Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@16:31:22 GMT

سرنوشت دولت رژیم صهیونیستی در دست نمایندگان عرب

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۴۳۰۹۰

سرنوشت دولت رژیم صهیونیستی در دست نمایندگان عرب

یک رسانه عربی با اشاره به اختلافات بوجود آمده در دولت رژیم صهیونیستی و شدت گرفتن مخالفت های احزاب معارض نوشت که دولت نفتالی بنت به یک "دولت اقلیت" تبدیل شده است و تنها ۵۹ نماینده دارد و نمایندگان احزاب معارض ۵۴ نفر هستند بنابراین تصویب و عدم تصویب قانون انحلال کنست به تصمیم فهرست مشترک احزاب عربی وابسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، روزنامه الشرق الاوسط در گزارشی نوشت: علیرغم اینکه احزاب اپوزیسیون راست‌گرا به رهبری بنیامین نتانیاهو شروع به عزاداری برای دولت نفتالی بنت کرده‌اند و به دلیل کناره گیری یک نماینده راست گرای دیگر از آن، این دولت را مرده می دانند اما این احزاب اپوزیسیون باز هم توان ساقط کردن دولت را ندارند زیرا اکثریت لازم برای انجام این کار را ندارند بنابراین اکنون یک کمپین مردمی و معنوی راه انداخته اند تا به بهانه های نژادپرستانه و "متعلق خواندن دولت به مجلس شورای جنبش اسلامی" در خیابان ها به کار دولت پایان دهند.

در این گزارش آمده است: در واقع هم  نجات دولت و هم نجات اپوزیسیون اسرائیل هر دو به رای نمایندگان عرب وابسته است و آنچه اکنون مانع از تصویب قانون انحلال کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) می شود این است که «فهرست مشترک» احزاب عربی به رهبری ایمن عوده، احمد الطیبی و سامی ابوشحاده از فهرست‌های اپوزیسیون در این زمینه حمایت نمی کنند. اکنون اپوزیسیون راست گرا ۵۴ نماینده و فهرست مشترک ۶ نماینده دارد و دو روز گذشته نیز، نیر اروباخ، نماینده جدا شده از حزب "یامینا" به آن ها پیوست تا تعداد نمایندگان احزاب اپوزیسیون به ۶۱ نفر برسد و این تعداد اکثریت لازم برای انحلال کنست را دارد اما "فهرست مشترک" معمولا برای برداشتن چنین گام هایی زود اقدام نمی کند.

در ادامه این گزارش آمده است: از سوی دیگر، دولت نفتالی بنت به "دولت اقلیت" تبدیل شده و متکی به ۵۹ نماینده است، علاوه بر این، افراد نافرمانی مانند مازن غنایم از لیست یکپارچه جنبش اسلامی و گیدا ریناوی زعبی از حزب چپ گرای میرتس در میان آنها وجود دارند و با وجود اینکه بحران دولت بنت اساسا از کناره گیری ۳ نماینده از حزب "یمینا" آغاز شد اکنون نمایندگان این حزب کمپین تحریک آمیز علیه نمایندگان عرب را مدیریت می کنند.

این روزنامه آورده است: اپوزیسیون اسرائیل به رهبری نتانیاهو با شعارهایی مانند "دولت به پایان رسید" و یا "دولت مرده است" موفق شد که فضای تاریکی علیه احزاب ائتلاف دولتی ایجاد کند. آنها اخباری مبنی بر اینکه روسای ائتلاف دولتی در حال فرار از کشتی غرق شده هستند، منتشر می کنند، آن ها همچنین شایعاتی مبنی بر تلاش نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و جدعون ساعر، وزیر دادگستری و بنی گانتس، وزیر جنگ این رژیم برای پیوستن اپوزیسیون و تشکیل دولت به ریاست بنیامین نتنیاهو بدون نیاز به برگزاری انتخابات زودهنگام منتشر می کنند.
در این گزارش آمده است: علیرغم اینکه مسئولان صهیونیستی فوق الذکر شایعات منتشره را تکذیب می کنند اما این اخبار به سرعت در میان مردم اسرائیل درحال انتشار است اما یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی که مهندس ائتلاف دولتی به شمار می رود مردم را از پیروی از چنین شایعاتی برحذر می دارد و می گوید که هدف از این شایعات نگران کردن احزاب چپ گرا در دولت است. وی تاکید می کند که " احزاب اپوزیسیون که خود ناتوان هستند و از بحرانی بزرگتر از بحران دولت رنج می برند یک کمپین فریب کارانه و گمراه کننده را مدیریت می کنند و اگر روح های ضعیف که این فشارها را باور می کنند و به لرزه در می افتند در دولت نبود، این موضوع به یک شوخی مضحک تبدیل می شد که هیچ تاثیری نداشت".

