Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، حملات جدید ترکیه این بار در عمق ۳۰۰ کیلومتری خاک عراق اگر چه با دستاویز سرکوب عناصر حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در خاک عراق انجام می شود اما انتشار تصویر کشتن غیرنظامیان به ویژه تصاویر منتشر شده از یک کودک کشته شده در بمباران ترکیه، فعالان شبکه های اجتماعی و برخی رسانه های عراق را به واکنش هایی خشم آلود در برابر این اقدام برانگیخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رسانه های عراق اعلام کرده اند که ارتش ترکیه به ادعای وجود نیروهای حزب کارگران کرد ترکیه در یکی از حملات، ساختمان بخشداری سنونی آن را بمباران کرد که یکی از کشته های این حادثه یک کودک خردسال بوده است.


تصویری از کودک سنجاری که گفته می شود در حملات ترکیه کشته شده است

در عین حال، تصاویری از این بمباران در رسانه ها و شبکه های اجتماعی منتشر شده که یک دختر بچه ها را نشان می دهد که از مردم می خواهد به خانواده اش که زیر آوار مانده اند، کمک کنند.
گزارش شده که اسم کودک کشته شده «صلاح شفان ناصو» است. دیده بان حقوق بشر در عراق هم قتل او در بمباران ترکیه را تایید کرد. 
براساس گزارش ها، ارتش ترکیه در این حمله کم سابقه، از هواپیماهای بدون سرنشین خود بهره برده است.
ارتش ترکیه به ادعای وجود شاخه ای از حزب کارگران کرد ترکیه در منطقه سنجار بارها در ماه های اخیر این مناطق را بمباران کرده و باعث خسارات جانی و مادی شده است.
همزمان، رسانه های کردزبان نزدیک به حزب دمکرات کردستان عراق نیز ادعا کرده اند که ترکیه، مقر نیروهای «یبشه» ایزدی (وابسته به عناصر حزب کارگران کرد ترکیه) و ساختمان بخشداری در سنونی را بمباران کرده است.
خبرگزاری «روداو» نزدیک به حزب دمکرات کردستان عراق با بیان این خبر، برخلاف رسانه های عرب زبان عراق ادعا کرده است که بمباران امروز فقط باعث زخمی شدن یک نفر شده است.
در عین حال کانال خبری «صابرین نیوز» (نزدیک به گروه های مقاومت اسلامی در عراق) گفته است که ترکیه با بمباران امروز سنونی، عمق ۳۰۰ کیلومتری از اراضی عراق را هدف گرفته است.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: بمباران ترکیه سنجار حزب کارگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۴۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروریختن یک ساختمان چند طبقه در آفریقای جنوبی/ ۳ نفر کشته شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، مقامات آفریقای جنوبی اعلام کردند که در پی فروریختن یک ساختمان چند طبقه در حال ساخت در شهر «جورج» دست کم ۳ نفر کشته شدند.

این ساختمان در شهر ساحلی جورج در حدود ۲۵۰ مایلی شرق کیپ تاون فروریخته است.

شهرداری شهر جورج با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که ۵۱ نفر همچنان در زیر آوار گرفتار هستند.

رسانه‌های این کشور در این خصوص اعلام کردند که در حادثه مذکور تنها ۱۰ نفر نجات یافتند و نیز تعداد زخمی‌ها این حادثه هم «چندین تن» رسانه‌ای شده است.

کد خبر 6098904

دیگر خبرها

  • فروریختن یک ساختمان چند طبقه در آفریقای جنوبی/ ۳ نفر کشته شدند
  • تمهیدات لازم برای اربعین از سوی کشور عراق اندیشیده می شود
  • شمار شهدای رسانه در غزه به ۱۴۲ نفر رسید
  • شهادت حداقل ۲۱ نفر از جمله ۴ کودک در بمباران بامدادی رفح
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • یک کشته و چهار زخمی در حمله به کاروان نیروی هوایی هند در کشمیر
  • درگیری مسلحانه و چهار کشته و زخمی در زاهدان
  • دو کشته در برخورد خودرو با پایه چراغ برق
  • مرور یک تجاوز شیمیایی
  • کشته شدن ۳۲ عنصر پ ک ک در شمال عراق توسط ترکیه