Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازیکن سودانی الاصل استرالیا که با گل کردن پنالتی‌اش زمینه‌ساز صعود این تیم به جام جهانی 2022 شد، از زندگی سخت خود گفت و از استرالیا تشکر کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از تایمز، اور مابیل، مهاجر سودانی و عضو تیم ملی فوتبال استرالیا گفت که پنالتی او در بازی برابر پرو - که صعود استرالیا به جام جهانی ۲۰۲۲ را به ارمغان آورد - تشکر از کشوری بود که خانواده‌اش را به عنوان مهاجر پذیرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بازیکن ۲۶ ساله با خونسردی ضربه پنالتی استرالیا را در دوحه به گل تبدیل کرد و سپس تماشا کرد که اندرو ردمین دروازه‌بان این تیم  آخرین پنالتی پرو را مهار کرد و استرالیا به جام جهانی رسید. 

مابیل بعد از بازی گفت: می‌دانستم که قرار است گل بزنم. این تنها راه برای تشکر از استرالیا آن هم از طرف خانواده‌ام بود. مابیل پس از فرار والدینش از درگیری در سودان، در یک اردوگاه پناهندگان در کنیا به دنیا آمد. پس از اسکان مجدد در استرالیا در سال ۲۰۰۶ او فوتبال خود را ادامه داد و در نوجوانی به تیم آدلاید یونایتد پیوست. او در حال حاضر به صورت قرضی در باشگاه کاسیم پاشای ترکیه حضور دارد.

او که بعد از صعود استرالیا به جام جهانی احساساتی شده بود گفت: من در یک کلبه به دنیا آمدم، یک کلبه کوچک. اتاق هتل من در اینجا قطعا بزرگ‌تر از کلبه ما بود؛ اتاقی که ما به عنوان یک خانواده در آن کمپ پناهندگان داشتیم. استرالیا به من و خواهر و برادرم و کل خانواده‌ام فرصتی برای زندگی داد. از استرالیا برای این فرصتی که برای زندگی به ما داد تشکر می کنم. 

تیم ملی فوتبال استرالیا در پلی آف انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ توانست برابر پرو در ضربات پنالتی به پیروزی دست پیدا کند و مسافر جام جهانی شود. با اضافه شدن استرالیا به مسافران جام جهانی شمار نماینده‌های عضو کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در این رقابت‌ها به ۶ تیم افزایش پیدا کرد.

این برای نخستین بار است که در تاریخ جام جهانی، کنفدراسیون فوتبال آسیا ۶ نماینده در مرحله گروهی این رقابت‌ها دارد.

تیم‌های ایران، ژاپن، کره جنوبی و عربستان به صورت مستقیم جواز حضور در این رقابت بزرگ را به دست آوردند و قطر هم به عنوان میزبان حضور خواهد داشت و در نهایت هم استرالیا توانست با شکست پرو راهی این رقابت بزرگ شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تیم ملی فوتبال استرالیا جام جهانی ۲۰۲۲ قطر جام جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۲۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال انصراف ریاض از میزبانی مسابقات کشتی

رئیس کمیته بین‌المللی فدراسیون کشتی از انصراف احتمالی عربستان از میزبانی مسابقات رده سنی پایه خبر داد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پیش از این اتحادیه جهانی کشتی، ریاض عربستان را به عنوان میزبان مسابقات کشتی زیر 15 سال و زیر 20 سال قهرمانی آسیا (نونهالان و جوانان) معرفی کرده بود.

رقابت‌هایی که 16 تا 24 جولای (26 تیر تا 3 مرداد) قرار بود برگزار شود اما سعید یوسفی می‌گوید احتمالا آنها از برگزاری این رقابت‌ها انصراف خواهند داد.

رئیس روابط بین‌المللی فدراسیون کشتی در این‌باره به خبرنگار تسنیم گفت: این‌طور که از شواهد برمی‌آید میزبان مسابقات دو رده سنی نونهالان و جوانان تغییر خواهد کرد، البته هنوز اتحادیه جهانی درباره گزینه احتمالی صحبتی نداشته، ما شنیده می‌شود عربستان به خاطر مسائل داخلی خودش، از برگزاری مسابقات منصرف شده است.

رقابت‌های قهرمانی آسیا در این دو رده سنی آزاد و فرنگی پیش از المپیک برگزار می‌شود اما پیکارهای جهانی، شهریور ماه و بعد از برگزاری المپیک به انجام خواهد رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کسب برنز تور جهانی امارات توسط حمیده اسماعیل‌نژاد
  • دلداری جالب تئو: این امتحان زندگی است، برادر!
  • روایت شهید فاطمیون + فیلم
  • زلاتان ابراهیموویچ: هنوز هم بهترین هستم؛ به خاطر بچه‌هایم تصمیم به خداحافظی از فوتبال گرفتم
  • احتمال انصراف ریاض از میزبانی مسابقات کشتی
  • خروجی اکسپو فرصتی برای پیگیری قراردادهای تجاری مناسب بین کشورهاست
  • نماینده خراسان شمالی در رقابت‌های امیدهای کشور مشخص شد
  • مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای بیان مواضع ایران به نخبگان
  • مجمع جهانی گفتگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای انتقال مواضع فرهنگی ایران
  • مجمع جهانی گفتگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای انتقال مواضع فرهنگی ایران به نخبگان