Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-05@23:09:46 GMT

استعدادیابی از کودکان کار آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۴۲۸۸۸

استعدادیابی از کودکان کار آغاز شد

خانه هنر سبا (زنده‌یاد علی سلیمانی) با حضور هنرمندان و مسئولان شهرداری صبح امروز، چهارشنبه ۲۵ خرداد ماه افتتاح شد.

به گزارش ایران اکونومیست، در مراسم افتتاحیه این خانه هنری که در شهرداری منطقه ۱۴ واقع شده است، سهیلا جوادی، همسر زنده‌یاد علی سلیمانی و سالاری شهردار منطقه ۱۴ که از راه‌اندازی این مکان هنری حمایت بسیاری کرده است، سخنانی را مطرح کردند و سبا سلیمانی، دختر علی سلیمانی نیز یادداشتی را که پدرش سال‌ها پیش نگاشته بود و مناسب حال و احوال این روزها بود، ارایه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این برنامه با روشن کردن یک شمع به یاد سلیمانی و نیز به انگیزه سالروز تولد امام رضا (ع) آغاز شد.

سپس جوادی در سخنان خود درباره انتخاب عنوان سبا برای این مکان هنری توضیح داد: سبا به معنای انسان‌سازی است، همان چیزی که وظیفه هنر است و ما به همین دلیل این عنوان را انتخاب کردیم که یادمان باشد وظیفه ما انسان‌سازی است.

سخنرانی احمدی صدر، مدیر عامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری دیگر بخش این مراسم بود. ضیایی معاون حمایتهای اجتماعی سازمان خدمت اجتماعی شهرداری، سید جواد هاشمی، هنرمند و از دوستان نزدیک علی سلیمانی، مدیر عامل باشگاه هنرمندان و نمایندگانی از صندوق اعتباری هنر، جمشید جم، خواننده یار دبستانی من، ناصر آویژه، میر طاهر مظلومی، علی ملاقلی پور، حسن معظمی، فریدون محرابی، محمد مسلمی، گروه هنری هم‌نوا، سیاوش مفیدی، حامد عقیلی، مهدی آل آقا و ... از هنرمندان و مسئولان حاضر در برنامه بودند.

در این برنامه کودکان کار نیز حضور داشتند که بعد از برگزاری افتتاحیه، با حضور عروسک‌های تن پوش جشن کوچکی برای آنان ترتیب داده شد و آموزش آنان آغاز شد.

خانه هنر سبا 20 مدرس دارد که تعدادی از آنان در مراسم افتتاحیه حضور داشتند و آموزش به کودکان کار را آغاز کردند.

در مراسم افتتاحیه این مرکز هنری مسئولان شهرداری به همسر علی سلیمانی قول دادند مکان بزرگتری را در اختیار این خانه هنری بگذارند و از او خواستند استعدادیابی از کودکان کار را در تمام مناطق شهرداری پیگیری کند.

هرینه‌های خانه هنری سبا به صورت شخصی و به کوشش همسر علی سلیمانی تامین می‌شود.

اجرای چند قطعه موسیقی از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

علی سلیمانی همیشه آرزو داشت خانه هنری را برای آموزش و استعدادیابی کودکان کار و کودکان محروم تاسیس وآنان را با دنیای هنر آشنا کند تا این کودکان دریابند در زندگی به جز سختی و مرارت، چیزهای زیباتری هم وجود دارد.

او برای تحقق این آرزو برنامه‌هایی هم داشت اما ویروس مهیب کرونا اجازه نداد تا این هنرمند در طول حیات خود به این آرزو دست یابد.

علی سلیمانی، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون با بازی درنمایش‌هایی همچون «شکار روباه»، «خنکای ختم خاطره» ، «چشم به راه میرغضب»، «عزیز مایی»،»  ترن» «سه خانه کوچک» و نمایش اجرا نشده «روز حسین» برای مخاطبان تئاتر خاطره ساز است.

او مرداد سال گذشته بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.

 

 

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: خانه هنر سبا ، علی سلیمانی بازیگر

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: علی سلیمانی بازیگر علی سلیمانی کودکان کار خانه هنری خانه هنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۲۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی کودکان گل‌فروش از بزرگراه شهید هاشمی و بهشت‌زهرا

به گزارش خبرگزاری مهر، طرح ساماندهی کودکان گل فروش در حاشیه بزرگراه شهید هاشمی و مسیرهای منتهی به بهشت زهرا (س) با مشارکت یگان اجراییات شهرداری تهران، کلانتری ۱۷۱، اداره کل بهزیستی شهر تهران، پلیس راهور، سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران، مرکز رصد و پایش آسیب‌های اجتماعی و سازمان بهشت زهرا (س) انجام شد.

حسین اخگرپور سرپرست شهرداری منطقه ۱۹ گفت: با توجه به اینکه محور شهید هاشمی از بزرگراه‌های پر تردد و از مسیرهای منتهی به بهشت زهرا (س) محسوب می‌شود اغلب کودکان کار در حاشیه این محور و در غرفه‌ها مشغول فروش گل هستند.

وی ادامه داد: به منظور جلوگیری از سو استفاده از کودکان، احتمال خطر تصادف آن‌ها و ایمنی ترافیکی در حاشیه بزرگراه در قالب طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی ۶۳ کودک مشغول به کار در غرفه‌ها توسط مددکاران سازمان بهزیستی جذب و به منظور ساماندهی جمع‌آوری شدند.
به گفته این مسؤول، شناسایی سر شبکه‌های به کارگیری کودکان در حاشیه این محور و بهشت زهرا (س) در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 6095471

دیگر خبرها

  • تماشا خانه سیار کانون به استان فارس رسید
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • کتاب «خانه زیر آب و جوجه لاک پشت ها» منتشر شد
  • «عیسی بخشی» در خانه ابدی آرام گرفت
  • برگزاری اردوی استعدادیابی فوتبال در چهارمحال و بختیاری
  • برگزاری کارگاه آموزشی داستان نویسی برای کودکان در رشت
  • تشکیل خانه طراحان فیروزه‌ای بر آمده از تلاش جوانان گرافیست است
  • ساماندهی کودکان گل‌فروش در مسیر بهشت‌زهرا
  • ساماندهی کودکان گل‌فروش از بزرگراه شهید هاشمی و بهشت‌زهرا
  • آیین ملی گل‌غلتان در خانه تاریخی آل یاسین کاشان