Web Analytics Made Easy - Statcounter

«میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز چهارشنبه در دیدار با «الکساندر بن تسفی» سفیر رژیم صهیونیستی در مسکو نسبت به حمله هوایی این رژیم به فرودگاه دمشق ابراز نگرانی کرد و توجیه مطرح شده در مورد آن را قانع کننده ندانست.

طبق گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای در وب‌سایت رسمی خود اعلام کرد: «بوگدانوف نسبت به حمله هوایی اسرائیل به فرودگاه غیرنظامی دمشق در تاریخ دهم ژوئن که باعث خسارت به باند، تجهیزات و ساختمان‌های فرودگاه شد، به شدت ابراز نگرانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

این بیانیه می‌افزاید: «به دلیل آسیب‌های وارد شده، فرآیند کمک‌های انسانی که هواپیمایی سازمان ملل به میلیون‌ها شهروند سوری می‌رساند، تعطیل شد.»

وزارت خارجه روسیه توضیح داده است: «بوگدانوف به سفیر اسرائیل ابلاغ کرد توجیهی که طرف اسرائیلی در مورد حمله به فرودگاه بین‌المللی دمشق مطرح کرده، قانع کننده نبوده و مسکو منتظر توضیحات بیشتر است.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «روسیه همواره بر غیرقابل قبول بودن تبدیل خاک سوریه به "عرصه رویارویی مسلحانه برای کشور‌های ثالث" و نیز بر لزوم احترام به تمامیت ارضی و حاکمیت سوریه مطابق با قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل تأکید کرده است.»

وزارت خارجه روسیه جمعه گذشته نیز حمله هوایی رژیم صهیونیستی به فرودگاه بین‌المللی دمشق را به شدت محکوم کرده بود.

بامداد جمعه گذشته در پی تجاوز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی، وزارت حمل‌ونقل سوریه از تعلیق تمام پرواز‌های ورودی و خروجی فرودگاه بین‌المللی دمشق به دلیل نقص فنی در تجهیزات فرودگاه و از کار افتادن آن‌ها خبر داد.

ارتش سوریه هم در بیانیه‌ای اعلام کرد، در ساعت ۴:۲۰ بامداد جمعه به وقت دمشق (ساعت ۵:۵۰ صبح جمعه به وقت تهران)، جنگنده‌های دشمن صهیونیستی از آسمان جولان اشغالی چند فروند موشک هوا به زمین به سوی نقاطی در جنوب شهر دمشق شلیک کردند. بر اساس بیانیه ارتش سوریه، سامانه پدافند هوایی در واکنشی به موقع موشک‌های دشمن را رهگیری و بیشتر آن‌ها را منهدم کردند. در اثر این حمله دشمن یک شهروند زخمی شد و خسارت‌های مادی جزیی بر جای ماند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میخائیل بوگدانوف رژیم صهیونیستی حمله هوایی فرودگاه دمشق خارجه روسیه بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۵۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب انتقال حماس به کشورهای دیگر از سوی سخنگوی این جنبش

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، «جهاد طه» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این جنبش قصدی برای انتقال به سوریه ندارد.

در بیانیه سخنگوی جنبش حماس آمده است: با تشکر از آن دسته از کشورهای عربی که آغوش خود را برای ملت ما باز کرده‌اند و حامی مساله فلسطین هستند، باید بگوییم آنچه را روز سه‌شنبه ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ از سوی روزنامه لبنانی «اللوا» پیرامون درخواست جنبش حماس برای انتقال به سوریه منتشر شد رد می‌کنیم.

جهاد طه سخنگوی جنبش حماس در ادامه این بیانیه تصریح کرد: جنبش حماس نه از کشور برادر سوریه و نه از دیگر کشورها چنین درخواستی را نداشته است.

کد خبر 6087904

دیگر خبرها

  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • وزرای دفاع عضو شانگهای حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند
  • محکومیت حمله به کنسولگری ایران در دمشق در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای
  • رئیسی: خون شهدای حمله تروریستی دمشق موجب ذلت رژیم صهیونیستی شد
  • آغاز به کار نشست معاونان وزرای خارجه بریکس با محوریت بررسی تحولات منطقه
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد
  • تکذیب انتقال حماس به کشورهای دیگر از سوی سخنگوی این جنبش
  • حمایت نهاد آمریکایی از پاسخ دفاعی ایران به اسرائیل
  • ادعای بی‌اطلاعی آمریکا از طرح حمله خطرناک اسرائیل به رفح