در پایان این گزارش آمده است: با این وجود، سناریوهایی درخصوص گسترده شدن بحران سیاسی مطرح می شود و اخباری مبنی بر امکان برگزاری انتخابات زودهنگام و مشخص کردن موعد این انتخابات پس از گذشت ۹۰ روز از زمان انحلال کنست منتشر می شود. بنابراین اگر در این دوره کنست منحل شود انتخابات در ماه اکتبر آینده برگزار می شود اما اگر دولت کنونی تا پایان دوره تابستان مقاومت کند، موعد انتخابات ۲ الی ۳ ماه به تاخیر خواهد افتاد. نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اظهارت خود تاکید کرده است که با جدیت تلاش می کند که این دولت باقی بماند و ترکیب آن نیز حفظ شود، وی می گوید که اوضاع بسیار دشوار است اما او خوشبین است. همچنین شریک وی یائیر لاپید می گوید "با تمام وجود تلاش می کنیم که این دولت را حفظ کنیم اما ما این کار را به هر قیمتی انجام نخواهیم داد، کمی صبر می کنیم و خواهیم دید". از سوی دیگر منصور عباس، رئیس حزب لیست یکپارچه می گوید که " این بهترین دولت در تاریخ اسرائیل برای مردم عرب است و ما تلاش حقیقی می کنیم تا در بقای آن شریک باشیم".

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رژيم صهيونيستي نفتالی بنت نتانياهو کنست رژیم صهیونیستی گزارش آمده احزاب اپوزیسیون رژیم صهیونیستی انحلال کنست فهرست مشترک نفتالی بنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۳۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان آزادشهر همصدا با جنبش ضد صهیونیستی دانشگاه‌های آمریکا+ فیلم

اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر در این تجمع با شعار‌های مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر انگلیس به وجدان‌های بیدار جامعه دانشگاهی آمریکا و اروپا در نفی بیدادگری و کشتار مردم مظلوم فلسطین پیوستند.

دانشگاه‌های آمریکا از هفته گذشته شاهد اعتراضات سراسری دانشجویان و اساتید در اعتراض به سیاست‌های حمایت دولت از رژیم صهیونیستی در جنگ با غزه هستند و در این اعتراضات بسیاری از دانشجویان و اعضای هیات علمی بازداشت شده اند.

تظاهرات گسترده دانشجویان علیه تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه که از دانشگاه کلمبیا در نیویورک آغاز شد، در مدت کوتاهی به چهل دانشگاه دیگر در آمریکا و سایر کشور‌ها از جمله فرانسه، کانادا و استرالیا نیز سرایت کرده است.

اما آنچه این روز‌ها در دانشگاه‌های آمریکایی و کشور‌های غربی می‌گذرد، نشان می‌دهد انقلابی بی‌سابقه برای تبدیل شدن به یکی از درس‌های ضدصهیونیستی تاریخ معاصر شکل گرفت.

این خیزش دانشجویی چنان زلزله‌ای به پا کرده که دولت آمریکا با خشونت هر چه تمام‌تر برای مقابله با این موج عظیم دانشجویی دست به کار شده و حتی اخیرا تهدید به ارسال نیرو‌های گارد ریاست‌جمهوری کرده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • حربه زنگ زده یهودستیزی
  • دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود
  • دانشجویان آزادشهر همصدا با جنبش ضد صهیونیستی دانشگاه‌های آمریکا+ فیلم
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • ساز و کار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل چگونه است؟
  • جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی برای اقدام هماهنگ علیه رژیم صهیونیستی ایجاد شود
  • دُم خروس بیرون زد!
  • موافقت اکثر صهیونیست‌ها با استعفای فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی
  • اعتراض دانشجویان آکسفورد به سفر پلوسی
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند