Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز «وضعیت اضطراری بهداشتی در سطح بین‌المللی» PHEIC) بالاترین میزان هشداری است که سازمان جهانی بهداشت اعلام می‌کند و تا به حال برای پاندمی کووید-۱۹، شیوع ویروس زیکا در سال ۲۰۱۴  و بیماری فلج اطفال یا پولیو در جهان اعلام شده است.

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید در سال جاری میلادی تا به حال در مجموع ۱۶۰۰ مورد تاییدشده و ۱۶۰۰ مورد مشکوک آبله میمونی و ۷۲ مرگ ناشی از آن در ۳۹ کشور از جمله کشورهای آفریقایی که ویروس بیماری به طور معمول در آنها انتشار دارد، گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آبله میمونی در بخش‌هایی از آفریقا شیوع بوم‌گیر یا آندمیک دارد، اما در ماه‌های اخیر شمار بیشتری از موارد بیماری در این کشورهای آفریقایی و نیز در کشورهای دیگر جهان گزارش شده است. این ویروس باعث ایجاد علائم شبیه آنفلوانزا و سپش ضایعات پوستی می‌شود و از طریق تماس نزدیک منتشر می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید تصور بر این است که آنفلوانزای میمونی در ۳ تا تا ۶ درصد موارد مرگبار باشد، گرچه تا به حال هیچ مورد مرگی در شیوع فعلی در خارج از آفریقا گزارش نشده است. اکثریت موارد مرگ‌های آبله میمونی در سال جاری در جمهوری دموکراتیک کنگو در آفریقای مرکزی گزارش شده است.

تدروس آدهانوم قبریسوس، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت گفت زمان آن بررسی بالا بردن سطح هشدار بهداشتی درباره آبله میمونی فرا رسیده است، زیرا ویروس بیماری دارد به طور غیرمعمولی رفتار می‌کند، کشورهای بیشتری درگیری می‌شوند و نیاز به هماهنگی بین‌المللی در این باره وجود دارد.

کمیته مسئول که متشکل از کارشناسان جهانی است، هفته آینده در این باره تشکیل جلسه خواهد داد، اما در نهایت مدیرکل سازمان جهانی بهداشت است که در این باره تصمیم خواهد گرفت.

کارشناسان چند هفته‌ای است که با توجه به انتقادات قبلی درباره پاسخ اولیه سازمان جهانی بهداشت نسبت به پاندمی کروناویروس، ای سازمان را به اقدام سریع‌تر درباره آبله میمونی ترغیب می‌کرده‌اند.

تدروس همچنین گفت که سازمان جهانی بهداشت در همراهی با شرکایش به دنبال تغییر دادن نام ویروس آبله میمونی و سویه‌های آن و نیز ایجاد سازوکاری برای کمک به در اختیار گذاشتن عادلانه‌تر واکسن‌های موجود است.

برخی از کشورها واکسیناسیون کارکنان بهداشتی‌ و افراد در تماس نزدیک با بیماران آبله میمونی را با استفاده از واکسن‌های بیماری آبله (انسانی)- خویشاوند نزدیک و مرگبارتر آبله میمونی که ریشه‌کنی آن در سال ۱۹۸۰ اعلام شد- آغاز کرده‌اند.

کد خبر 683674 برچسب‌ها آبله میمونی سازمان جهانی بهداشت

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آبله میمونی سازمان جهانی بهداشت سازمان جهانی بهداشت آبله میمونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۵۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، بشیر حاجی بیگی، با اشاره به دستاوردهای نوین سازمان انتقال خون که در سال گذشته آغاز شد، گفت: اقدامات نوین سازمان انتقال خون باعث شد رتبه اعتباری ما در میان کشورهای پیشرفته تثبیت شود و در منطقه نیز کماکان با فاصله بسیار زیاد به عنوان مرجع آموزش سازمان بهداشت جهانی در زمینه طب انتقال خون باشیم.

وی افزود: از جمله اقدامات ارزشمند، انجام آزمایشات غربالگری مولکولی (NAT) است که نقش اساسی در حذف انتقال ویروس‌های خطرناکی نظیر ایدز و هپاتیت از طریق خون و داروهای مشتق از پلاسمای خون دارد. همچنین، انجام آزمایش غربالگری آنتی بادی جهت انطباق صد در صدی گیرنده و اهداکننده و پیشگیری از بروز عوارض ناشی از تزریق خون و نیز آزمایش توالی یابی ژنتیکی (HLA) به روش (NGS) جهت بررسی سازگاری بافتی و تسهیل انجام پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برای بیماران نیازمند به آن در داخل کشور از فعالیت‌هایی بود که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و گسترش خدمات نوین و توسعه کمّیت و کیفیت این خدمات وابسته به این حمایت و تخصیص اعتبارات مناسب برای تأمین ملزومات مرتبط است.

حاجی بیگی با اشاره به جایگاه ممتاز سازمان انتقال خون در تأمین خون سالم و صد درصد داوطلبانه در میان کشورهای منطقه و جهان و تأمین صد درصدی نیازهای بیمارستانی در مورد خون و فراورده، گفت: تمامی این افتخارات مرهون همراهی مردم نوع دوست و حمایت‌های مسئولان اجرایی کشور و نمایندگان مجلس است و انتظار داریم در آینده نیز از این حمایت‌ها برخوردار شویم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • تغییر رئیس سازمان سینمایی تکذیب شد
  • تغییر محمد خزاعی در سازمان سینمایی تکذیب شد
  • رد شایعات تغییر در مدیریت سازمان سینمایی
  • رئیس سازمان سینمایی تغییر می‌کند؟
  • امداد رسانی به بیش از ۴۸۰۰ سیل‌زده/اسکان اضطراری ۳۴۴ نفر
  • سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود