Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-27@14:40:16 GMT

ناهماهنگی در تعطیلی آلودگی جوک شده است!

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۴۵۱۱۶

ناهماهنگی در تعطیلی آلودگی جوک شده است!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، حجت‌الله زارع‌زاده در شصتمین جلسه علنی شورای شهر اهواز که امروز (۲۵ خردادماه) با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در مواقعی که درصد آلایندگی از حد مجاز بالاتر می‌رود، شاهد ناهماهنگی جدی برای تصمیم‌گیری در اعلام تعطیلی هستیم و تصمیمات دیرهنگام و نابهنگام در فضای مجازی تبدیل به جوک شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به وضعیت پسماند اهواز افزود: در ماه‌های اخیر اقدامات خوبی در حوزه پسماند انجام شده است به گونه‌ای که سلول شماره ۲ سایت دفن زباله صفیره راه‌اندازی شده و سلول شماره ۳ نیز در حال راه‌اندازی است.

زارع‌زاده با بیان اینکه دفن زباله به صورت بهداشتی در حال انجام است، گفت: در ماه‌های اخیر به هیچ وجه شاهد سوزاندن زباله در سایت صفیره نبوده‌ایم.

نایب رییس شورای شهر اهواز تصریح کرد: شاهد ترک فعل و بعضا کم مسئولیتی بسیاری از دستگاه‌ها در موارد متعدد هستیم؛ به طور مثال در اسفندماه با محوریت استانداری خوزستان دستگاه‌های متعددی برای جمع‌آوری نخاله تعهداتی دادند اما به جز یک دستگاه آن هم به صورت محدود، هیچکدام به پای تعهدشان نماندند.

وی بیان کرد: شهرداری بیکار نمانده و در مناطق مختلف در حال جمع‌آوری نخاله است اما جمع‌آوری اولیه بیش از ۲۰ هزار کامیون نخاله از سطح شهر از عهده شهرداری خارج است.

نایب رییس شورای شهر اهواز با اشاره به دیگر مشکلات اهواز بیان کرد: ذبح غیر بهداشتی دام در اهواز در شأن یک کلان‌شهر نیست و این مساله نشان از ترک فعل دستگاه‌ها است.

زارع‌زاده به ورود فاضلاب به رودخانه کارون اشاره کرد و گفت: تنها دستگاهی که در زمینه ایجاد کمربند سبز اهواز به وظیفه‌اش عمل کرده، شهرداری است.

وی با اشارره به پیش‌بینی وام ۴۰ میلیارد تومانی برای شهرداری اهواز بیان کرد: از کاسه شهرداری برداشته شده و می‌خواهند این مبلغ را با ۱۸ درصد سود به شهرداری وام بدهند.

در اهواز باید محیط زیست خط قرمز شود

در ادامه سید محمدعلی پورموسوی رییس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری، گردشگری و توسعه شهری شورای شهر اهواز نیز با بیان اینکه مشکلات کنونی اهواز مربوط به سالیان متمادی است، گفت: نمی‌شود همه چیز را با نیروی انتظامی و این موارد حل کرد بنابراین باید کار فرهنگی انجام شود تا کسی که می‌خواهد نخاله را در مکانی تخلیه کند متوجه شود نخاله باید در مکان پیش‌بینی شده تخلیه شود.

وی افزود: شهرداری هر کاری می‌خواهد انجام دهد باید به سراغ عوارض یعنی جیب مردم برود؛ ما به عنوان نمایندگان مردم هر وقت عوارضی را مصوب می‌کنیم دست و دل‌مان می‌لرزد.

پورموسوی بیان کرد: علاوه بر این، زمانی که می‌خواهیم از محل عوارض یا حق آلایندگی برای تغییر شهر استفاده کنیم برخی مدیران بالادست مانع ایجاد می‌کنند.

وی با تاکید بر اقدام جمعی مدیران استان خوزستان و تعیین خطوط قرمز در اهواز عنوان کرد: در اهواز باید محیط زیست خط قرمز شود زیرا به اندازه کافی طبیعت با ما خشن رفتار کرده و نباید خودمان، خرابترش کنیم. پرداخت حق آلایندگی و عوارض نیز باید خط قرمز شود. اگر همه مدیران پای این موارد بایستند مقداری از مسائل اهواز حل خواهند شد

منبع: ايسنا

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ثبت نام سایپا ثبت نام ایران خودرو اهواز شورای شهر اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۵۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان اهوازی است

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اهواز از واگذاری ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید طی دو مرحله به رانندگان اهوازی خبر داد. - اخبار استانها -

امیر صفی‌خانی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در اهواز، اظهار داشت: پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به 136 دستگاه تاکسی حاصل همکاری مشترک شهرداری با کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی خوزستان و اجرایی شدن تفاهم‌نامه شهرداری اهواز با بانک ملی است، بیست‌وپنجم اردیبهشت 75 دستگاه تاکسی به تاکسی‌داران تحویل خواهد شد و 61 دستگاه دیگر نیز تا پایان مرداد وارد ناوگان تاکسیرانی اهواز می‌شود.

مدیرعامل سازمان تاکسی‌رانی شهرداری اهواز تصریح کرد: از مجموع 1955 دستگاه تاکسی اهواز 1700 دستگاه فرسوده است که برای نوسازی مابقی تاکسی‌های فرسوده شهر اهواز، با توجه به مبلغ اعلام شده توسط شرکت ایران خودرو برای خرید خودروی تاکسی سورن پلاس (486 میلیون تومان)، نیازمند تأمین حداقل 500 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه هستیم.

وی افزود: در اهواز از سال 1390 تا 1400، کمتر از 200 دستگاه تاکسی نوسازی شد که یکی از دلایل اصلی این مسئله، ارائه نشدن تسهیلات بانکی با سود کم به رانندگان تاکسی بود و با تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته طی 18 ماه اخیر بیش از 450 میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به رانندگان تاکسی پرداخت شد.

صفی‌خانی ادامه داد: صنایع زیادی در اهواز مستقر است و اگر هر صنعت تنها 100 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه کمک کند، به راحتی می‌توانیم در سال جاری تمام ناوگان تاکسیرانی اهواز را نوسازی کنیم. 

انتهای پیام/735

دیگر خبرها

  • اماکن ورزشی شهرداری یزد از حالت تعطیلی خارج شود
  • اماکن ورزشی شهرداری یزد از حالت تعطیلی خارج و به روی مردم و جوانان شهر باز شود
  • تعطیلی واحد‌های صنفی متخلف در کازرون
  • راننده خواب‌آلود سبب مرگ پاکبان شد/ تکرار مرگ رفتگران گرگانی برای سومین سال
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • خواب آلودگي راننده پژو جان پاکبان گرگاني را گرفت 
  • راه‌اندازی بزرگ‌ترین نخاله‌گاه تبریز
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان خسارت اقتصادی مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا در اهواز
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان اهوازی است