Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرپرست مرکز اندازه شناسی، اوزان و مقیاس‌های سازمان ملی استاندارد در این آیین افزود: این تفاهمنامه در راستای ایجاد مشارکت و بهره‌گیری از توانایی‌های علمی ، فرهنگی، آموزشی و تحقیقاتی و توسعه همکاری آزمایشگاه‌های دانشگاه در حوزه اندازه شناسی قانونی و حوزه اندازه شناسی علمی در بخش کالیبراسیون منعقد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن خانه‌زر افزود : مقرر شد دانشگاه اراک در حوزه اندازه شناسی قانونی و آزمایشگاه‌هایی در خصوص کنترل دیسپنسرها و نازل‌های سوخت کمک‌های لازم را انجام دهد.

وی ادامه داد: هر چند ادارات اوزان استان‌ها و به خصوص استان مرکزی در این  راستا فعالیت‌هایی دارند و کنترل‌های مربوطه در خصوص نازل‌های سوخت به صورت دوره ای با همکاری پالایش و پخش انجام می‌شود اما مشارکت دانشگاه اراک می‌توان شتاب بیشتری به این امور ببخشد.

خانه‌زر اظهار داشت: چنانچه این اقلام و دیسپنسرها کالیبره نباشد نیاز است آزمایشگاه‌ها تا محدوده قابل قبول، کالیبره را انجام دهند.

وی تصریح کرد: دانشگاه اراک به عنوان یک بخش دولتی و مردمی با اداره کل استاندارد استان مرکزی با تعامل و هم افزایی خود را تقویت کنند تا جایگاه‌ها و نازل‌های سوخت، عملکرد بهتری داشته باشند و این مهم می‌تواند به صورت پایلوت انجام و به عنوان الگو در استان‌های دیگر مطرح باشد.

سرپرست مرکز اندازه شناسی، اوزان و مقیاس ها سازمان ملی استاندارد اظهار داشت: وسایل آزمایشگاه‌های این سازمان کالیبره هستند و بر اساس پیمانه‌های موجود، آزمایشگاه‌ها رصد و پایش جایگاه‌های سوخت را انجام می دهند.

سرپرست اداره کل استاندارد استان مرکزی نیز در این نشست بیان داشت: بر اساس سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، مسئولیت توسعه استانداردها، سازمان ملی استاندارد است که در این راستا قانون تقویت و توسعه استاندارد از سال ۹۶ تصویب و وظایف و ماموریت‌های گسترده‌ای برای سازمان ملی استاندارد تهیه و تنظیم شده است.

سید سعید میرنظامی  افزود: سازمان ملی استاندارد به عنوان یک سازمان فرابخشی و بین بخشی مسئولیت‌های زیادی بر عهده دارد که انجام این فعالیت‌ها و وظایف تنها از سوی سازمان استاندارد امکان پذیر نیست و می‌طلبد از تمام ظرفیت‌ها و  بخش‌ها از جمله دانشگاه‌ها و مراکز علمی بهره گیری کرد.

وی بیان داشت: بر اساس انعقاد این تفاهم نامه مقرر شد از ظرفیت دانشگاه اراک در حوزه های تایید صلاحیت و اوزان شناسی بهره گیری شود و با توجه به تجهیزات مناسب این  دانشگاه،  می توان در راستای ارائه خدمات  و همچنین اطمینان خاطر مردم از مصرف کالاهای داخلی گام های موثری برداشت.

سرپرست اداره کل استاندارد استان مرکزی بیان داشت: ایجاد ارتباط موثر میان صنعت و دانشگاه از دغدغه های رهبرمعظم انقلاب است که نیاز است با توسعه و تقویت کارآفرینی و نوآوری در دانشگاه‌ها، اقدامات مناسبی در راستای ارتقای کیفیت خدمات و کالاها انجام داد.

رییس دانشگاه اراک نیز در ادامه این نشست بیان گفت: اکنون بحث دانشگاه آینده مطرح است و دوران رشته‌های عمومی و جنرال به اتمام رسیده و باید رشته‌های جدید دانشگاه، حول شرکت‌های دانش بنیان و فناورانه شکل گیرد.

مجتبی ذوالفقاری تاکید کرد: پیشنهاد می‌شود سازمان استاندارد در راستای بهره‌گیری از ساختارهای موجود ، پیشنهاد رشته‌های جدید نوآوری را ارائه دهد و دانشگاه اراک نیز زیرساخت‌های لازم را فراهم می‌کند هرچند که مقدمات فراهم شده و مورد استقبال نیز واقع شده است.

