Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین؛ باز نشدن کیسه‌ی هوای خودروهای داخلی این روزها مورد توجه پلیس قرار گرفته است، مدتی قبل سردار سید کمال هادیان‌فر، فرمانده پلیس راهور ناجا در اظهار نظری گفت که حدود ۹۰ درصد ایربگ خودروهای تصادفی در یک پارکینگ جمع‌آوری خودروهای تصادف کرده باز نشده است، ایراد فنی‌ای که در سال‌های گذشته هر بار تکرار می‌شود اما به‌نظر می‌رسد همچنان رفع نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درهمین باره خبرآنلاین از کاربران خود سوالی پرسید، اینکه باز نشدن ایربگ خودروها در افزایش ایمنی سرنشینان چقدر موثر است و تجربه زیستی آن‌ها دراین‌باره چیست؟

کاربری که به‌نظر می‌رسد تجربه تصادف و باز شدن ایربگ را داشته در اظهار نظری نوشته است: «اثرش خیلی زیاده، اگر ایربگ نبود من تاحالا مرده بودم ، جونم رو نجات داد.»

اما یک مخاطب خبرآنلاین که به نظر می‌رسد اقبال عمل کردن کیسه هوا را تجربه نکرده نوشته است: «من برادرم را چند سال پیش در واژگونی خودرو از دست دادم. فقط به خاطر ضربه به سر و عدم وجود کیسه هوا در بالای سر.»

کاربر دیگری هم با کنایه به باز نشدن ایربگ خودروها نوشته: «وجود این چنین ایربگ هایی حتی نسبت به نبودنش ضرر بیشتری دارد. چون باعث اعتماد و دلگرمی کاذب رانندگان به آن و در نتیجه افزایش سرعت تردد و شدت تصادفات می‌گردد.»

یکی از کاربران با مخاطب قرار دادن شرکت‌های خودروساز و ابراز نا امیدی از رفع ایرادات فنی باز نشدن ایربگ خودروها نوشته: «کیسه هوا برای امنیت جانی سرنشینان خودرو است و عمل نکردن آن یعنی افزایش خسارت های جانی و مالی مردم اما چون سود دولت و ...... در فروش با حداکثر قیمت است و خودروسازان هم کاملا دولتی هستند مانند همیشه تغییری نخواهد بود.»

یک کاربر دیگر معتقد است وقتی بدنه خودروها ضعیف است بنابراین عمل کردن یا عمل نکردن کیسه هوا نمی‌تواند تاثیر زیادی در جلوگیری از مصدوم شدن یا حتی مرگ سرنشینان داشته باشد. او نوشته است: «میزان اثرش رو باید محاسبه کرد. ولی قطعا مهمه. به همراه کیسه هوا استحکام اتاق و شاسی خودرو و نحوه انتقال نیروی ضربه در هنگام تصادف مهمه.... البته در مورد خودروهای ایرانی که وجود یا عدم وجود کیسه هوا تعیین کننده نیست چون ساختار خودرو ها استحکام لازم را ندارد.»

مخاطب دیگری هم در اظهار نظر مشابه گفته: «کیسه هوا زمانی تاثیر داره که بدنه هم مقاوم باشه، بدنه مثل حلبی باشه توی تصادف ماشین مچاله بشه کیسه هوا میخاد چکار کنه.»

یک از کاربران خبرآنلاین در توضیح خود معتقد است همه خودروهای دارای ایربگ باید برای تست ایربگ فراخوانده شوند، او توضیح داده که : «الان دیگه این بحث دلم بخواد، دلت نخواد نیست. این یک بحث قضایی است، که باید دادستانی اقدام کنه و در دادگاه بررسی بشه چو ن ایربگ جزو استاندار برای خودروهاست و باید الان همه خودروهایی که با ایربک فروخته شدن نیز فراخوانی شوند برای تست ایربک.»

شما می‌توانید نظرات بیشتر را اینجــــــا بخوانید.

۲۳۳۲۳۳

کد خبر 1641713

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: خودروسازان پلیس راهور ایربگ خودروها باز نشدن کیسه هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۴۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده‌های عملی نشده شهرداری و دولت درباره خودروهای برقی در حمل و نقل عمومی/ برقی شدن ناوگان به این زودی شدنی است؟ (فیلم)

عصر ایران ــ‌ بعد از بارها رونمایی از خودروهای برقی، هنوز این خودروها وارد ناوگان حمل و نقل پایتخت نشده‌اند. شهرداری تهران آذر، دی و اسفند گذشته از خودروها و تاکسی‌های برقی رونمایی کرد.

گزارش را این‌جا ببینید

شهردار تهران گفته بود با ورود این خودروها یک شروع جدید را جشن می‌گیریم. شهرداری 2500 دستگاه اتوبوس، ۱۰ هزار ون و ۲۷ هزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی برقی از چین خریده است. با وجود وعده‌های متعدد معلوم نیست کی این خودروها به ناوگان می‌رسند؟ این گزارش را در این باره ببینید. 

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: شهرداری : ورود اتوبوس و تاکسی برقی به تهران تا ۱۴۰۳ زاکانی: چهره ترافیکی شهر تهران سال آینده تغییر می کند

دیگر خبرها

  • سهمیه سوخت این خودروها قطع می شود
  • ضرورت کاهش سرعت متوسط سالانه خودروها/ مقوله آموزرش در رسانه‌ها پررنگ‌تر شود
  • نامه بنزینی وزیر اقتصاد به بذرپاش/ سهمیه سوخت این خودروها را قطع کنید
  • ایمن سازی ۱۴۰کیلومتر از حاشیه راه های مازندران
  • اجرای ایمن سازی و اصلاح شیب شیروانی ۱۴۰ کیلومتر از حاشیه راه‌های مازندران
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو
  • وزارت راه: تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • کاهش ۵۰ درصدی تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در ابتدای امسال
  • وزارت راه:تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • وعده‌های عملی نشده شهرداری و دولت درباره خودروهای برقی در حمل و نقل عمومی/ برقی شدن ناوگان به این زودی شدنی است؟ (فیلم)