Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار همدان گفت: همدان یکی از قطب های دانشگاهی کشور است که با داشتن ۲ دانشگاه بزرگ بوعلی سینا و دانشگاه صنعتی می‌تواند در بخش تولید دانش بنیان پیشتاز باشد.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، علیرضا قاسمی فرزاد عصر چهارشنبه در آیین تجلیل از کشاورزان برتر استان همدان با اشاره به شعار امسال رهبر معظم انقلاب « تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» تاکید کرد: حضور شرکت های دانش بنیان موجب نجات آب و بخش کشاورزی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار همدان با اشاره به بحران شدید آب در کشور عنوان کرد: همدان یکی از پنج استان بحرانی کشور است که باید با مدیریت صحیح آب به کشاورزی آن کمک کرد.

قاسمی فرزاد افزود: در طول ۳۰ سال گذشته سطح فروکش کردن آب سالی نیم متر بود اما در طول ۲سال گذشته سطح ذخایر آب زیر زمینی هفت متر فروکش کرده است که بسیار خطرناک و جدی است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی، منابع طبیعی و صنایع غذایی فصل جدیدی را در کشاورزی نوین این استان رقم می زند.

استاندار همدان اظهار داشت: تفاهم‌نامه ای بین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و استانداری همدان و مرکز تحقیقات کشاورزی این استان برای ایجاد دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی، منابع طبیعی و صنایع غذایی منعقد شده است.

 ۵۰ درصد فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی باشد

رییس سازمان جهاد کشاورزی همدان نیز پیش بینی کرد که   ۲۰ درصد فعالیت شرکت های دانش بنیان در بخش کشاورزی در استان همدان باشد اما این استان ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه کشاورزی نسبت به سایر استان ها دارد.

«غلامرضا تقوی» افزود: سعی می شود از پیش بینی ۲۰ درصدی فراتر برویم و ۵۰ درصد فعالیت های شرکت های دانش بنیان را در حوزه کشاورزی داشته باشیم.

وی ادامه داد: روش های سنتی در بخش کشاورزی دیگر پاسخگوی نیاز جامعه نیست و باید به سمت هوشمندسازی پیش برویم که هوشمندسازی روند تولید نان از جمله این اقدامات محسوب می شود.

تقوی با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان «تولید، دانش بنیان، اشتغال‌آفرین» از سوی مقام معظم رهبری تصریح کرد: با توجه به کاهش بارندگی ها و قرارگیری همدان جزء پنج استان مواجهه با خشکسالی باید بر مبنای علم اقدام به تولید کنیم که این موضوع با بهره گیری از ظرفیت شرکت های دانش بنیان امکان پذیر است.

وی ادامه داد: برخی محصولات مقاوم به خشکسالی بوده و برخی نیز به طور نسبی کم آب بر هستند بنابراین باید با توجه به شرایط فعلی از این نوع کاشت ها بهره مند شویم.

وی تاکید کرد:  با توجه به شعار سال می توان از این فرصت استفاده کرد چراکه اگر به دنبال علمی بودن و مباحث دانش بنیان حرکت نکنیم امنیت غذایی کشور آسیب می بیند.

حسین بحیرایی

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استاندار همدان علیرضا قاسمی فرزاد آیین تجلیل از کشاورزان شرکت های دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۴۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: حضور و حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان در کنار بخش کشاورزی موجب تحول و جهش تولید در این بخش می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سید علی احمدزاده عصر امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در دیدار با رئیس سازمان جهاد کشاورزی و اعضای صندوق توسعه بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر حمایت جدی از توسعه بخش کشاورزی استان، اظهار کرد: استعدادهای حوزه کشاورزی باید با انجام مطالعات شناسایی و شرکت‌های دانش‌بنیان بیشترین نقش‌آفرینی را در این بخش داشته باشند.

وی با بیان اینکه تعاونی‌های بخش کشاورزی باید توسعه یابند و فعال‌تر شوند، افزود: حمایت از این صندوق از طریق اختصاص اعتبارات با هدف حمایت از تمام کشاورزان و سهامداران استان مدنظر باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود ۱۶۱ تعاونی و تشکل بخش کشاورزی، گفت: در راستای مردمی‌سازی دولت و تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم زمینه مشارکت کشاورزانی که عضو این صندوق هستند برای جهش در بخش کشاورزی فراهم شود.

وی تصریح کرد: گیاهان دارویی و سایر بخش‌های حوزه کشاورزی فرصت مناسبی برای مشارکت مردم است و بخش کشاورزی زمینه ساز حضور مردم در این بخش باشد.

احمدزاده خاطرنشان کرد: وجود آب فراوان، زمین‌های مستعد و اراضی کشاورزی باید توسعه اشتغال و تحول در این بخش را فراهم کند.

کد خبر 747964

دیگر خبرها

  • جهش تولید با ورود شرکت‌های دانش‌بنیان ‌محقق می‌شود
  • رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرا خیر
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرای خیر
  • صنعت نفت و گاز پیشتاز مسیر حرکت به سمت دانش‌بنیان شدن
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • تولید نان کامل در خراسان رضوی امنیت غذایی را تامین می‌کند
  • نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است
  • افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان
  • خراسان رضوی می‌تواند پایلوت تولید نان کامل شود