وی بیان داشت: رشته‌های دانشگاهی باید ارزش تجاری 
سازی داشته باشند و زمانی این مهم حاصل می شود که علم در قالب استاندارد باشد.

رئیس دانشگاه اراک یادآور شد: انعقاد تقاهم‌نامه سه جانبه بین دانشگاه اراک، سازمان ملی استاندارد و اداره استاندارد استان مرکزی گام موثری در راستای تحقق شعار سال خواهد بود.

ذوالفقاری ادامه داد: زمانی که  قرار است کالای دانش بنیان و تولید و اشتغالزایی داشته باشیم باید بتوانیم اقتصاد دانش بنیان را در رتبه جهانی ارائه و سهم خود را در بازار جهانی تعیین کنیم که در این خصوص می‌توان گفت استاندارد نقش مهم و برجسته‌ای دارد. 

برچسب‌ها اراک استان مرکزی سازمان ملی استاندارد ایران دانشگاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی سازمان ملی استاندارد ایران اراک استان مرکزی سازمان ملی استاندارد ایران دانشگاه استاندارد استان مرکزی سازمان ملی استاندارد اندازه شناسی دانشگاه اراک آزمایشگاه ها بهره گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۳۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم کاربردی کردن محصولات پژوهشی برای تبدیل علم به ثروت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسعود صانعی معاون آموزش - مرکز نظارت، ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات دانشگاه آزاد اسلامی گفت: استادان با فعالیت در مراکز رشد و فناوری و هم‌افزایی علمی و تبدیل علم به ثروت در کسب درآمد شهریه اثرگذار هستند.

وی با بیان اینکه آثار شهید مطهری در رشد فکری استادان و دانشجویان موثر است، عنوان کرد: تبیین اندیشه‌های علمی و سیاسی شهید مطهری در دانشگاه و برای تعلیم و تربیت دانشجویان بسیار ضروری و حائز اهمیت است.

معاون آموزش - مرکز نظارت، ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات دانشگاه آزاد اسلامی  افزود: در راستای اهداف سند تحول و صیانت از دستاورد‌های علمی و پژوهشی استادان و دانشگاهیان در دانشگاه آزاد اسلامی کار‌های خوبی صورت گرفت و برای کاربردی کردن تولید علم به ثروت فعالیت و تلاش شما استادان نقش مهمی دارند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل هم با تبریک روز معلم، تلاش و کوشش و ایثار استادان در کلاس درس را یک عشق ذاتی و درونی دانست و گفت: معلمی یک هدف برای رسیدن به معبود خود است آموزش و تدریس در کلاس لذت بخش و یک کار الهی است که انسان به آن عشق می‌ورزد.

سید میرالله حسینی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با بهرگیری از گام دوم ملی دانشگاه آزاد اسلامی و سند تحول در سال‌های اخیر رشد چشمگیری در جذب دانشجو براساس سوابق تحصیلی، تولید محصولات علمی، مشارکت دانشگاهیان به مسائل فرهنگی داشته است.

به گزارش آنا، آئین گرامیداشت مقام استاد و تجلیل از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل با حضور دکتر مسعود صانعی معاون آموزش - مرکز نظارت، ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات دانشگاه آزاد اسلامی، سید میرالله حسینی رئیس دانشگاه، استادان هیئت علمی همراه با خانواده، معاونان، در سالن اجتماعات دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

در این مراسم از استادان دانشگاه با اهدای لوح سپاس و کارت هدیه تجلیل شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه علمی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکزی با یک واحد صنعتی
  • لزوم کاربردی کردن محصولات پژوهشی برای تبدیل علم به ثروت
  • لزوم توجه به فعالیت‌های پژوهشی حوزه مهدویت در دانشگاه‌ها
  • ظرفیت علمی و پژوهشی استادان سیستان و بلوچستان باید بالفعل شود
  • دانشگاه تهران رتبه اول همکاری‌های بین‌المللی را دارد
  • توسعه همکاری‌ها میان جهاد دانشگاهی و مؤسسه ISC
  • کارگاه دوره‌ای سرمایه‌گذاری به سبک ساده با همکاری سازمان بورس کشور برگزار شد
  • آغاز بکار دفتر استاندارد و استانداردسازی در چهارمحال و بختیاری
  • افتتاح چهارمین دفتر استاندارد و استاندارد سازی در چهارمحال و بختیاری
  • واکنش کنعانی به تکرار ادعای یک‌جانبه کویت درباره میدان آرش