Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@22:15:10 GMT

آیین روز ملی گل و گیاه در محلات برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۴۳۹۳۰

آیین روز ملی گل و گیاه در محلات برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها، گیاهان زینتی و قارچ خوراکی وزارت جهاد کشاورزی، در حاشیه این آیین در جمع خبرنگاران، گفت: محلات به دلیل پرورش گونه ها، ارقام و حفظ ذخایر ژنتیکی گل  و پرورش تولید کنندگان و متخصصان حوزه گل مهد گل و گیاهان زینتی در کشور است.

غلامرضا تقوی ادامه داد: محلات از نظر ایجاد اشتغال، ارزآوری و جذب سرمایه برای دولت و بخش کارآفرینی اهمیت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: امید است با برگزاری ویژه برنامه‌های روز ملی گل ، مردم با گل و گیاهان آشتی کنند و امنیت روانی جامعه افزایش پیدا کند.

تقوی با اشاره به نشست با تولیدکنندگان گل در محلات ، گفت: مطالبات و راهکارهای مشکلات تولیدکنندگان گل در سطح ملی پیگیری می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی نیز گفت:  بهره وری و افزایش ضریب نفوذ دانش در بخش کشاورزی از اهداف این نهاد است.

علی صفری افزود: فعالیت‌های پژوهشکده گل و گیاه در محلات بستر اقدامات دانش بنیان در این حوزه را فراهم کرده و جوانان با تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند تحولات خوبی را در حوزه گل ایجاد کنند.

وی توسعه مرحله دوم دهکده گل یکی را از مطالبات تولیدکنندگان گل در محلات بیان کرد و گفت: انتظار می‌رود با حل مشکل تامین آب دهکده گل ، اشتغالزایی  و رونق تولید در این منطقه محقق شود.

شهرستان محلات مشهور به شهر گل ایران، در جنوب استان مرکزی واقع شده و ۵۵ هزار نفر جمعیت دارد.

۱۸ درصد سطح زیر کشت گل و گیاه، ۱۲ درصد از تولید انواع گل شاخه بریده، ۸۰ درصد تولید گل‌های فصلی نشایی، ۲۱ درصد از تولید درخت و درختچه‌های زینتی و ۱۴ درصد از گیاهان آپارتمانی کشور در محلات تولید می‌شود.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی استان مرکزی محلات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی استان مرکزی محلات وزارت جهاد کشاورزی استان مرکزی محلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۳۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۰۰ درصد کشت کلزا در شهرستان نهاوند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند با اشاره به کشت بیش از ۶۵۰ هکتار کلزا امسال در این شهرستان، گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

توکل آبشناس، کم آب بر بودن، قرار گرفتن در تناوب با کشت گندم، داشتن قیمت تضمینی خرید از سوی دولت و مفید بودن برای تغذیه زنبور عسل را از جمله مزایای کشت کلزا برشمرد.

او همچنین با اشاره به اینکه کلزا همه ساله در پاییز کشت و در خرداد برداشت می‌شود، گفت: از سیاست‌های اصولی جهاد کشاورزی ترویج کشت محصولات کم آب بر مانند کلزاست.

دیگر خبرها

  • (تصاویر) آیین بیل گردانی در نیم‌ور محلات
  • میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • آیین بیل گردانی نیم ور محلات
  • افزایش ۱۰۰ درصد کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی
  • عملکرد فرمانداران و روسای اداره های جهاد کشاورزی فارس
  • زنجیره ارزش پسته باید با کمک تولیدکنندگان و صادرکنندگان تکمیل شود
  • تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان
  • یک سفر خبری خوشمزه!