Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@20:52:10 GMT

تشکیل کمیته صیانت از حقوق مردم

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۴۴۱۸۶

تشکیل کمیته صیانت از حقوق مردم

به گزارش خبرگزاری مهر، کاظم غریب‌آبادی روز چهارشنبه در مراسم افتتاحیه «کمیته صیانت از حقوق مردم» افزود: تشکیل کمیته صیانت از حقوق مردم اقدام مبارکی است که با تعامل قوای سه‌گانه فراهم شده است.

وی ادامه داد: ستاد حقوق بشر به عنوان یک نهاد فراقوه‌ای، هماهنگی، طراحی، پیگیری و نظارت همه امور مردم در داخل و خارج از کشور را برعهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انقلاب ایران در پی خلاصی مردم از شر یک دیکتاتوری و مبتنی بر نهاده‌های مردمی ایجاد شد که بسیار مهم است که مدعیان حقوق بشر عامدانه از آن عبور می‌کنند.

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه گفت: همواره دستگاه‌های اجرایی به دنبال شناسایی حقوق مردم بودند و اکنون قصد داریم در چارچوب کمیته صیانت از حقوق مردم، آسیب‌شناسی و اقدامات لازم برای صیانت از این حقوق را انجام دهیم البته متولی اصلی دستگاه‌های اجرایی هستند.

غریب آبادی اظهار داشت: نهادهای مختلفی برای ارتقای جایگاه حضور حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران پیش‌بینی و مستقر شده است؛ حدود ۱۴ نهاد مستقیم با مسئله حقوق بشر و حقوق مردم مرتبط است. دفتر بازرسی ویژه نهاد ریاست جمهوری، کمیسیون اصل نود، دفتر حفظ حقوق شهروندی در قوه قضائیه، ستاد حقوق بشر و چند نهاد و مؤسسه دیگر از جمله این موارد است.

دبیر ستاد حقوق بشر تصریح کرد: حقوق بشر فقط محدود به حقوق سیاسی و مدنی نیست بلکه حقوق اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را هم شامل می‌شود.

غریب‌آبادی با اشاره به میثاق بین‌المللی حقوق بشر افزود: غربی‌ها عامدانه از حقوق اجتماعی و مدنی عبور می‌کنند زیرا می‌خواهند دیدگاه‌های سیاسی خود را تسری دهند و چون کشورهای مستقل سبک زندگی و فرهنگ مختص خود را دارند، آنها می‌توانند در مقایسه با استانداردهای خود حقوق مردم آنها را مورد نقد قرار دهند و به نحوی به اقدامات سیاسی مرتبط کنند اما از حقوق اقتصادی و اجتماعی عبور می‌کنند.

وی با اشاره به تحریم‌ها که به حقوق اقتصادی مردم آسیب میزند گفت: اکنون حدود ۳۵ کشور تحت تحریم هستند اگر صحبت از حقوق بشر می‌شود حقوق اقتصادی پس چه می‌شود، غربی‌ها نسبت به تنوع فرهنگی کشورها توجهی ندارند و این در حالیست که باید همه ابعاد حقوق بشر مورد توجه ویژه قرار گیرد.

کد خبر 5515525 مهسا شمس

منبع: مهر

کلیدواژه: حقوق بشر کمیسیون اصل نود کاظم غریب آبادی شهرداری تهران شورای شهر تهران کودکان کار شورای شهر هلال احمر جمهوری اسلامی ایران حج تمتع مترو سازمان تامین اجتماعی سازمان حج و زیارت عزت الله ضرغامی علیرضا زاکانی کمیته امداد امام خمینی قوه قضاییه متروی تهران کمیته صیانت از حقوق مردم حقوق اقتصادی حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۴۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای ملی تامین مالی به ریاست وزیر اقتصاد تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، قانون تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها که هفته گذشته به تأیید شورای نگهبان رسیده بود، برای اجرا به دولت ابلاغ شد.

این قانون مشتمل بر ۶ فصل تعاریف‌، توسعه نظام مالی و سنجش اعتبار و ضمانت‌، تسهیل تأمین مالی از طریق مؤسسات اعتباری، تسهیل تأمین مالی از طریق بازار سرمایه، تسهیل تأمین مالی خارجی و صدور بسته‌های سرمایه گذاری بدون نام و تأمین مالی از طریق مشارکت و مولد سازی دارایی است.

بر اساس این قانون به منظور توسعه و ترویج الگوهای تأمین مالی، هم‌افزایی نهاده‌ها و روش‌های تأمین مالی، تقویت نظارت یکپارچه در تأمین مالی، توسعه دامنه وثایق و تضامین و تقویت نظام سنجش اعتبار «شورای ملی تأمین مالی» به ریاست وزیر امور اقتصادی و دارایی تشکیل می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی و یک نفر از بین اعضای کمیسیون اقتصادی و یک نفر از بین اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات به انتخاب مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر دیگر اعضای این شورا هستند.

کد خبر 6096166 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • شورای تامین مالی برای تحقق جهش تولید تشکیل شد
  • ۲۳ سند، آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور است
  • کمیته اجرایی همایش ملی بهره‌وری تشکیل شد
  • ۱۳ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی تحت پوشش کمیته امداد هستند
  • مقایسه صحنه اعتراضات دانشجویی در ایران و آمریکا
  • صندوق سرمایه‌گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی
  • شورای ملی تامین مالی به ریاست وزیر اقتصاد تشکیل شد
  • مرکز عملیات هوشمند و فعال اقتصادی در کشور تشکیل شود
  • توافق ایران و امارات برای تقویت همکاری‌های تجاری