Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین سعید نیا فرماندار فهرج ظهر امروز در حاشیه‌ی افتتاح دو طرح کشاورزی گفت: حرکت شن‌های روان روستای ده شهک را در معرض نابودی قرارداده و روستای ده میر شیر از توابع بخش نگین کویر فهرج را خالی از سکنه کرده است.

او همچنین گفت: برای مهار شن‌های روان در فهرج نیاز به اعتبارات ملی است.

فرماندار فهرج می‌گوید: طرح بادشکن غیر زنده در حاشیه‌ی روستا‌ها اجرا شده، اما اثر بسیار کمی برای مهار شن‌های روان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعید نیا فرماندار فهرج در ادامه گفت: شهرستان فهرج سالیانه ۳۷ هزار تن خرما تولید می‌کند و باید برای مهار شن‌های روان اعتبارات اختصاص دهند.

او همچنین خواستار اعتبار برای اجرای طرح‌های آبیاری نوین در این شهرستان شد و گفت: آبیاری بصورت غرق آبی را باید منسوخ کنیم چراکه منابع آبی ما پاسخگو نیست و برای استفاده مناسب و بهینه از آب باید طرح‌های کم‌فشار در این منطقه اجرا شود.

او بر احیای قنوات این شهرستان تاکید کرد و گفت: باید قنوات شهرستان فهرج احیاء شود و هزینه استفاده از آب قنات کمتر از موتور پمپ‌های کشاورزی است.

فرماندار فهرج همچنین با اشاره به قیمت کم خرما اصلی‌ترین دست رنج کشاورزان شرق استان گفت: قیمت فعلی خرما یک سوم دست رنج کشاورز برای تولید خرما است و کشاورزان از اپل اسفند تا شهریورماه برای تولید خرما تلاش می‌کنند و قیمت خرما پاسخگوی زحمات کشاورزان نیست.

او از اجرای طرح مطالعاتی خشکیدگی خرما در شرق استان نیز خبر داد و گفت: باید در طرح مطالعاتی عارضه خشکیدگی خوشه‌های خرما نظر و تجربه جوانان تحصیل کرده و کشاورزان شرق را لحاظ کنند.

همچنین علی فهرجی مدیر جهادکشاورزی فهرج گفت: شهرستان فهرج مقام نخست را در زمینه طرح لوله گذاری آبیاری مزارع کشاورزی را در استان دارد.

او می‌گوید: شهرستان فهرج نیاز به اعتبار برای اجرای آبیاری کم فشار دارد و کشاورزان این شهرستان از آبیاری کم فشار استقبال می‌کنند.

همچنین در ادامه با حضور حسین سعید نیا فرماندار، بدر آبادی معاون توسعه و نیروی سازمان جهاد کشاورزی استان و علی فهرجی یک سرد خانه خرما در رکن آباد فهرج بهره‌برداری رسید.

علی فهرجی مدیر جهادکشاورزی فهرج این سرد خانه ظرفیت آن ۱هزار تن می‌باشد که برای راه اندازی آن اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد تومان از اعتبارات بخش خصوصی هزینه شده استشهرستان فهرج یکی از مراکز تولید خرما در شرق استان بشمار می‌رود

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی شن های روان فرماندار فهرج شهرستان فهرج شن های روان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۴۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی از ۱۰۶ نفر از اعضای شورا‌های شهرستان فریدن

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛  فرماندار شهرستان فریدن گفت: بار مسئولیت خدمت رسانی در شهر و بویژه روستا‌ها برعهده شوراهاست که باید با اتحاد و همدلی بین همه دستگاه‌های اداری و اجرایی، مشکلات و معضلات شهرستان را برطرف سازیم.
عزیزالله عباسی بااشاره به قرارگیری ۲۸ روستا و دو شهر داران و دامنه در سطح شهرستان فریدن افزود: در سطح شهر و روستا‌های فریدن در مجموع ۱۰۶ نفر شورا مسئولیت خدمت رسانی را برعهده دارند که به مناسبت روز شورا در محل امامزادگان شهر زیارتی دامنه گردهم آمدند.

دیگر خبرها

  • طرح جهاد آبرسانی برای ۱۹۸ روستای استان مرکزی
  • روستای فهرج یزد در مسیر جهانی شدن + فیلم بنای ناشناخته پیش از اسلام
  • احیای ۲۳۰ هکتار از مراتع شیروان
  • بررسی وضعیت پروژه‌های تامین آب شرب در شهر و روستا‌های شهرستان پیرانشهر
  • آتش سوزی کامیون حامل بیسکویت در محور فهرج ـ زاهدان
  • زندگی لک‌لک‌ها در کنار مردم روستا +عکس
  • قدردانی از ۱۰۶ نفر از اعضای شورا‌های شهرستان فریدن
  • روستاهای آبپخش نیازمند توجه بیشتر مسؤولان هستند
  • توسعه خط انتقال آب روستای آبخورده شهرستان پیرانشهر
  • ۵ محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در نمایشگاه تهران