Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت برق عراق از پرداخت بدهی گازی این کشور به مبلغ ۱.۶ میلیارد دلار تا دو روز آینده خبر داد.

وزارت برق عراق از آغاز مراحل پرداخت بدهی‌های گازی به ایران خبر داد و گفت این فرآیند طی دو روز آینده تکمیل می‌شود.

به گزارش شفق نیوز، وزارت برق عراق اعلام کرد: «با توجه به اینکه موضوع تعهدات مالی در قبال ایران یکی از مشکلاتی است که توسط دولت‌های گذشته منتقل شده، دولت فعلی قصد دارد با وجود کمبود منابع مالی با استفاده از استقراض داخلی بدهی‌های خود را بپردازد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میزان بدهی عراق به ایران ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار تخمین زده شده است. عراق قرار بود اول ژوئن (دو هفته پیش) بدهی خود را به ایران بپردازد با این حال موفق به انجام این کار نشد. این در حالی است که عراق برای تامین گاز نیروگاه‌های برق خود مخصوصا در فصل تابستان به واردات گاز ایران وابسته است.

هفته گذشته، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق گفت بدهی این کشور به دولت‌های قبلی برمی‌گردد و دولت جدید تلاش می‌کند پول لازم برای پرداخت بدهی ایران را فراهم کند.

پیش‌تر کشورمان به دلیل بدهی‌های عراق، صادرات گاز به این کشور را قطع کرده بود. در حال حاضر صادرات گاز از ایران به عراق به میزان روزانه ۵ میلیون متر مکعب کاهش یافته است.

گفتنی است، ایران حدود یک سوم انرژی عراق را در ماه‌های گرم تابستان تامین می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۳۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعه طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی/ بخش نخست

شانا _ گروه فیلم: تفاهم‌نامه‌های مطالعه توسعه ۱۶ میدان گازی برای افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی تولید گاز کشور با سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلاری هلدینگ‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی، صبح امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌) با حضور جواد اوجی، وزیر نفت و محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، در محل برگزاری نشست‌های تخصصی شرکت ملی نفت ایران (باشگاه کوشک) امضا شد.

دریافت 35 MB

دیگر خبرها

  • صدور سند مالکیت املاک با وجود بدهی به دولت، مجاز شد
  • عضو انجمن اقتصاددان ایران: سنگینی بار عدم پرداخت بدهی گازی پتروشیمی‌ها بر دوش مردم است
  • عضو انجمن اقتصاددان ایران: سنگینی بار عدم پرداخت بدهی گازی پتروشیمی ها بر دوش مردم عادی است
  • برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام صادق(ع) در هیات عشاق الحسین
  • آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعه طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی/ بخش نخست
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم
  • با موافقت رهبر انقلاب؛ حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی
  • جمع آوری ۱۰۰ میلیون فوت مکعب گاز از مشعل‌های گازی کشور