Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به تعطیلات تابستانی پیش رو، از دستگاه‌های متولی خواست برای اوقات فراغت غنی و هدفمند جوانان و دانش آموزان برنامه‌ ریزی‌های لازم را داشته باشند.

جواد قناعت، امروز چهارشنبه ۲۵ خرداد در شورای ساماندهی امور جوانان استان اظهار کرد: برنامه مناسب و متنوع  اوقات فراعت در رشد و تعالی دانش آموزان تأثیرگذار است و اجرای موفق این برنامه‌ها در نهایت آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، با اشاره به سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت فاطمه الزهرا(س) است، گفت: مقام معظم رهبری(مدظله العالی ) در این خصوص جمله زیبایی دارند و آن اینکه بهترین دختران یا مادران عالم حضرت فاطمه زهرا(س) و بهترین پسران عالم حضرت علی(ع) هستند و تأکید دارند که زندگی این بزرگواران را الگوی خود قرار دهیم.

استاندار با بیان اینکه سبک زندگی این بزرگوان الگوی خوبی برای جوانان کشور در بحث ازدواج آسان است، اضافه کرد: باید بیش از گذشته در زمینه ترویج ازدواج آسان تلاش کنیم چرا که برگزاری جشن‌های ساده، مبتنی بر اعقادات دینی و فرهنگ اسلامی ماست.

قناعت تصریح کرد: ترویج ازدواج را ابتدا باید در مجموعه ادارات استان دنبال کنیم و این افراد با تشویق و با در نظر گرفتن تسهیلات مجاب به ازدواج براساس فرهنگ دینی شوند.

به گفته وی؛ یکی از مواردی که می‌تواند در ارزشیابی مدیران مورد توجه قرار گیرد، این است که یک مدیر در مجموعه خود چقدر همکار مجرد دارد؟ 

وی با اشاره به نقش تأثیرگذار برگزاری کارگاه‌های آموزشی قبل، حین و بعد ازدواج، اظهار داشت: هرچه در برگزاری این کارگاه‌ های آموزشی اهتمام جدی و عملی داشته باشیم به همان نسبت شاهد موفقیت‌هایی در این بخش خواهیم بود.

استاندار به تهاجم فرهنگی دشمنان و تلفات آن اشاره کرد و گفت: یکی از موضوعات مقابله کننده در مقابل جنگ فرهنگی دشمنان برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای جوانان است، نباید در موضوع ازدواج به مسائل روبنایی اکتفا شود. 

قناعت یادآور شد: زوج ها باید درک و فهم درستی از موضوع ازدواج، حقوق و وظایف خود داشته باشند و این ضامن موفقیت آنهاست.

وی با تأکید بر الزام برگزاری کارگاه‌های آموزشی متنوع ازدواج، اظهار کرد: دستگاه‌ های متولی در این زمینه با هماهنگی لازم ورود پیدا کنند چرا که کارگاه‌های متنوع نقش تأثیرگذاری در ازدواج موفق جوانان دارد.

به گفته وی؛ مسئولان متولی باید پاسخگوی نیازهای جوانان به ویژه در زمینه اشتغال و مسکن باشند، بانک‌ها زمینه پرداخت وام ازدواج به جوانان را تسهیل کنند و با همراهی بانک‌ها آمار افراد پشت نوبت دریافت وام ازدواج استان در یکی دو هفته آینده به حداقل برسد.

استاندار با بیان اینکه احداث ۴۰ هزار واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن در استان هدف گذاری شده، اضافه کرد: در این طرح می‌توان نیاز مسکن زوج‌های جوان را رفع کرد وآنان را در اولویت قرار داد. 

قناعت یادآور شد: فرمانداران هم در شهرستان‌ ها به صورت مستمر و منظم کارگروه‌ های ستاد جوانان را برگزار کنند.

وی با اشاره به کاهش نرخ ازدواج و فرزند آوری در جامعه و تأکید بر این که زنگ خطر پیری جمعیت کشور به صدا درآمده، تصریح نمود: خراسان جنوبی رتبه هفتم ازدواج کشور را دارد که روند ازدواج در آن نزولی است و رتبه ۲۷ را در زمینه طلاق در کشور نیز داریم.

استاندار، نرخ جمعیت به خصوص درصد جوانان را مایه اقتدار یک کشور دانست و افزود: نرخ پیری جمعیت از موضوعاتی است که بیش از گذشته باید بر روی آن متمرکز شویم.

قناعت با ذکر این نکته که به جهت وسعت زیاد، شرایط و بستر برای افزایش نرخ جمعیت در استان وجود دارد، اظهار داشت: نرخ جمعیت، یکی از شاخص‌های مهم در توزیع منابع کشور است.

وی شناخت دقیق و تحلیل درست آمار، تولید محتوا و اجرای برنامه‌های متنوع در این زمینه را از جمله موضوعات مهمی دانست که باید مسئولان متولی در دستور کار خود قرار دهند.

استاندار خاطرنشان کرد: حضور تعدادی از جوانان در ستاد امور جوانان هم پیشنهاد خوبی است که باید دنبال شود تا با حضور آنان مسائلشان را تحلیل و بررسی کنیم و راهکارهای لازم را ارائه دهیم. 

قناعت با بیان اینکه در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، مشوق‌های خوبی ارائه شده که باید این قانون را به نحو احسن در استان اجرایی کنیم، اضافه کرد: برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای انجام شود که جمعیت ۸۰۰ هزار نفری استان حداقل سه برابر شود.

وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی در گلوگاه و کریدور حمل مواد مخدر جهان قرار گرفته، اضافه کرد: این موضوع یکی از معضلات است که ما در خراسان جنوبی، زندانی‎های سایر استان‌ ها را نیز پوشش می‌دهیم.

استاندار با بیان اینکه جلسات تخصصی ساماندهی امور جوانان به صورت مستمر در مرکز استان و شهرستان‎ها برگزار شود، اظهار داشت: برنامه‌های اجرایی و راهبردی به ستاد استانی منتقل شوند و همچنین دستورکارهای جلسات آتی نیز مبتنی بر نیازها و خواسته‌ها جوانان استان باشد و از همین الان مسئولان متولی اولویت‌های ۶ ماهه دوم خود را احصاء کرده و در جلسات بعدی مطرح کنند.

قناعت با تأکید بر تکمیل خانه جوانان استان در سال جاری، اظهار کرد: خانه جوانان بیرجند با پیشرفت ۸۵ درصدی را تأمین اعتبار خواهیم کرد تا مورد استفاده جوانان قرار گیرد.

وی یادآور شد: دو نکته در ارزیابی مدیران ما مهم است، یکی کاهش تعداد کارکنان مجرد دستگاه‌ها و دوم اینکه اعتبارات اختصاصی حتماً در بخش امور جوانان هزینه شود، همچنین دستگاه‌ها برتر و موفق در اجرای برنامه‌های مربوط به جوانان در تخصیص اعتبارات ویژه خواهیم دید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری اوقات فراغت معاونت ساماندهی امور جوانان خراسان جنوبی امور جوانان برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۲۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار فارس: باید به هنرستان‌ها توجه ویژه‌ای شود

استاندار همدان گفت: باید به هنرستان‌ها توجه ویژه‌ای شود تا فارغ‌التحصیلان مهارت‌آموز در تخصص خود به کار گرفته شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، آیین بزرگداشت مقام معلم باحضور استاندار همدان، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل آموزش و پرورش استان و جمعی از مسئولان و فرهنگیان در فامنین برگزار شد.

این آیین در راستای تجلیل و تکریم از مقام شامخ معلم باحضور 750 نفر از فرهنگیان این شهرستان (600 شاغل و 150 بازنشسته) برگزار شد.

استاندار همدان در این مراسم در سالن جلسات آموزش و پرورش شهرستان فامنین با تاکید بر اینکه اگر کشوری به سوی پیشرفت قدم بردارد، باید در آموزش‌و‌پرورش سرمایه‌گذاری کند اظهار داشت: معلمان جایگاه و نقش اثرگذاری در زندگی دانش آموزان دارند.

علیرضا قاسمی‌فرزاد با اشاره به روایتی از حضرت علی(ع) با این عنوان که "هرکس به من کلمه‌ای بیاموزد مرا بنده خود کرده است" گفت: همین جمله مهم و ارزشمند جایگاه والای معلم را بر همگان آشکار می‌سازد.

قاسمی فرزاد بیان کرد: سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش نسلی همانند 36 هزار دانش‌آموز شهید و 4 هزار معلم شهید را تحویل جامعه می‌دهد که در راه ایران‌ و انقلاب اسلامی جان خود را هدیه کردند.

استاندار همدان با بیان اینکه آموزش و پرورش محلی است که می‌تواند بین دانش‌آموزان تعادل ایجاد کند عنوان کرد: سطح فرهنگ‌، بینش‌ و ارزش‌ها در خانواده‌ها متفاوت است و دانش‌آموزان با ورود به مدرسه دلبستگی و وابستگی‌های دینی، ملی، اعتقادات و ارزش‌های جامعه اسلامی را نهادینه و منتقل می‌کنند.

قاسمی فرزاد از حضور خیران در ساخت مدارس تقدیر کرد و در بخش دیگری از سخنان خود افزود: باید به هنرستان‌ها توجه ویژه‌ای شود تا فارغ‌التحصیلان مهارت‌آموز در تخصص خود به کار گرفته شوند.

قاسمی‌فرزاد تصریح کرد: دولت توان و تلاش خود را برای تقویت آموزش‌و‌پرورش در زمینه‌ ارتقای محتوا با تاکید بر اجرای سند تحول بنیادین و توسعه زیرساخت‌ها به کار بسته است.

‌انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استاندار فارس: باید به هنرستان‌ها توجه ویژه‌ای شود
  • سیل آرزوی ۱۲ ساله دانش‌آموزان زیرکوهی را با خود برد/ ارتش به داد کنکوری‌ها رسید +فیلم
  • ساخت نمونک خودرو آتش نشانی باتلاش دانش آموزان نیشابور
  • در قم مطرح شد: ضرورت توجه به عوامل کاهش‌دهنده جمعیت
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد
  • جمعیت جوان اصلی‌ترین مولفه قدرت و ثروت واقعی هر کشور
  • اجرای طرح کتابخانه فرهنگی سیار برای اوقات فراغت زائران حج
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • استقلال، خودشکوفایی و تعالی در گرو اوقات فراغت
  • رفع موانع ازدواج و فرزندآوری مقدمه جوان سازی و ازدیاد جمعیت