Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@13:53:02 GMT

زرداری: مقابله با تحریم‌ها را باید از مردم ایران آموخت

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۴۳۱۴۱

زرداری: مقابله با تحریم‌ها را باید از مردم ایران آموخت

وزیر امور خارجه پاکستان با اذعان به مقاومت جمهوری اسلامی ایران در برابر مشکلات و تلاش برای پیشبرد نظام اقتصادی کشور، گفت: باید نحوه رونق معیشت و مقابله با تحریم‌ها را از ملت ایران بیاموزیم.

به گزارش مشرق، «بلاول بوتو زرداری» در دومین روز از سفر رسمی خود به ایران، روز چهارشنبه طی سخنرانی در جمع دیپلمات‌ها و کارمندان سفارت پاکستان در تهران بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های دو کشور برای دستیابی به منافع اقتصادی تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی که ریاست حزب مردم پاکستان را نیز برعهده دارد، با اشاره به روابط پیچیده این کشور با هند، مشارکت راهبردی پاکستان با چین و مشکلات ناشی از اوضاع نابسامان افغانستان، اظهار داشت: همسایه نزدیک ما ایران است. ما دارای نقاط مشترک تاریخی، مذهبی و فرهنگی هستیم اما تاکنون از پتانسیل‌های یکدیگر بهره‌برداری نشده است. 

بیشتر بخوانید:

تقویت روابط تهران – اسلام آباد باعث ارتقای رونق اقتصادی و امنیت در منطقه می‌شود/ ایران از ظرفیت‌های لازم برای تأمین نیازهای پاکستان برخوردار است

وی با اذعان به مشکلات ناشی از تحریم‌ها پیش روی ملت ایران، گفت: مردم ایران با تمامی این مشکلات از ظرفیت‌های داخلی استفاده و معیشت خود را کنترل کرده اند و این موضوعی است که ما باید از آن الگو بگیریم. 

وزیر امور خارجه پاکستان اظهار داشت: ما باید از ملت ایران بیاموزیم که چگونه اقتصاد کشور را با وجود مشکلات بین المللی و یا تحریم‌ها، بچرخانیم. 

گفتنی است، بلاول بوتو زرداری روز گذشته طی دیدار با آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری کشورمان در تهران با قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از پاکستان در تمامی لحظات، گفت: نشست آتی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و پاکستان مردادماه امسال برگزار خواهد شد. 

«بلاول بوتو زرداری» سیاستمدار جوان و فرزند ارشد خانم «بی نظیر بوتو» نخست وزیر فقید پاکستان به عنوان رهبر حزب هم پیمان با دولت جدید این کشور هفتم اردیبهشت امسال وزیر خارجه و سکان‌دار دستگاه دیپلماسی پاکستان شد. وزیر امور خارجه کشورمان اولین مقام ارشد خارجی بود که ساعاتی پس از انتخاب وزیر جدید امور خارجه پاکستان طی تماس تلفنی با وی، از زرداری برای سفر به تهران دعوت به عمل آورد.

 
 
 

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین حادثه متروپل قیمت پاکستان وزیر خارجه پاکستان تحریم ایران خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت امور خارجه تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۳۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کامرون: ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!

وزیر خارجه انگلیس با طرح ادعاهایی علیه ایران، گفت اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند.

به گزارش ایسنا، دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت «پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای» برای آتش‌بس ۴۰ روزه در غزه در مقابل آزادی اسرا اسرائیلی وجود دارد.

طبق گزارش الجزیره، وی مدعی شد: ایران با حمایت از حماس در غزه و حوثی‌های یمن (انصارالله) و حزب‌الله لبنان موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

این ادعا در حالی است که انگلیس به همراه آمریکا بارها به خاک یمن حمله کرده‌اند و از حامیان رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی در غزه بوده‌اند.

ایران هم بارها اعلام کرده نیروهای مقاومت در منطقه بر اساس منافع کشورهای خود، به مبارزه علیه اشغالگری آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

کامرون که در ریاض صحبت می‌کرد، ادامه گفت: اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند زیرا این امر در طولانی مدت به سودش خواهد بود. راه‌حل ۲ دولتی در طولانی مدت امنیت اسرائیل را تضمین خواهد کرد.

اخیرا نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند.

او مدعی شد که حماس در میان غیرنظامیان مخفی می‌شود و پایان‌نیافتن جنگ غزه به این دلیل است که حماس سلاح‌های خود را کنار نگذاشته، اسرا را آزاد نکرده و خود را تسلیم نکرده است!

بلینکن همچنین مدعی شد که اجرای راهکار ۲ دولتی در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی و همچنین عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و کشورهای منطقه «بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس» خواهد بود.

او همچنین با طرح این ادعا که حماس تنها مانع حصول توافق آتش‌بس در جنگ غزه است، گفت سران جنبش مقاومت فلسطین باید هرچه سریع‌تر درباره پیشنهادی که به آن‌ها شده تصمیم‌گیری کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آزردگی آمریکا از همکاری تجاری ایران و پاکستان
  • مخالفت وزیر خارجه انگلیس با اقدام علیه سپاه
  • چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم
  • بادامچیان: انتخاب اصلح از بین افراد موجود یک تکلیف و وظیفه است
  • چرا ایران تحریم‌ناپذیر است؟
  • پاکستان بر عزم خود برای اجرای پروژه خط لوله گاز صادراتی ایران تأکید دارد
  • کامرون: ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست
  • سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال