Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-01@03:45:59 GMT

کنگره شهدای جامعه عشایری برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۴۴۸۸۳

کنگره شهدای جامعه عشایری برگزار می شود

کنگره شهدای جامعه عشایری با پیام مقام معظم رهبری، ۲۹ تا ۳۱ خرداد ماه در شهرکرد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج عشایری نشست خبری کنگره شهدای جامعه عشایری کشور با حضور سرهنگ احمد سعیدی مسئول سازمان بسیج عشایری صبح امروز برگزار شد.

سعیدی  با اشاره به رشادت‌های عشایر از ابتدای پیروزی انقلاب تا کنون افزود: در راستای تکریم عشایر غیور، اولین کنگره ملی بزرگداشت یازده هزار شهید جامعه عشایری کشور از بیست و نهم تا سی و یکم خرداد ماه سال جاری در استان چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ سعیدی با اشاره به دیدار اعضای برگزار کننده کنگره شهدای جامعه عشایر و جمعی از خانواده معظم شهدای عشایر به نمایندگی از اقوام و عشایر کشور با مقام معظم رهبری گفت: اعضای کنگره چندی پیش جلسه‌ای با مقام معظم رهبری داشتند که پیام و رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب در کنگره پخش می‌شود.
مسئول بسیج عشایری افزود: از آنجایی که یکی از ظرفیت‌های ویژه جامعه عشایر وجود افرادی با ذوق و نبوغ شعری بالاست، لذا برای هدف شناسایی و ساماندهی شعرای انقلابی و تولید شعر‌های دینی و مذهبی، افتتاحیه کنگره را با عنوان «شب شعر شهدای ایل» برگزار می‌کنیم.
وی تاکید کرد: یادواره شهدای دانش آموز، معلم و زنان عشایر را در سطح ملی برگزار نموده ایم، لذا یک شب را جهت تجلیل از خانواده‌های شهدای مدافع حرم عشایر با عنوان «یادواره شهدای مدافع حرم عشایر» اختصاص دادیم.

سعیدی در پایان افزود: روز سه شنبه ۳۱ خرداد اجلاسیه نهایی کنگره و با حضور جمعی از خانواده‌های معظم شهدای عشایر از سراسر کشور و سران ایلات و طوایف، مسئولین و فرماندهان عالی رتبه کشوری و لشکری برگزار می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کنگره شهدای جامعه عشایر برگزار می شود جامعه عشایری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۴۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع مشکلات عشایر ضروری است

ایسنا/لرستان معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد گفت: رفع مشکلات قشر عشایر ضروری است.

مسلم مرادی امروز، یازدهم اردیبهشت‌ماه در جلسه شورای عشایری که در منطقه عشایری کولیدر بروجرد برگزار شد، اظهار کرد: سعی بر این است تا بخشی از مشکلات عشایر زحمت‌کش را که بخش عمده تولید را بر عهده دارند، حل شوند.

وی خاطرنشان کرد: عشایر مستقر در منطقه عشایری کولیدر مشکلاتی در حوزه آب، راه و مخابرات دارند که در جلسه امروز مطرح شد تا پیگیری‌های لازم برای حل بخشی از آنها صورت گیرد.

فرماندار بروجرد اضافه کرد: معرفی جاذبه های گردشگری و توسعه صنایع دستی در جامعه عشایری در جلسه امروز با حضور مدیران کل امور عشایر لرستان و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مطرح شد و تسهیلاتی در این زمینه در نظر گرفته شده است که به عشایر داوطلب فعال در این حوزه پرداخت خواهد شد.

مرادی بیان کرد: تیم‌های پزشکی، پیراپزشکی و دامپزشکی در این منطقه عشایری همزمان با جلسه شورای عشایری حضور دارند تا خدمات مورد نیاز عشایر ارائه دهند.

وی تصریح کرد: عشایر قشری تولیدکننده هستند که رفع مشکلات آن‌ها ضروری است و تداوم فروش دام در بین عشایر، به‌مرور منجر به بیکار شدن و مهاجرت آن‌ها به حاشیه شهرها می‌شود.

معاون استاندار لرستان ادامه داد: ظرفیت‌های خوبی در عرصه منابع طبیعی در مناطق عشایر وجود دارد که باید در حفظ و بهره‌گیری مناسب از آن بیش از گذشته کوشا باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مناطق ییلاقی و قشلاقی مستعد لرستان شناسایی شده است
  • کولیدر منطقه‌ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است
  • رفع مشکلات عشایر ضروری است
  • برگزاری نخستین کنگره شهدای جامعه اطلاعاتی هرمزگان در بندرعباس
  • خسارت بیش از ۲ میلیارد تومانی سیل به زیر ساخت‌های عشایری سربیشه
  • درخواست بهسازی و مرمت راه عشایری قره داغ اهر ارسباران
  • بانگ کوچ، طنین زندگی در طبیعت پرسخاوت لرستان
  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • ضعف ادارات کرمانشاه در پرداخت سهم اعتباری عشایر
  • اصلاح و بهسازی محور‌های عشایری آبدانان