Web Analytics Made Easy - Statcounter

کلنگ احداث خوابگاه متاهلین دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) با حضور امام جمعه قزوین و نماینده ولی فقیه در استان، هیئت رئیسه و جمعی از اساتید و کارمندان دانشگاه به زمین زده شد.

به گزارش خبرنگار استانهای خبرگزاری دانشجو، کلنگ احداث خوابگاه متاهلین دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) با حضور آیت الله عابدینی، امام جمعه قزوین و نماینده، ولی فقیه در استان، هیات رئیسه و جمعی از اساتید و کارمندان دانشگاه به زمین زده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



قاسم زاده، سرپرست دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، احداث خوابگاه دانشجویان متاهل ایرانی را در راستای حمایت از ازدواج و جوانی جمعیت و آسان کردن شرایط ازدواج دانشجویان دانست و افزود: نظر به حمایت ویژه دولت از طرح حمایت از ازدواج و جوانی جمعیت، احداث این مجموعه خوابگاهی برنامه‌ریزی شده است.

سرپرست دانشگاه در این مراسم با بیان این که ازدواج دانشجویی در کشور به الگویی برای ازدواج آسان تبدیل شده است، گفت: آمار و مطالعات بیانگر این است که ازدواج‌های دانشجویی از با ثبات‌ترین ازدواج‌ها در کشور به شمار می‌رود.


قاسم زاده افزود: براساس قانون جوانی جمعیت باید حداقل ۱۰ درصد از درآمد اختصاصی و تملک دارایی دانشگاه‌ها جهت احداث، تکمیل، تعمیر و تجهیز خوابگاه‌های متاهلی اختصاص یابد. براساس قانون جوانی جمعیت باید حداقل ۱۰ درصد از درآمد اختصاصی و تملک دارایی دانشگاه‌ها جهت احداث، تکمیل، تعمیر و تجهیز خوابگاه‌های متاهلی اختصاص یابد.

وی گفت: به همین دلیل دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در کنار خوابگاه متاهلین غیر ایرانی تصمیم دارد این پروژه را عملیاتی کند و حدود ۱۰ درصد از بودجه اختصاصی دانشگاه و ۱۰ درصد از بودجه تملک دارایی‌های دانشگاه برای این کار اختصاص می‌یابد.


وی یاد آور شد: امیدواریم این پروژه در راستای ازدواج آسان جوانان به خوبی و با سرعت پیش برود و مورد حمایت وزارت علوم نیز قرار گیرد.


مهدی مهدیخانی، سرپرست معاونت عمرانی دانشگاه بیان داشت: این خوابگاه دانشجویی در زمینی به مساحت سه هزار متر مربع با ۴۸ واحد ۵۲ متری با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان در دستور کار ساخت قرار می‌گیرد.


وی اظهار داشت: بخشی از اعتبارات این طرح توسط این دانشگاه و مابقی توسط وزارت علوم تامین خواهد شدو در صورت تامین بودجه، دومین خوابگاه دانشجویان متاهل طی مدت ۱۸ ماه به بهره برداری خواهد رسید.

 


تسهیل و بسترسازی ازدواج آسان جوانان یک وظیفه عمومی و همگانی است

آیت الله عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین و نماینده، ولی فقیه در استان در آیین آغاز احداث خوابگاه متاهلین دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) بیان کرد: تسهیل و بسترسازی ازدواج آسان جوانان یک وظیفه عمومی و همگانی است و برای جوان سازی جمعیت کشور تشویق جوانان به ازدواج آسان ضروری است.


وی اظهار داشت: جوانان بزرگترین سرمایه‌های این کشور هستند و باید در زمینه ازدواج آنان از الگو‌های اسلامی درس بگیریم و این مهم دغدغه مسوولان و خانواده‌ها باشد.


آیت الله عابدینی با اشاره به آمار‌های نگران کننده پیری جمعیت، افزود: مقام معظم رهبری در این خصوص به طور جدی دغدغه‌مند هستند بنابراین برای مقابله با پیری جمعیت باید به اردواج جوانان و فرزندآوری توجه دوچندان داشته باشیم.


وی تاکید کرد:ازدواج ساده دانشجویی یکی از برنامه‌های فرهنگی و منبطق بر اصول اسلامی محسوب می‌شود که باید تقویت شود، ضمن اینکه طلاق در ازدواج دانشجویی بسیار کمتر از دیگر ازدواج‌ها است.


آیت الله عابدینی با بیان اینکه همگرایی و هم آوایی بین متولیان امر، مسئولان و فرهیختگان در ترویج ازدواج دانشجویی حائز اهمیت است، تصریح کرد: استفاده از اندیشه فرهیختگان در این خصوص ضروری است.


