Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی ترکمنی روز چهارشنبه در دهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهرستان مشهد با اشاره به مشکل تامین اعتبار در طرح هادی روستایی، افزود: هم اکنون در حال مطالعه و بازنگری ۵۶ روستا در سه بخش مرکزی، رضویه و احمدآباد شهرستان مشهد هستیم.

وی با بیان اینکه روستاهای بالای ۲۰ خانوار حوزه عملکردی شهرستان مشهد است‌، گفت: بیش از ۵۰۰ کد آبادی داریم که ۳۰۴ روستای بالای ۲۰ خانوار در حوزه عمکرد بنیاد مسکن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترکمنی با اشاره به ساخت و سازهای غیرمجاز در روستاهای شهرستان مشهد بیان کرد: تاکنون ۴۴ هکتار ویلا و باغ ویلای غیر مجاز در روستاها ساخته شده است و کنترلی بر آن نیست.

رییس بنیاد مسکن شهرستان مشهد با بیان اینکه امروز در روستاها چیزی به اسم کنترل ساخت و سازهای غیرمجاز نداریم، گفت: پلیس ساختمان که قبلا برای این امر ایجاد شده بود، حذف شده است و جایگزین آن نیز نامه‌ای است که وزیر کشور ابلاغ کرده مبنی بر اینکه متولی ساخت و ساز غیرمجاز، دهیار و مسوول فنی است در حالیکه آنها نیروی انسانی، حکم قضایی و وسیله نقلیه برای انجام این موضوع را ندارند.

رییس شورای اسلامی شهرستان مشهد نیز در این جلسه با بیان اینکه این شورا مشکلی  برای ارائه طرح‌ها و ابنیه فنی در روستاها ندارد، گفت: شوراها و دهیاران پای کار هستند، اما مشکل  نبود زیرساختها، نبود پیمانکار و عدم هماهنگی مدیریتی بین دفتر روستایی استانداری و عدم استفاده از ظرفیت و پتانسیل مالی سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی است.

 دکتر موسی الرضا حاجی بگلو افزود: شورای اسلامی شهرستان مشهد آمادگی این را دارد که برای حل مشکلات مسکن روستاها با همکاری دفتر روستایی استانداری خراسان رضوی و فرمانداری مشهد، تفاهمنامه‌ای برای واگذاری تمام امور اجرایی و فنی این امر با سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی امضا کند.

 وی ادامه داد: طی این تفاهمنامه خدمات پیمانکاری تمام روستاها به سازمان همیاری شهرداری‌های استان واگذار می‌شود و نیز ترک تشریفات هم به این سازمان داده خواهد شد تا از این طریق دهیاران دیگر دغدغه فراهم کردن زیرساخت‌ها، ابنیه، نقشه‌کشی، کارشناس و پیمانکار را نداشته باشند و از اعتباری که دهیاران در حساب دارند در راستای آبادانی روستاها به درستی استفاده شود.

حاجی بگلو در خصوص جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در روستاها عنوان کرد: در این راستا سهم بهای خدمات باید پرداخت شود و ضوابط و مقررات برای همه افراد باید به صورت یکسان اجرا شود که تحقق این هدف نیازمند برخورد با قانون شکنی و پارتی‌بازی است.

رییس شورای اسلامی شهرستان مشهد با بیان اینکه هم‌اکنون ویلاسازی غیرمجاز در روستاها شکل گرفته است که با کمال تاسف دستگاههای دولتی و برخی افراد با نفوذ در این امر دخیل بوده اند، ادامه داد: در صورت هر گونه ساخت وساز غیر مجاز مراتب به شورای اسلامی شهرستان مشهد اعلام شود تا از طریق قضایی و با استفاده از رسانه با آن‌ها برخورد جدی صورت گیرد.

برچسب‌ها مشهد توسعه روستایی بنیاد مسکن شورای اسلامی شهر مشهد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد توسعه روستایی بنیاد مسکن مشهد توسعه روستایی بنیاد مسکن شورای اسلامی شهر مشهد شورای اسلامی شهرستان مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۴۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان

معاون فرماندار همدان گفت: مهاجرت از روستاها به شهر و کم شدن جمعیت روستایی طی چند دهه اخیر باعث گسترش بی‌رویه جمعیت شهری و کاهش جمعیت تولید کننده روستایی شده است و باید با حمایت از اشتغال روستایی تلاش کرد تا مهاجرت معکوس از شهر به روستا اتفاق بیفتد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، اسدالله ربانی‌مهر امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی، توسعه زیرساخت‌ها و اختصاص امتیازات ویژه باعث مهاجرت به روستاها، کاهش جمعیت شهری و رونق روستا خواهد شد.

وی افزود: شغل‌هایی همچون کشاورزی، مشاغل خانگی، خیاطی و قالی‌بافی، صنایع‌دستی، نان‌های خانه‌پز و زنبورداری از کسب و کارهای موفق در روستاها است و روستاهای ابرو و چشین در کنار گردشگری، ظرفیت خوبی برای توسعه اقتصادی دارند.

معاون فرماندار همدان با تقدیر از برادران بختیاری در توسعه کسب‌وکار در این روستا، ادامه داد: از کسب‌وکارهای بانوان این روستا حمایت و به برگزاری نمایشگاه‌ها و تسهیلات کمک خواهیم کرد.

ربانی‌مهر تصریح کرد: دفتر کارآفرینی با مشارکت خوب بانوان و مدیریت برادران بختیاری، اقدامات خوبی را با هدف اشتغال‌زایی و رونق تولید در رشته‌های قالیبافی، خیاطی، کشاورزی، نان خانه‌پز در حوزه اشتغال‌زایی و برنامه‌های فرهنگی و مناسبتی انجام داده است.

وی گفت: مهاجرت از روستاها به شهر و کم شدن جمعیت روستایی طی چند دهه اخیر باعث گسترش بی‌رویه جمعیت شهری و کاهش جمعیت تولید کننده روستایی شده است و باید با حمایت از اشتغال روستایی تلاش کرد تا مهاجرت معکوس از شهر به روستا اتفاق بیفتد.

کد خبر 748674

دیگر خبرها

  • عزم دولت برای تأمین مسکن جدی است
  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود
  • قدردانی «سردار رادان» از نمایندگان مجلس
  • روستاها آغازگر جهش تولید با مشارکت مردم هستند
  • شوراهای اسلامی برای تولید و رونق اقتصادی روستاها برنامه‌ریزی کنند
  • ۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است
  • شرکت‌های تعاونی استان سمنان به حوزه کشت کم آب‌بر ورود می‌کنند
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • بودجه فعلی ساری جوابگوی جمعیت شناور آن نیست
  • نماینده مجلس: طرح هادی از تخلف ساخت وساز در روستاهای البرز می کاهد