Web Analytics Made Easy - Statcounter

انگلیس در آستانه ورود به یک رکود اقتصادی برای خانوارهاست چرا که افزایش قیمت‌ها اعتماد مصرف‌کننده را تضعیف کرده و مردم را مجبور به کاهش هزینه‌های خود کرده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، انگلیس در آستانه ورود به یک رکود برای خانوارهاست چرا که افزایش قیمت‌ها اعتماد مصرف‌کننده را تضعیف کرده و مردم را مجبور به کاهش هزینه‌های خود کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اظهارات در یک گزارش پیش‌بینی اقتصادی که روز دوشنبه توسط کنفدراسیون صنعت بریتانیا(CBI) منتشر شد، آمده است. این کنفدراسیون یک گروه تجاری پیشرو و نماینده 190000 شرکت و کسب و کار در بریتانیا است.

تحلیلگران کنفدراسیون صنعت بریتانیا تخمین می زنند که به دلیل تورم بالا، درآمد واقعی خانوارها تا پایان سال 2.3 درصد کاهش می‌یابد که بزرگترین کاهش سالانه از زمان شروع ثبت رکورد در اواسط دهه 1950 محسوب می‌شود.

قیمت سوخت در انگلیس باز هم رکورد زدمردم انگلیس با اختلال در زنجیره تأمین مواد غذایی مواجه هستند

گروه CBI توضیح داد که این وضعیت نتیجه "فشار تاریخی بر درآمد خانوارها است که بودجه مصرف کننده را کاهش می دهد". این کنفدراسیون نوشت: رکود خانوارها از راه خواهد رسید که این امر سرمایه گذاری تجاری را ضروری تر خواهد کرد.

این گروه در ادامه افزود که کاهش بودجه خانوارها به نوبه خود رشد تولید ناخالص داخلی را در پایان سال جاری میلادی و در نیمه اول سال آینده تضعیف خواهد کرد.

این گروه همچنین پیش بینی خود را برای رشد اقتصادی بریتانیا در سال جاری از برآورد قبلی خود که 5.1 درصد بود، کاهش داد و به 3.7 درصد رساند. این برآورد برای سال 2023 نیز از 3 درصد به 1 درصد افت کرد.

بر اساس این گزارش، تورم شدید علت اصلی رشد ضعیف اقتصادی خواهد بود.

شاخص تورم قیمت مصرف کننده CPI در ماه آوریل به بالاترین رقم خود در 40 سال گذشته (9 درصد) رسید که ناشی از مجموعه‌ای از مشکلات از جمله اختلال در زنجیره تامین، افزایش قیمت کالاها و جنگ در اوکراین بود.

این گروه پیش‌بینی می‌کند که تورم تا پاییز امسال بالا باقی بماند و به یک نقطه اوج دیگر در اکتبر (8.7 درصد) برسد، زمانی که انتظار می‌رود شرکت آفجم Ofgem (اداره بازارهای گاز و برق) سقف قیمت انرژی را افزایش دهد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار انگلیس اقتصاد اخبار انگلیس اقتصاد مصرف کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۲۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دینار عراق امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

زی‌سان: قیمت صد دینار عراق امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳, در بازار ۴,۱۹۵ تومان است که نسبت به روز گذشته ۴۵ تومان (۱.۰۶ درصد) کاهش یافته است. هر واحد صد دینار عراق، روز گذشته با قیمت ۴,۲۴۰ تومان معامله می‌شد.

امروز ۱۰۰ دینار عراق در بازار آزاد مانند دیروز با کاهش قیمت روبرو بوده است، قیمت ۱۰۰ دینار عراق که دیروز با کاهش قیمت ۴۵ تومانی به ۴,۲۴۰ رسیده بود، امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ با کاهش ۴۵ تومانی (۱.۰۷ درصد) به ۴,۱۹۵ رسید. بالاترین قیمت ۱۰۰ دینار عراق در ۲۴ ساعت گذشته ۴,۲۲۵ تومان و در پایین‌ترین قیمت در رقم ۴,۱۹۵ تومان خرید و فروش می‌شد.

 قیمت فعلی ۱۰۰ دینار عراق نسبت به هفته گذشته ۳.۵۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد. همچنین بهای هر واحد ۱۰۰ دینار عراق در شش ماه گذشته حدود ۷.۲۹ درصد افزایش یافته است.

 

tags # قیمت دینار عراق سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • شروع سال جدید با کاهش نرخ تورم در استان آذربایجان شرقی
  • قیمت دینار عراق امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت دینار عراق امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت لیر ترکیه امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ریزش ۱۰۰ دلاری طلای جهانی
  • قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار کاهش یافت
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار
  • قیمت دینار عراق امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت لیر ترکیه امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • همکاری‌های ایران و پاکستان در حوزه انرژی با قوت ادامه می‌یابد