Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-29@15:07:14 GMT

رکورد جدید قیمت بنزین در ترکیه؛ ۲۴ لیر در هر لیتر

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۴۴۱۹۰

رکورد جدید قیمت بنزین در ترکیه؛ ۲۴ لیر در هر لیتر

به نوشته خبرگزاری «شینهوا» شهروندان ترکیه در روزهای اخیر تحت تاثیر دور سوم افزایش قیمت سوخت تنها در یک هفته قرار گرفتند. به گزارش رسانه‌های محلی ترکیه،  قیمت هر لیتر بنزین در سراسر این کشور ۲.۱۸ لیر (حدود ۰.۱۲ دلار آمریکا) افزایش یافت و به نزدیک به ۲۸.۵ لیر ( ۶۹ هزار تومان) در هر لیتر رسید که نشان دهنده افزایش تقریباً ۲۶۸ درصدی قیمت سوخت در مقایسه با سال گذشته  میلادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین حال، لیر ترکیه در راه رسیدن به پایین‌ترین سطح تاریخ خود در اواخر دسامبر سال گذشته است و یک دلار در روزهای گذشته (شنبه) با قیمت ۱۷.۱۲ لیر ترکیه معامله شد. کاهش چشمگیر ارز همراه با تورم روزافزون است که در ماه مه به بالاترین حد خود در ۲۴ سال گذشته رسید.

وبگاه «فیوئل نت» نیز سه شنبه شب به وقت تهران نوشت که بهای بنزین بدون سرب در ترکیه روز سه شنبه  ۲۴.۸۸ لیر ( ۶۰ هزار  پانصد و سی و سه  تومان) بوده است.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه اوایل این هفته گفت که ترکیه به عنوان راهی برای افزایش تولید و صادرات، نرخ بهره را بیشتر کاهش خواهد داد.

موسسه آماری ترکیه به تازگی اعلام اعلام کرده که نرخ بیکاری ترکیه نسبت به ماه مارس افزایش یافته و در آوریل به ۱۱.۳ درصد رسیده است. داده‌های موسسه «توییک» نشان می‌دهد که تعداد بیکاران با ۶۵۰۰۰ افزایش به ۳.۸۵ میلیون نفر رسیده است. میزان بیکاری در ماه آوریل برای مردان ۹.۷ درصد و برای زنان ۱۴.۵ درصد بوده است.

بنابر اعلام این موسسه، میزان بیکاری بین جوانان ۱۵ تا ۲۴ ساله از ۲۰.۸ درصد به ۲۰ درصد کاهش یافته است. 

«جولیا هاهن» کارشناس اقتصادی چندی قبل در باره افزایش نرخ تورم در ترکیه هم گفت: «سیاست‌های نادرست "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهور ترکیه عامل رشد نرخ تورم در این کشور شده و به بیش از ۷۰ درصد رسانده است.»

رئیس جمهور ترکیه چندی قبل در اظهاراتی انتخابات سراسری پیش رو در سال ۲۰۲۳ را برای سرنوشت این کشور حیاتی خواند. اردوغان  در نشستی با سران شاخه‌های احزاب منطقه‌ای در «آنکارا» اولویت‌های حزب حاکم عدالت و توسعه به ریاست خود را اعلام کرد.

اردوغان گفت: «انتخابات ۲۰۲۳ برای اردوغان و حزب عدالت و توسعه مهم نیست، برای ترکیه مهم است. این بستگی به انتخاب رای دهندگان دارد که آیا ترکیه به ۱۰ کشور برتر توسعه یافته جهان وارد شود یا خیر.»

منبع: فارس

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بنزین ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۴۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «انجو کچلی» سخنگوی وزارت خارجه ترکیه در جمع خبرنگاران اعلام کرد که سفر «رجب طیب اردوغان» رییس‌جمهور ترکیه به آمریکا که برای ۹ ماه «می» برنامه‌ریزی‌شده بوده، به تعویق افتاده و در تاریخ دیگری که برای هر دو طرف راحت‌تر باشد، انجام خواهد شد.

وی دراین‌باره گفت: سفر رییس‌جمهور ما به ایالات متحده، که برای ۹ می برنامه ریزی شده بود، به دلیل ناسازگاری برنامه ها به تاریخ دیگری که برای هر دو طرف راحت تر است، به تعویق افتاده است. گفتگوی سطح بالا بین ترکیه و ایالات متحده برای آماده‌سازی این سفر ادامه خواهد داشت.

پیش از این رسانه های ترکیه و غربی به نقل از منابعی در آنکارا از تعویق این سفر خبر داده بودند.

کد خبر 6089562

دیگر خبرها

  • اجلاس بین المجالس قدس در استانبول ترکیه
  • چرا بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند؟
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • قیمت لیر ترکیه امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • کریدور عراق-اردوغان- اروپا / چالش‌های فنی و زیرساختی
  • سیاست بانک ترکیه تغییر نکرد
  • سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
  • صادرات خودروی سواری از ترکیه طی ۳ ماه از ۲.۵ میلیارد دلار گذشت