Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدعزت الله ضرغامی چهارشنبه - ۲۵ خرداد- در حاشیه نشست با رئیس و اعضای جامعه هتلداران کشور در هتل بزرگ فردوسی تهران در پاسخ به سوال خبرنگار گردشگری ایرنا درباره فرایند نرخ گذاری اقامت هتل ها گفت: نرخ گذاری اقامت در هتل منطق خاص خودش را دارد و بر اساس قیمت تمام شده و سودآوری معقول و منطقی با رعایت همه فاکتورهای موثر محاسبه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی توضیح داد: الان وضعیت کشور به گونه‌ای است که بخش قابل توجهی از اقلام و نیازهایی که صنعت هتلداری برای تجهیز به آن نیاز دارد تا بتواند ماموریت خود را انجام دهد شامل افزایش قیمت شده است، امروز در جلسه در همین مورد گفت‌وگو کردیم؛ قرار شد با همکاری مشترک معاونت گردشگری وزارتخانه و جامعه هتلداران بار دیگر نرخ گذاری واقعی شود و مبتنی بر واقعیات، تصمیم‌گیری و قیمت را تعدیل کنیم.

وی تصریح کرد: اما آنچه برای وزارت میراث فرهنگی مهم است رضایتمندی مردم است تا هم بتوانند از حداقل کیفیت خدمات فنی در هتلداری مطمئن باشند و هم قیمتها و رقم ها به گونه ای خارج از حوزه متعارف نباشد و بیش از حد افزایش نیابد زیرا بر صنعت گردشگری آثار مضری خواهد داشت. با همکاری و درک صحیح از مسائل در این حوزه عمل خواهیم کرد.

جامعه هتلداران ایران تشکلی زنده، فعال و پر انگیزه

وزیر میراث فرهنگی جامعه هتلداران ایران را تشکلی زنده و فعال و پر انگیزه دانست و گفت: این تشکل بخش بزرگ صنعت گردشگری را مدیریت می‌کند؛‌ از همه تلاش های عاشقانه آنها به رغم همه مشکلات که صنعت هتلداری دارد، تشکر می کنم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: شیوع کرونا مسائل و چالش های زیادی برای اداره اقتصادی هتل ها ایجاد کرده بود، هتلداران در این بیش از دو سال با صبوری با این مشکلات دست و پنجه نرم کردند و امروز در بالاترین ظرفیت در حال خدمت‌رسانی و کسب رضایت مردم و گردشگران هستند.

وی خاطرنشان کرد: به هر حال مسائل مربوط به مراکز اقامتی در حوزه گردشگری و هتلینگ از نظر کیفیت خدمات و آمایش سرزمین و توزیع مناسب در سراسر کشور بسیار مهم است. دولت باید همکاری خوبی داشته باشد هم باید تسهیلات اعطا و هم مجوزهای لازم را در اسرع وقت صادر کند و البته برخی موانع در مسیر فعالیت هتلداران وجود دارد که باید مرتفع شود.

با نظارت تشکل های تخصصی خیلی از مشکلات حل می شود

ضرغامی گفت: در جلسه با هتلداران توسط رئیس جامعه هتلداران و تعدادی از فعالان حوزه هتلداری نکات مهمی مطرح شد که باید پیگیری کنیم. ما هم به عنوان دستگاه متولی معتقدیم اگر بخش خصوصی و جامعه هتلداران خدمات نظارت را خودشان انجام دهند خیلی از مشکلات حل خواهد شد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه سرمایه گذاری در حوزه گردشگری کمی راحت‌تر شده است، تسهیلات تبصره ۱۸ و صندوق توسعه ملی به کمک این حوزه آمده و خدمات جدیدی نسبت به گذشته در بازسازی هتل‌ها ارائه می دهد، موضوع زمین برای هتل‌سازی باید حل شود تا بتوانیم توسعه بهتری به هتل‌سازی بدهیم که جزو برنامه های اصلی وزارتخانه است.

وزیر میراث فرهنگی گفت: با نگاهی که دولت و شخص آقای رئیس جمهوری به تقویت بخش گردشگری و هتلداری دارند مطمئنم صنعت هتلداری ایران، صنعتی سودآور، رو به جلو و پویا خواهد بود، از همه علاقه مندان دعوت می کنم در این حوزه که فعالیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است سرمایه‌گذاری کنند.

ادامه دارد....

برچسب‌ها گردشگری سید عزت الله ضرغامی میراث فرهنگی هتل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری سید عزت الله ضرغامی میراث فرهنگی گردشگری سید عزت الله ضرغامی میراث فرهنگی هتل وزیر میراث فرهنگی جامعه هتلداران هتل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۵۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی

مرتضی صفری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: با حمایت‌های استاندار آذربایجان‌غربی در حال حاضر ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های عمرانی، مرمتی و فنی اختصاص یافته و در این زمینه ۸۰ طرح در حال اجرا است.

وی با ابراز تأسف برای از بین رفتن تعدادی از خانه‌های قدیمی ارومیه در سالیان گذشته  افزود: یکی از اولویت‌های این اداره‌کل حفاظت از این اندک خانه‌های تاریخی شهر بوده و طرح مطالعه ویژه بافت تاریخی ارومیه به‌عنوان نخستین استان در سطح کشور به انجام رسیده که نقش مهمی در حفظ بنا‌های تاریخی و خانه‌های با ارزش آن خواهد داشت.

صفری در ادامه  گفت: تعدادی از بنا‌های تاریخی استان در مالکیت دستگاه‌های اجرایی قرار داشته و طبق قانون دستگاه‌های متولی وظیفه مرمت و نگهداری از بنا‌های تاریخی را برعهده دارند که متأسفانه در این راستا کم‌کاری شده و بسیاری از بنا‌های با ارزش استان در حال تخریب است.

به گفته  مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی، برای حفاظت بنای تاریخی، یکی از برنامه‌های ما این است مالکیت یا حق بهره‌برداری از آنها به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی واگذار شود تا با عزم جهادی بتوانیم آن بنا‌ها را مرمت و حفاظت کرده و برای آن بنا‌ها کاربری فرهنگی و گردشگری مناسب تعریف کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • کرمان میزبان جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی است
  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • تصویب محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان
  • جشنواره کوچ عشایر نشان‌دهنده عظمت و شان جامعه عشایری است
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • عزت‌الله ضرغامی دست به اسلحه شد + فیلم | واکنش اطرافیان را ببینید