Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محمدرضا شاهینی، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان از اثربخشی بالای فناوری‌نانو در محصولات آرایشی و بهداشتی خبر داد و گفت: با این فناوری، فضای کاری قابل توجهی برای تولید محصولاتی نظیر کرم‌های ضدآفتاب نانویی در کشور وجود دارد.

وی درباره نقش فناوری‌نانو در صنعت آرایشی و بهداشتی گفت: این صنعت دارای سه بخش مختلف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مراقبت بهداشتی (Personal Care)، آرایشی و بهداشتی (Cosmeceutical) و بخش آرایشی (Make Up). فناوری‌نانو وارد هر سه بخش شده و در حال حاضر محصولات نانویی در هر سه بخش در بازار وجود دارد.

وی ادامه داد: علاقه‌مندان ورود به این حوزه باید پیش از وارد شدن به صنعت آرایشی و بهداشتی دقیقا مشخص کنند که به کدام بخش قصد ورود دارند. در ایران حوزه آرایشی و بهداشتی (Cosmeceutical) بیشتر مورد توجه بوده و مقالات و محصولات در این بخش بیشتر است.

شاهینی با بیان اینکه استفاده از فناوری‌نانو در این صنعت معمولا برای سه هدف درمانی، بهبود کیفیت محصولات فعلی و جلوگیری از آثار منفی (مانندبلوک کردن پرتو خورشید) انجام می‌شود، گفت: کاربرد فناوری‌نانو در صنعت آرایشی و بهداشتی تنها در کرم‌های ضد آفتاب نیست و به طیف وسیع کاربردهای فناوری‌نانو در این صنعت مرتبط است.

وی در ادامه به تشریح کرم‌های ضدآفتاب نانویی پرداخت و گفت: «در کرم‌های ضدآفتاب از مواد شیمیایی جاذب برای جذب پرتوها استفاده می‌شود و در کنار آن از مواد بازتاب‌دهنده نیز برای بازتابش نور خورشید استفاده شده است؛ نانوذرات معمولا به عنوان بازتاب‌دهنده کیفیت کرم‌ها را بهبود داده‌اند. در این میان نانوذرات تیتانیم و اکسید روی از جمله پرکاربردترین نانوذرات مورد استفاده در کرم‌های ضدآفتاب هستند.

مدیرعامل شرکت از تولید این نانوذرات با همکاری دانشگاه صنعتی شریف خبر داد و گفت: این نانوذرات برای تولید محصولات شرکت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شاهینی از کاربردهای نانولیپوزم، به استفاده از آن در تولید خمیردندان، دئودورانت، ضدچروک و کرم‌های روشن‌کننده اشاره کرد.

وی افزایش نفوذپذیری لیپوزم به پوست را عامل افزایش کارایی محصولات نانویی حاوی لیپیوزم دانست. نانوآمولوسیون‌ها نیز در مرطوب‌کننده‌ها به عنوان عامل آبرسان عمل می‌کنند. از نانوکربن‌ها در تولید لوازم آرایشی نظیر ریمل و خط چشم استفاده می‌شود که سمیت رنگ‌های تجاری‌ مورد استفاده در این محصولات را کم می‌کند.

وی افزود: محصولات این شرکت به کشورهای لبنان، عراق، افغانستان و کویت صادر می‌ شود.

کد خبر 5515305 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: فناوری نانو نانو ذرات صادرات دانش بنیان شرکت دانش بنیان حاکمیت سایبری نوآوری شرکت دانش بنیان تحقیقات علمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فناوری فضایی فناوری نانو شرکت های دانش بنیان ناسا ونزوئلا گوگل فیس بوک سورنا ستاری هوش مصنوعی آرایشی و بهداشتی کرم های ضدآفتاب فناوری نانو کرم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۲۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکفایی کشور در تامین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمزه کازرونی، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان فعال در صنعت پتروشیمی در خصوص فعالیت های این شرکت گفت: این شرکت در تولید کاتالیست ها و مواد نانوساختار فعالیت دارد و توانستیم کاتالیست رفرمینگ نفتا را تولید و تجاری سازی کنیم.

کازرونی اضافه کرد: عمده محصولات تولیدی و فناوری های توسعه یافته در این شرکت دانش بنیان منحصر به تعداد معدودی از شرکت‌های دنیا است و با بومی‌سازی این محصولات توانستیم در مسیر رفع نیاز کشور به واردات آن‌ها گام برداریم. به عنوان نمونه در حوزه کاتالیست ها، این شرکت بر روی کاتالیست های ریفرمینگ نفتا فعالیت دارد که در زمینه تولید بنزین استفاده می‌شود و جزو محصولات تحریمی است.

این فعال فناور با اشاره به این‌که تولید بنزین که جزو فرآورده‌های حیاتی محسوب می‌شود وابسته به حضور کاتالیست‌ ریفرمینگ نفتا نانوساختار است، عنوان کرد: برای تولید بنزین و مواد آروماتیک در پالایشگاه‌ها از این کاتالیست استفاده می‌شود که نمونه ایران‌ساخت آن با کیفیتی مشابه نمونه خارجی عرضه می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به تولید سایر فرآورده‌های پتروشیمی نانوساختار در این مجموعه فناور گفت: از دیگر محصولات جدید این شرکت می توان به نانوافزودنی سوخت دیزل اشاره کرد که جزو آخرین فناوری های افزودنی سوخت به شمار می‌رود و در اختیار یک شرکت آمریکایی بوده است که در داخل بومی سازی شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ساماندهی بهداشتی اسکله‌های صیادی و محصولات شیلاتی استان بوشهر
  • انسولین با کمک فناوری نانو خوراکی می‌شود
  • چتر فناوری روی محصولات بهداشتی باز شد/معرفی ۱۳ محصول نانوسلامت فناورانه
  • ایران دومین مصرف کننده لوازم آرایشی در خاورمیانه / کدام برندها حاوی فلزات سنگین هستند؟
  • خودکفایی در تامین نانوکاتالیست‌ ضروری در تولید بنزین
  • خودکفایی کشور در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • خودکفایی کشور در تامین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند
  • کاهش فواصل بهداشتی تولید را افزایش می‌دهد
  • فرآیند ساخت لوازم آرایشی و بهداشتی در کارخانه‌های مشهور (فیلم)