Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از رویترز، تویوتا موتور، برخلاف بسیاری از شرکت‌های بزرگ خودروسازی از خودروهای برقی باتری‌دار استقبال کمتری کرده است. این شرکت در زمینه تولید خودروهای برقی اعلام کرد که باید گزینه‌های متنوعی را برای سازگاری با محیط‌ها و مشتریان مختلف در نظر گرفت.

در مجمع عمومی سالانه شرکت، مدیران بزرگ‌ترین خودروسازی جهان به مباحثی از جمله استراتژی برقی‌شدن خودروها تا جانشینی مدیرعامل و کمبود مداوم تراشه پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تویوتا که زمانی به خاطره مدل‌های هیبریدی پریوس خود در بیش از دو دهه محبوب دوستداران محیط زیست بود، به دلیل عدم کنار گذاشتن تدریجی خودروهای بنزینی و لابی کردن‌ها درخصوص تعدیل سیاست‌های مقابله با تغییرات آب و هوایی، مورد انتقاد برخی سرمایه‌گذاران قرار گرفته است.

ماساهیکو مائدا، مدیر ارشد فناوری تویوتا در این نشست، در پاسخ به سؤالات صندوق بازنشستگی دانمارکی AkademikerPension که پیش‌تر از تویوتا خواستار توقف لابی‌گری برای جلوگیری از تضعیف تولید خودروهای برقی باتری‌دار (BEV) شده بود، گفت: «هدف خنثی شدن از کربن است.»

با این حال، مائدا گفت: «مشتریان باید انتخاب کنند تا خودروهای الکتریکی که شامل مدل خودروهای هیبریدی هم می‌شوند، محبوب شوند. او گفت که باید گزینه‌های مختلفی در دسترس باشد و خودروساز نباید آنها را محدود کند.»

 دلیل تویوتا برای تعلل حرکت سریع‌تر به سمت خودروهای برقی باتری‌دار این است که مدل‌های هیبریدی همچنان در بازار جایگاه خود را دارد و بدین جهت زیرساخت‌ها آمادگی لازم را برای تغییر و حرکت سریع به سمت خودروهای برقی باتری‌دار (BEV) را ندارد. تویوتا در اصل درصدد بررسی و به کارگیری قابلیت سوخت‌های سبز برای خودروها با موتور احتراق داخلی (موتور درون‌سوز  ICE)، از جمله هیدروژن است.

با این وجود، تویوتا در سال گذشته متعهد شده بود تا سال ۲۰۳۰، ۸ تریلیون ین (۶۰ میلیارد دلار) برای برقی‌کردن خودروهای خود سرمایه‌گذاری کند. نیمی از این مبلغ  برای توسعه خودروهای  کامل برقی اختصاص داده شده بود. با این حال، انتظار می رود فروش سالانه چنین خودروهایی تا پایان دهه به تنها ۳.۵ میلیون دستگاه یعنی چیزی حدود یک سوم فروش فعلی برسد.

گفتنی است که همین ماه گذشته، تویوتا اولین خودور برقی باتری‌دار (BEV) خود با تولید انبوه در داخل کشور، البته فقط برای اجاره را عرضه کرد. همچنان مدل‌های هیبریدی بنزینی-الکتریکی در ژاپن بسیار محبوب‌تر از خودروهای برقی باتری‌دار (BEV) هستند.

کد خبر 683549 برچسب‌ها خودرو - جهانی باتری خودروی برقی بازار خودرو شرکت‌ خودروسازی‌ تویوتا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خودرو جهانی باتری خودروی برقی بازار خودرو شرکت خودروسازی تویوتا خودروهای برقی باتری دار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۴۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مافیای خودرو تلاش می‌کند مانع ورود خودرو‌های برقی به کشور شود

پس از آنکه دلال‌ها و مافیای خودرو نتوانستند نقشه‌ها و منافع کلان و نجومی خود را در موضوع خرید خودروهای برقی تأمین کنند و قراردادهای خرید خودروهای برقی شهرداری تهران امید آن‌ها را ناامید کرده، اکنون بازوی رسانه‌ای این باند با پول‌پاشی میان برخی افراد و رسانه‌ها تلاش می‌کند تا مانع از اجرایی‌شدن ورود تکنولوژی خودروهای برقی توسط دولت سیزدهم و مدیریت شهری شود.
این در حالی است که چندی پیش برخی از وزرا، نمایندگان مجلس و شهردار تهران اعلام‌کرده بودند مافیای خودرو در مسیر واردات خودروی باکیفیت و ارزان به کشور سنگ‌اندازی می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • تویوتا برای جوانان و خانواده ها خودروی برقی می سازد
  • تولید خودروهای برقی تویوتا استارت نخورد
  • «مافیای خودرو» مانع ورود خودروهای برقی به کشور
  • تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی
  • مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور است
  • سنگ اندازی مافیای خودرو برای ورود خودروهای برقی به کشور
  • مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور
  • مافیای خودرو تلاش می‌کند مانع ورود خودرو‌های برقی به کشور شود
  • محور یزد - دربید همچنان مسدود است/تخریب ۳ کیلومتر در بارندگی ها
  • استفاده از خودروهای برقی، دوگانه سوز و هیبریدی راهکار برون رفت از بحران ناترازی بنزین