Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@10:54:37 GMT

نگرانی در خصوص قطعی یا جیره بندی آب در اراک نداریم

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۴۳۷۴۴

نگرانی در خصوص قطعی یا جیره بندی آب در اراک نداریم

ایسنا/مرکزی مدیرعامل آب منطقه ای استان مرکزی با بیان اینکه از ابتدای سال حدود ۹ میلیون مترمکعب آب به اراک منتقل شده است، گفت: نگرانی در خصوص قطعی یا جیره بندی آب در شهر اراک نخواهیم داشت.

عزت اله آمره روز چهارشنبه ۲۵ خرداد در شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه سازگاری با کم آبی استان مرکزی اظهار کرد: متاسفانه در خردادماه بارندگی خوبی نداشتیم و همچنان میزان بارندگی در سال زراعی امسال ۲۰۰ میلی متر است که کاهش ۶۰ تا ۷۰ میلی متری نسبت به سال قبل دارد که رقم قابل توجهی است و قطعا تاثیرات سوء خود را نشان خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تقریبا تنش ها در روستاها آغاز شده، اما در شهرها با اجرای طرح های آبرسانی تنش یا قطعی یا کمبود آب نخواهیم داشت. هدف این است که در برنامه سازگاری هرساله در هر بخش صرفه جویی اتفاق بیفتد.

مدیرعامل آب منطقه ای استان مرکزی در خصوص وضعیت مخازن ۳ سد بزرگ استان بیان کرد: سد ساوه در حال حاضر هیچ تنشی ندارد و تا این لحظه حدود ۱۴ میلیون مترمکعب توزیع شده و عدد مخزن به ۹۶ میلیون مترمکعب رسیده است.  البته سال گذشته این موقع این موجودی ۱۷۰ میلیون مترمکعب بوده است. از ذخیره سد ساوه برای آب شرب شهر ساوه استفاده می شود.

وی ادامه داد: ۵۷ میلیون مترمکعب آب در سد کمال صالح ذخیره است که بر این اساس ۵۸ درصد این سد هنوز پر است. در زمان مشابه سال گذشته ذخیره آب این سد ۶۹ میلیون مترمکعب بوده است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۹ میلیون مترمکعب آب به اراک منتقل شده است و نگرانی در خصوص قطعی یا جیره بندی آب در شهر اراک نخواهیم داشت.

یوسف عرفانی نسب، مدیرعامل آب و فاضلاب استان مرکزی نیز گفت: در پایان تابستان سال گذشته، حدودا ۱۵۵ روستا با مشکل کم آبی مواجه بودند که پیش بینی امسال ۱۰۵ روستاست و تلاش بر این است که این آمار به حداقل برسد.

وی افزود: مقرر شده پتروشیمی در ارتقا تصفیه خانه مهاجران و پالایشگاه برای تکمیل تصفیه خانه مشارکت داشته باشند.

عرفانی نسب اضافه کرد: ۵۶ درصد طول شبکه توزیع آب استان مرکزی عمری بالای ۲۰ سال دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی بحران کم آبی اراك میلیون مترمکعب استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۳۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازه‌های آبخیزداری سمنان ۶ میلیون مترمکعب رواناب بارش‌ها را ذخیره کرد

جعفر مرادی‌حقیقی  در بازدید از طرح‌های آبخیزداری بخش کالپوش شهرستان میامی در شرق استان سمنان گفت: هزار و ۵۰۰ سازه آبخیزداری در استان سمنان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه حجم ذخیره‌سازی این سازه‌ها ۱۲ میلیون مترمکعب است، ابراز کرد: این میزان رواناب در بارندگی‌های فروردین و اردیبهشت‌ امسال و اسفند ۱۴۰۲ در این سازه‌های آبخیزداری استان ذخیره‌سازی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • دفتر نمایندگی خبرگزاری ایمنا در اراک افتتاح شد
  • شناسایی ۱۰ ساختمان بسیار پرخطر و ناایمن در اراک
  • سازه‌های آبخیزداری سمنان ۶ میلیون مترمکعب رواناب بارش‌ها را ذخیره کرد
  • طبقه بندی مشاغل باید به صورت ویژه پیگیری شود
  • شیوه بیمه خودرو تغییر می‌کند
  • تجلیل از واحد‌های نمونه در اراک
  • گذر از میانه تاریخ با سفر به روستای انجدان اراک
  • رضایت شهروندان از قرار دادن حفاظ برای کانال آب در جاده اراک - سلفچگان + تصاویر
  • بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند
  • استان مرکزی دارای بیکاری پنهان است