وی یادآورشد: با توجه به اهمیت و جایگاه مهم ازدواج و نقش موثر آن در جامعه، می‌طلبد تا همه سازمان‌ها، نهاد‌ها و ارگان‌های اجرایی و برنامه‌ریزی در حوزه خانواده و تسهیل ازدواج جوانان گام‌های بلند و موثری بردارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه امام خمینی وزارت علوم صندوق رفاه دانشجویان احداث خوابگاه متاهلین دانشگاه دانشگاه بین المللی امام خمینی ازدواج آسان جوانی جمعیت ۱۰ درصد آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۳۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت آزادانه و شجاعانه دانشجویان غربی قابل تحسین است

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) طی نامه‌ای خطاب به رؤسای دانشگاه‌های آمریکایی حمایت خود را از دانشجویان حامی فلسطین اعلام کرد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، سید علی قاسم زاده رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) طی نامه‌ای خطاب به رؤسای دانشگاه‌های آمریکایی حمایت خود را از دانشجویان حامی فلسطین اعلام کرد.

در متن این پیام آمده است: 

خطاب به روسای دانشگاه های ایالات متحده امریکا؛

مایلم توجه شما را به یک اصل مهم آموزش عالی جلب کنم که آزادی آکادمیک و حق آزادی بیان است، به عنوان رهبران جامعه روشنفکران، از روسای دانشگاه انتظار می‌رود که هر گونه تلاش برای سرکوب درخواست‌های عدالت را به شدت محکوم کنند.

دستگیری اخیر چندین دانشجو که شجاعانه از مردم مظلوم فلسطین حمایت کرده‌اند، از دانشگاه شما توسط پلیس دولتی نمونه بارز استفاده از زور توسط دولت برای خاموش کردن صداهای مخالف است که مایه نگرانی روزافزون است.

ما در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) از وقایع رخ داده عمیقاً متأسف و نگران هستیم، ما شدیداً به آزادی بیان اعتقاد داریم و از هیچ گونه سرکوب یا ظلم علیه افراد یا گروه‌ها به دلیل ابراز مخالفت علیه بی‌عدالتی چشم پوشی نمی کنیم، ما به ویژه نگران دانشجویانی هستیم که به دلیل اظهار نظر علیه اقدامات ظالمانه صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین دستگیر شدند.

وضعیت فلسطین برای ما بسیار نگران کننده است و ما در همبستگی با مردم فلسطین که در ماه‌های اخیر رنج‌های زیادی را متحمل شده اند می‌ایستیم، بیش از ۴۰۰۰۰ نفر از جمله بیش از ۱۰۰۰۰ کودک در ماه‌های گذشته به طرز وحشیانه‌ای کشته شده‌اند که قلب مردم را در سراسر جهان به درد می‌آورد، ما همچنین دانشجویان را به خاطر آزادی، شرافت و جوانمردی در دفاع از مردم مظلوم فلسطین تحسین می‌کنیم.

ما با همه دانشمندانی که نسبت به سانسور و تبعیض رسانه‌ای و همچنین سرکوب دانشجویان توسط پلیس آمریکا ناراحت و معترض هستند، همدردی می کنیم و می ایستیم.

ما تضعیف شأن علمی را محکوم می‌کنیم. امید است همچنان به دفاع از حقوق و عدالت دانشجویان خود و حفظ حرمت عرصه علمی و آزادی بیان ادامه دهید.

مطمئن باشید که ما این موضوع را بسیار جدی می گیریم و در کنار دانشجویان دستگیر شده شما که شجاعانه از مردم مظلوم فلسطین دفاع می‌کنند، می ایستیم.

با کمال احترام از شما تقاضا داریم فرصتی برای دانشجویان فراهم شود تا مخالفت خود را با اقدامات ظالمانه صهیونیست‌ها نسبت به ملت فلسطین اعلام کنند و هرگونه اقدامی که این اصول را نقض کند به موقع و مناسب محکوم شود.

با تشکر سید علی قاسم زاده، رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره)

دیگر خبرها

  • حرکت آزادانه و شجاعانه دانشجویان غربی قابل تحسین است
  • خوابگاه‌های متاهلی دانشجویان در سطح استان بوشهر احداث می‌شود
  • ازدواج آسان راه حل مسئله جوانی جمعیت است
  • معلمی که امام خمینی(ره) خطبه عقدش را خواند
  • کلنگ‌زنی احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو در روز افتتاح هتل ۲ ستاره در ارومیه
  • کلنگ احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو ارومیه به زمین زده شد
  • آیین کلنگ‌زنی احداث پالایشگاه نفت خام کهگیلویه
  • آیین کلنگ زنی احداث ۱۳۴ واحد نهضت ملی مسکن در شهر گهرو برگزار شد
  • کُرسی آینده‌پژوهی یونسکو به قزوین آمد
  • پیشرفت ۴۰ درصدی رمپ خروجی پل امام خمینی (ره)