Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@16:32:10 GMT

هنرمندان صنایع دستی آستارا آثار خود را عرضه کردند

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۴۳۸۰۰

هنرمندان صنایع دستی آستارا آثار خود را عرضه کردند

به گزارش خبرنگار ایرناT رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آستارا روز چهارشنبه در آئین افتتاح این نمایشگاه در سالن معراج اداره ارشاد این شهرستان گفت: در نمایشگاه محصولات هنرهای سنتی و صنایع ‌دستی، ساخته ها و تولیدات ۱۰هنرمند شاخص این عرصه در قالب ۱۰غرفه به معرض نمایش و فروش گذاشته ‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجتبی آبروشن افزود: روستای ملی گلیم ایران در آستارا واقع شده است و در راستای معرفی ظرفیت های این هنر بخش بزرگی از نمایشگاه به گلیم اختصاص یافته است و بیش از ۵۰۰ اثر گلیم، معرق چوب، بافتنی‌ های سنتی، سفال، حصیر، آیینه‌ کاری، عروسک، محصولات چوبی و سوغات محلی به معرض نمایش و فروش گذاشته شده است.

وی بیان کرد: این نمایشگاه تا پایان خردادماه میزبان علاقمندان است و برپایی نمایشگاه عرضه محصولات هنرهای سنتی و صنایع ‌دستی یکی از بهترین روش‌ ها برای به نمایش در آمدن هنر و توانایی هنرمندان برای عموم است.

آبروشن اضافه کرد: علاقمندان می‌ توانند از ساعت۱۰تا ۱۳ ظهر و ۱۷ تا ۲۰ غروب از نمایشگاه بازدید و خرید کنند و در برپایی نمایشگاه هنرهای سنتی و صنایع‌ دستی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرمانداری و شهرداری همکاری کردند.

فرماندار آستارا هم گفت: صنایع دستی آستارا زمینه درآمدزایی برای فعالان این هنر را دارد و گردشگرپذیر بودن این شهرستان نیز این ظرفیت را تقویت می کند و باید با تامین محل های مناسب عرضه صنایع دستی، بیش از پیش از هنرمندان حمایت کنیم.

عنایت رضایی پور اظهار کرد: نبود بازار دائمی صنایع دستی از دغدغه های هنرمندان است و اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آستارا با ارائه تسهیلات دارای سود پایین، برای ایجاد کارگاه های کوچک، اشتغالزایی و رونق صنایع دستی تلاش کند.

۲۰ تا ۲۷ خرداد هفته صنایع دستی است.

برچسب‌ها گردشگری آستارا افتتاح نمایشگاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری آستارا افتتاح نمایشگاه گردشگری آستارا افتتاح نمایشگاه صنایع دستی آستارا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۳۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات

نمایشگاه کتاب و آثار خطاطان و نقاشان در تاسیسات ولایت هرات با ۳ هزار جلد کتاب و ۱۵۰ اثر هنری به نمایش گذاشته شده افتتاح شد.

شیخ الحدیث مولانا نور احمد اسلام جار والی هرات هدف از برگزاری این نمایشگاه را ترویج فرهنگ مطالعه بین جوانان و همچنین تشویق نویسندگان و خوش‌نویسان عنوان کرده و گفت تاریخ فرهنگ بشریت با علم و خط گره خورده است.

والی هرات گفت اکثریت هنرمندان نویسندگان، خط‌نویسان و نقاشان از جمله محروم‌ترین قشر جامعه محسوب می‌شوند.

شیخ اسلام جار از مردم و تجار خواست برای حمایت از آثار هنری هنرمندان اثرهای شان‌را خریداری نموده و به خانه هایشان نمایش بگذارند.

همچنان والی هرات می‌گوید استفاده از شبکه‌های اجتماعی جوانان را از مطالعه و تحقیق بازداشته و ضررهای دینی و دنیایی را برای آنان به همراه داشته است.

ناصر شهاب، رئیس اتحادیه کتاب فروشان در هرات از این اقدام مسئولان استقبال نمود. او گفت که تقریبا سه هزار جلد کتاب در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

برخی از فرهنگیان با نگرانی از کم‌رنگ شدن فرهنگ کتابخوانی خواهان توجه مسئولان محلی در امر فرهنگ‌سازی و ارزش‌ گذاری بیشتر به آثار نویسندگان و هنرمندان شدند.

از سویی هم الحاج حیات الله مهاجر معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان ، از تلاش‌ها برای حمایت از نویسندگان و خوشنویسان سخن زده و هرات را به عنوان مرکز فرهنگی افغانستان یاد کرده و گفت این ولایت تاریخ غنی از فرهنگ و هنر را دارا می باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد
  • ‌معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • جشنواره صنایع دستی از دستاوردهای هنرمندان کشور
  • برگزاری ۴۳ دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • افزایش دو برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • حضور میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • 43 دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان برگزار شد