Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از اسپوتنیک، به گفته تحلیلگران کمپین بین المللی برای نابودی سلاح های هسته ای (آیکان)، کره شمالی در سال ۲۰۲۱، ۱۲۲۱ دلار در دقیقه برای برنامه هسته ای خود هزینه کرده است که در مجموع ۶۴۲ میلیون دلار شده است.

در گزارش آیکان، هزینه های جهانی تسلیحات هسته ای سال ۲۰۲۱، تخمین هایی از هزینه های تسلیحات توسط کشورهای دارای بیشترین بودجه نظامی از جمله ایالات متحده، چین و روسیه ارائه شده است و همچنین به داده های مربوط به قراردادهای تسلیحاتی و لابی نیز اشاره شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیکان تخمین می زند که کره شمالی ۲۰ کلاهک هسته ای آماده دارد. پیونگ یانگ در حال توسعه موشک هایی با قابلیت حمل کلاهک هسته ای است که می توانند از زمین و از زیردریایی ها پرتاب شوند. در سال ۲۰۲۰، کره جنوبی درآمد ناخالص ملی (GNI) کره شمالی را ۳۵ تریلیون وون کره شمالی برآورد کرد. تعیین دقیق هزینه های نظامی کره شمالی ممکن نیست، اما تحلیلگران کره جنوبی در سال ۲۰۰۹ تخمین زدند که پیونگ یانگ حدود یک سوم از تولید ناخالص ملی خود یا ۸.۷ میلیارد دلار را برای نیروهای مسلح خود هزینه کرده است.

همانطور که تحلیلگران آیکان استدلال کردند، با فرض اینکه کره شمالی همچنان ۳۵ درصد از تولید ناخالص ملی خود را صرف ارتش خود کند، کره شمالی در سال ۲۰۲۰ حدود ۱۲.۲ تریلیون وون را برای ارتش خود هزینه کرده است.

گلوبال زیرو تخمین می زند که کره شمالی در سال ۲۰۱۱ حدود ۶ درصد از بودجه نظامی خود را صرف برنامه هسته ای خود کرده است. برای برنامه هسته‌ای این کشور در سال ۲۰۲۰. ۷۳۴ میلیارد وون کره شمالی ۶۴۲ میلیون دلار است که با برآورد ما از هزینه کره شمالی برای برنامه هسته‌ای خود در سال ۲۰۲۱ مطابقت دارد.

کد خبر 683638 برچسب‌ها كيم جونگ اون کره شمالی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كيم جونگ اون کره شمالی برای برنامه هسته ای کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۳۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در کشور انجام شد

سید مهدی فرحی شامگاه یکشنبه در حاشیه بازدید از غرفه چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ در جمع خبرنگاران گفت: میزان صادرات غیرنفتی برنامه‌ریزی شده برای سال‌جاری با ۲۳ درصد رشد نسبت به سال گذشته ۶۰ میلیارد دلار پیش‌بینی شده است.

وی اظهار داشت: این برنامه پیش‌بینی شده در بحث صادرات غیرنفتی جز با مشارکت همه استان‌های کشور محقق نمی‌شود.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی برضرورت ارتقای بهره‌وری، تعریف برنامه‌های راهبردی، حمایت‌ها و پشتیبانی‌های ملی از جمله تامین مواد اولیه، زیرساخت‌ها و مشارکت‌های مردمی برای تحقق برنامه صادرات غیرنفتی در کشور تاکید کرد.

وی در خصوص اهمیت زنجیره ارزش محصولات گفت: چهارمحال و بختیاری از جمله استان‌های پیشتاز و نمونه در عرصه تعریف و معرفی زنجیره ارزش به شمار می‌رود.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی اضافه کرد: با تعریف و شناسایی زنجیره‌های ارزش‌ساز در استان‌ها و تبدیل آن‌ها به ارزش اجرایی و معرفی مدیران راهبر باید بهره‌وری را چند برابر کرد.

فرحی یادآور شد: تعریف زنجیره‌های ارزش در استان‌ها موجب ارتقای بهره‌وری، صادرات، تولید، اشتغال‌زایی و نوآوری در استان می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در کشور انجام شد
  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • خبر احتمال مذاکرات هسته ای،قیمت دلار را در بازار تهران ریخت
  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد
  • پیام زلنسکی در سالگرد فاجعه اتمی چرنوبیل
  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ آماده تعامل هستیم
  • برنامه ریزی برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • ما آماده تعامل هستیم، حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است
  • ایران آماده تعامل است/ ۱۵۳ میلیارد دلار حجم تجارت خارجی داریم