Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکز آموزش «هنرهای مستظرفه کلارا آبکار» با حضور معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی و مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهران امروز چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ افتتاح شد.

به‌گزارش ایران اکونومیست به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی، مریم جلالی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در حاشیه افتتاح مرکز آموزش «هنرهای مستظرفه کلارا آبکار» بیان کرد: امروز در آخرین روز هفته صنایع‌دستی توفیق داشتم که مرکز آموزش هنرهای مستظرفه کلارا آبکار را افتتاح کنم، خانه‌ای که یک هنرمند در آن زندگی کرده و آثارش را به وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اهدا کرده و ماندگار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: این اهدا، مسئولیت ما را سنگین می‌کند. آموزش‌هایی که در این مرکز به کارآموزان داده می‌شود، موجب جاودانه شدن نام این هنرمند می‌شود و امتداد این راه با ماست.

جلالی تصریح کرد: استان تهران می‌تواند الگویی باشد برای این که ما بتوانیم در سراسر ایران خانه‌هایی به نام هنرمندان داشته باشیم. این خانه‌ها در کنار آموزش، معرفی و ترویج هنرهای سنتی را به عهده دارند و و صنایع‌دستی‌مان را با ابتکاراتی که دارند به متن زندگی وارد می‌کنند.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی گفت: بسیار خوشحالم از روح هنری که خانم کلارا آبکار داشتند، امیدوارم این روح مادرانگی که در این‌جا به ارمغان گذاشتند در هنرهای سنتی ما جاری باشد. ما به‌عنوان مسئولان باید بتوانیم تدارک ببینیم و تدبیر کنیم تا هم دانش هنرها و هم توانش این هنرها اتفاق بیفتد. پرده‌های نقاشی قهوه‌خانه‌ای ما باید جای خودش را باز کند و عبارت منسوخ شده را برای هیچ پرده نقاشی به کار نبریم.

آموزش رایگان ۸ رشته صنایع‌دستی در خانه کلارا آبکار

پرهام جانفشان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهران در ادامه گفت: خانم آبکار ساختمان مرکز آموزش هنرهای مستظرفه را به وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هبه کرده بود. این ساختمان سال‌ها کاربرد اداری داشته است که خوشبختانه با حمایت‌های مهندس ضرغامی از این به بعد به‌عنوان مرکز آموزشی استفاده می‌شود.

او ادامه داد: مرحومه کلارا آبکار از اساتید بنام هنر نگارگری معاصر بود، او وصیت کرده است تا خانه‌اش در راستای ترویج این هنر عظیم ملی به کار گرفته شود. امروز افتخار افتتاح این مرکز را داشتم.

جانفشان تصریح کرد: مرکز آموزش هنرهای مستظرفه کلارا آبکار از این به بعد در اختیار هنرمندان، اساتید و هنرآموزانی قرار می‌گیرد که علاقه‌مند به یادگیری هنرهای سنتی و صنایع‌دستی هستند، به مسئولان صنایع‌دستی استان تهران توصیه کردم این مرکز بیش از گذشته رونق داشته باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهران بیان کرد: هشت رشته صنایع‌دستی در این مرکز آموزش داده می‌شود و ظرفیت آموزش ۴۰ رشته را دارد. تمامی آموزش‌ها با کیفیت بالا و با بودجه‌ای که توسط وزارت میراث‌فرهنگی تأمین شده است، رایگان خواهد بود.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: کلارا آبکار

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: صنایع دستی استان تهران گردشگری و صنایع دستی میراث فرهنگی هنرهای سنتی مرکز آموزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۳۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره‌های رایگان آموزش صنایع دستی در لرستان

عباس حمزه‌ای در حاشیه برگزاری دوره‌های آموزش صنایع دستی که در سالن جلسات اداره میراث فرهنگی برگزار شد، اظهار کرد: با هدف توسعه و ترویج صنایع دستی دوره‌های آموزشی رایگان از ۱۰ اردیبهشت در خرم‌آباد و بروجرد برگزار می‌شود.
وی بیان کرد: علاقمندان می‌توانند برای دوره‌های آموزشی زره بافی در خرم‌آباد و ورشوسازی در بروجرد ثبت نام کرده و به آموزش این صنایع دستی ارزشمند استان بپردازند.
معاون صنایع دستی لرستان علاقمندان برای ثبت نام رایگان این دوره‌ها می‌توانند با شماره تماس معاونت صنایع‌دستی استان لرستان مراجعه کنند.
به گفته حمزه‌ای دوره آموزشی زره بافی در محل خرم‌آباد ساختمان سابق صنایع‌دستی و دوره آموزشی ورشو سازی درمحل بروجرد، خانه ورشو سازی برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد
  • ‌معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • برگزاری ۴۳ دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • افزایش ۲ برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • افزایش دو برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • 43 دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان برگزار شد
  • برگزاری دوره‌های رایگان آموزش صنایع دستی در لرستان