Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، "بلاول بوتو زرداری" روز چهارشنبه در بدو ورود به مشهد و هنگام استقبال معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی از وی در فرودگاه بین‌المللی هاشمی‌نژاد مشهد، از میزبانی ویژه ایران بویژه در نخستین دیدارش با مقامات این کشور قدردانی کرد.

وی اظهار داشت: دیروز ملاقات ویژه‌ای با رییس جمهور ایران داشتم که این نخستین دیدار من با یکی از مقامات ایرانی برای همیشه در ذهنم خواهد ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه پاکستان ادامه داد: رییس جمهور ایران در این دیدار به این نکته اشاره کرد که بعد از ایرانیان، پاکستانی‌ها دومین جامعه مسلمانی هستند که به زیارت بارگاه منور رضوی مشرف می‌شوند.

زرداری سفرها و دیدارهای بین مقامات دو کشور ایران و پاکستان را در توسعه روابط آنها بسیار پراهمیت دانست و گفت: یکی از سیاستهای دولت پاکستان تقویت این روابط با ایران و گسترش هر چه بیشتر آن است که حداکثر تلاش خود را در این زمینه خواهم کرد.

وی اضافه کرد: مردم پاکستان همواره قدردان میزبانی شایسته ایرانی‌ها بوده‌اند و امید است بعد از پایان کرونا روابط بین دو کشور در بخشهای مختلف بیش از پیش گسترش یابد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی نیز در این دیدار گفت: علقه‌های خوب مذهبی، سیاسی و فرهنگی بین دو کشور ایران و پاکستان وجود دارد.

حسن جعفری افزود: روابط گسترده بین دو کشور ایران و پاکستان بویژه در حوزه زیارت، این امید را بوجود می آورد که در آینده این روابط روشن‌تر و پربارتر از گذشته باشد.

وزیر امور خارجه پاکستان در سفر یکروزه خود به مشهد مقدس پس از زیارت بارگاه منور رضوی با تولیت آستان قدس رضوی دیدار و گفت وگو خواهد کرد.

برچسب‌ها پاکستان حرم امام رضا وزارت امور خارجه زیارت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پاکستان حرم امام رضا وزارت امور خارجه پاکستان حرم امام رضا وزارت امور خارجه زیارت دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۳۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابراز خرسندی ایران از پیشرفت در روند مناسبات با بورکینافاسو

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با نخست‌وزیر بورکینافاسو از پیشرفت‌های صورت‌گرفته در روند روابط دو کشور از جمله تعیین نقشه راه روابط ابراز خرسندی کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان با "کیلم دو تامبلا"، نخست وزیر بورکینافاسو و هیئت همراه ایشان که برای شرکت در دومین اجلاس ایران و آفریقا و همچنین نمایشگاه دستاوردهای توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده است، دیدار کرد و در خصوص زمینه‌های توسعه و گسترش روابط در عرصه‌های مختلف بین دو کشور گفتگو و تبادل نظر نمود.

امیرعبداللهیان با ابراز خرسندی از پیشرفت‌های صورت‌گرفته در روند روابط دو کشور از جمله تعیین نقشه راه روابط، پیگیری مشترک توافقات صورت‌گرفته بین ایران و بورکینافاسو در عرصه‌های تجاری، صنعتی، علمی و فناوری، گردشگری و سایر موضوعات مورد علاقه را حائز اهمیت دانست.

نخست وزیر بورکینافاسو نیز در این دیدار با ابراز رضایت از نتایج مثبت سفر و مذاکرات خود با مقامات عالی‌رتبه کشورمان، انجام این سفر را ناشی از علاقه‌مندی برای آشنایی نزدیک با تمدن و فرهنگ غنی و پیشرفت‌های ایران و نشانگر عزم و اراده جدی دولت کشورش برای پیگیری جدی توسعه و تقویت روابط با ایران دانست.

نخست وزیر بورکینافاسو همچنین پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف زیربنایی، اقتصادی و تجاری، علمی و فناوری و خدمات فنی و مهندسی در عین حفظ استقلال سیاسی را تحسین‌برانگیز دانست.

آمادگی ایران برای توسعه مناسبات با آفریقای مرکزیامیرعبداللهیان: روابط با آفریقا مبتنی بر احترام متقابل است

انتهای پیام/+

دیگر خبرها

  • علاقه‌مند به توسعه روابط با ایران در تمامی حوزه‌ها هستیم
  • دیدار امیرعبداللهیان با نخست‌وزیر بورکینافاسو
  • ابراز خرسندی امیرعبداللهیان از پیشرفت های صورت گرفته در روند روابط ایران و بورکینافاسو
  • دیدار نخست‌وزیر بورکینافاسو با امیرعبداللهیان
  • تجمع دانشجویان پاکستانی در همبستگی با حامیان فلسطین در آمریکا+عکس
  • ابراز خرسندی ایران از پیشرفت در روند مناسبات با بورکینافاسو
  • هشدار وزیر خارجه انگلیس درباره پیامدهای تروریستی خواندن سپاه
  • از ایران تا پاکستان/ شعر شاعر پاکستانی در استقبال از غزل رهبر انقلاب
  • سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور