Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ حسین فارسی روز چهارشنبه در نشست مشترک انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان ملایر اظهار داشت: با توجه به اینکه درآمد کتابخانه‌های عمومی از محل نیم درصد سهم شهرداری‌ها است، خیران باید در این زمینه پیشقدم شوند.

وی ضمن تقدیر از زحمات اثربخش و عملکرد مثبت نهاد کتابخانه‌های عمومی استان همدان و شهرستان ملایر، بیان کرد: از ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی برای ایجاد کتابخانه‌های عمومی این شهرستان به خوبی استفاده شده و در حال حاضر زیرساخت‌های خوبی در حوزه کتابخانه‌ای داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر با بیان اینکه دشمن برای ضربه زدن به فرهنگ غنی، باورها و اعتقادات جوانان ما برنامه‌ریزی و هزینه کرده است، تاکید کرد: باید با طراحی و تدوین خوراک خوب فرهنگی، تامین سرگرمی‌ها و فضاهای مناسب و کارهای فرهنگی برای جوانان، نقشه‌های شوم دشمنان را نقش بر آب کنیم.

فارسی ادامه داد: در این راستا نهضت ترجمه با هدف ترجمه کتاب‌هایی در مورد شهدا در سطح استان همدان آغاز شده و می‌تواند اقدامی مناسب در مقابل دشمنان و الگویی برای سایر کشورها باشد.

وی با اشاره به تحصیل دانشجویان غیربومی در این شهرستان، آن را ظرفیتی مغتنم برای ترویج نهضت ترجمه و معرفی شهدا دانست و افزود: با کمک شهرداری و برخی دستگاه‌های اجرایی ملایر، ۵۰۰ جلد کتاب در مورد شهدا در راستای اجرای نهضت ترجمه به بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس تحویل شد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر با بیان اینکه امروز حتی در دورترین نقاط روستایی کتابخانه‌ها در دسترس مردم است، اظهار داشت: مجتمع فرهنگی که توسط شهرداری ملایر در میدان استاندارد در دست ساخت است، یک طبقه آن در اختیار کتابخانه‌های عمومی قرار خواهد گرفت که از این دست اقدامات فرهنگی باید در دیگر نقاط شهرستان انجام شود.

فارسی تاکید کرد: شهرداری ملایر نهایت همکاری را در صدور مجوز رایگان برای دو کتابخانه واقع در محله یخدان میرفتاح و انتهای خیابان سعدی داشته باشد.

وی همچنین بر لزوم به روزسانی کتابخانه‌های مدارس افزود: اقدامات خوب فرهنگی در سطح روستاها انجام شده و بسترها باید بیش از گذشته برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوابی مهیا شود.

معاون امور کتابخانه‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان نیز جشنواره کتابخوانی رضوی را بزرگترین جشنواره کشوری دانست و گفت: چهار هزار و ۲۰۰ نفر در شهرستان ملایر و ۳۶ هزار نفر در استان همدان در این جشنواره شرکت کردند که نشان دهنده استقبال مردم از فرهنگ کتابخوانی است.

"حسن عرفانی‌ مقدم" با بیان اینکه حدود ۵۰۰ نفر از زندانیان زندان ملایر نیز در این جشنواره شرکت کردند، افزود: پنج برگزیده کشوری در این جشنواره داشتیم که یک نفر از آنها ملایری بود.

وی با بیان اینکه پرداخت نیم درصد سهم شهرداری‌ها به کتابخانه‌های عمومی یک شریان مالی ویژه برای کتابخانه‌ها است، بیان کرد: دولت یک ریال هم بابت هزینه‌های جاری به کتابخانه‌ها پرداخت نمی‌کند و پرداخت نیم درصد، محل اصلی تامین هزینه کتابخانه‌ها است.

راه‌اندازی چهار کتابخانه سیار در استان همدان

معاون امور کتابخانه‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان خواستار نگاه ویژه مجموعه مدیریتی این شهرستان در تامین اعتبارات کتابخانه‌ها شد و گفت: امسال ۲ باب کتابخانه در ملایر به بهره‌برداری می‌رسد و علاوه بر آن برای تعمیر و تجهیز دیگر کتابخانه‌ها، نیاز به اعتبار داریم.

عرفانی‌مقدم ادامه داد: در حال پیگیری برای راه‌اندازی چهار کتابخانه سیار خودرویی هستیم که در صورت تحقق، یکی از این خودروها را برای کتابخانه‌های سیار در روستاهای این شهرستان اختصاص می‌دهیم.

وی با اشاره به ایجاد سالن‌های مطالعات خصوصی در شهر همدان، ظرفیت بالای ملایر را برای ایجاد این سالن‌ها ویژه دانست و نسبت به ایجاد سالن‌های خصوصی و جذب سرمایه‌گذار در این خصوص اعلام آمادگی کرد.
عرفانی‌مقدم درباره روند تامین منابع کتابخانه‌ها نیز اظهار داشت: محتوای کتاب‌های موجود در کتابخانه‌ها علاوه بر تایید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، توسط کارشناسان متبحر بررسی و تایید می‌شوند.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی ملایر نیز ضمن تشریح عملکرد این نهاد در سال ۱۴۰۰، به برگزاری ۲ هزار و ۴۳۴ عنوان برنامه طی سال گذشته اشاره کرد و گفت: ۶۰ جلسه با مسئولان این شهرستان داشتیم و اینترنت رایگان در اختیار ۱۰ کتابخانه عمومی قرار داده شد.

"سیدمهدی آخشیک" از اهدای ۱۰ هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی این شهرستان خبر داد و بیان کرد: ۲ باب کتابخانه در محله یخدان میرفتاح و خیابان سعدی در دست احداث داریم که نیاز به مساعدت شهرداری جهت صدور مجوز است.

به گزارش ایرنا؛ در این نشست از خانواده گودرزی جورابی که در جشنواره کتابخوانی رضوی برتر کشوری شدند، تجلیل به عمل آمد.

شهرستان ملایر دارای ۲۳ باب کتابخانه عمومی و بیش از هشت هزار عضو فعال است.

برچسب‌ها ملایر نهاد كتابخانه های عمومی کشور کتابخوانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ملایر نهاد كتابخانه های عمومی کشور کتابخوانی ملایر نهاد كتابخانه های عمومی کشور کتابخوانی کتابخانه های عمومی شهرستان ملایر کتابخانه ها استان همدان نیم درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۴۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست امضای تفاهمنامه همکاری نهاد کتابخانه های عمومی کشور با کمیته امداد امام خمینی (ره) فردا یکشنبه ۹ اردیبهشت در دفتر مرکزی کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

این تفاهمنامه با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی، راه اندازی مراکز مشاوره در کتابخانه های عمومی و اجرای طرح «راه زندگی» با حضور مهدی رمضانی دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور و رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

برنامه مورد اشاره فردا یکشنبه ۹ اردیبهشت از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در فتر مرکزی کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

کد خبر 6090181 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • عصر شعر شیراز در کتابخانه رئیسی اردکانی برگزار می‌شود
  • معرفی برترین‌های پیکار‌های بوکس انتخابی تیم ملی نوجوانان در ملایر
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل تامین می‌شود
  • نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند
  • قطار پیشرفت در ایستگاه همدان
  • استقرار شعب ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس