Web Analytics Made Easy - Statcounter

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضرغامی: نمی‌خواهیم هتل‌ها را شیره کش خانه کنیم
وزیر گردشگری در واکنش به محدودیت عرضه قلیان در هتل‌ها گفت: نمی‌خواهیم هتل‌ها را شیره کش خانه کنیم. نشست تخصصی روسای جوامع هتلداران استان‌ها ظهر امروز با حضور عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، علی اصغر شالبافیات معاون گردشگری، جمشید حمزه زاده رییس جامعه هتلداران ایران و جمعی از هتلداران در هتل بزرگ فردوسی برگزار شد. ضرغامی در این نشست پس از شنیده مشکلات هتلداران و محدودیت عرضه قلیان در هتل‌ها گفت: ما که نمی‌خواهیم هتل‌ها را شیره کش خانه کنیم کار‌ها باید منطقی و با درک انجام شود. وی با بیان اینکه نگاه ما به مسئولیت‌ها پروژه‌ای است، گفت: نمی‌خواهیم رفتار سازمانی پشت میز نشینی داشته باشیم، برایمان مهم است که در مدت پیگیری یک پروژه از کجا به کجا رسیده ایم. ضرغامی درباره افزایش هزینه هتل‌ها اظهار داشت: اقلام در حال گران شدن است و به خیلی حوزه‌ها تعمیم داده می‌شود و برای اداره هتل‌ها هم دست روی هرچه بگذارید قیمت‌ها بالارفته، از این بابت مطمئن باشید که پیگیری می‌شود، اجازه نمی‌دهیم صنعت هتلداری و گردشگری با چالش مواجه شود.

نماینده مجلس: به هم ریختگی در بازار موجب فشار بر مردم متدین و سطح پایین جامعه شده
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در تذکر به دولت تاکید کرد: این به هم ریختگی موجب فشار بر مردم متدین و سطح پایین جامعه شده است؛ در واقع افرادی که پشتیبان نظام بوده اند، امروز در فشار شدید قرار گرفته اند.  احمدحسین فلاحی نماینده همدان و فامنین در جلسه روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی در تذکری به دولت گفت: تذکرات ما به دولت ۹ ماهه شد و متاسفانه به دلیل عدم توجه به این تذکرات، اکنون شاهد بی تدبیری در برخی بخش‌های کشور هستیم. فلاحی در تذکر دیگری به دولت تاکید کرد: به هم ریختگی بازار موجب فشار بر مردم متدین و سطح پایین جامعه شده است؛ در واقع افرادی که پشتیبان نظام بوده اند، امروز در فشار شدید قرار گرفته اند. دولت و صاحب نظران از سامانه‌های متعدد و خوبی که در کشور داریم، کمک بگیرند و بازار را مدیریت کنند و در کنار این نیز دستگاه قضایی و نهاد‌های نظارتی، دولت را تنها نگذارند؛ چراکه مقام معظم رهبری فرمودند که همه به دولت در این مسیر کمک کنند.

عصای موسی شبکه برق اسرائیل را هک کرد
گروه هکری «عصای موسی»، عصر امروز (چهارشنبه)، از هک شبکه برق رژیم صهیونیستی خبر داد. این گروه هکری با انتشار یک ویدئو و اشتراک اطلاعاتی در قالب یک فایل فشرده، به دو زبان انگلیسی و عبری اعلام کرد: «این تازه شروع است. از این پس صدمات جبران‌ناپذیری به شما وارد می‌شود. ما شما را مجازات خواهیم کرد. هدف روشن، معین و دقیق است. این تنها بخش کوچکی از دسترسی ما به شبکه برق شماست. به زودی در تاریکی فرو خواهید رفت.» گروهی هکری موسوم به «Moses staff» (عصای موسی)، پیشتر نیز با حمله به سرور‌های اطلاعاتی شرکت‌های صهیونیستی، اسنادی از جمله شناسنامه، اوراق دفاتر وکلا، چک‌ها، گزارش‌های مالی و... به دست آمده را هک و منتشر کرده بود.

فرمانده سابق سپاه: ضربات چراغ خاموش ایران به اسرائیل چند برابر شده، اما نمی‌توانیم جزئیات را بگوییم
سردار سرلشکر محمدعلی جعفری گفت: رژیم صهیونیستی و مسئولان آن بهتر می‌دانند تاکنون چه ضرباتی از جمهوری اسلامی خورده‌اند و حتی بعضی از آن‌ها هنوز استمرار دارد و در حال ضربه خوردن از این ناحیه هستند. سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره برخی اظهارات مقامات رژیم صهیونیستی در خصوص وقایع اخیر کشورمان اظهار داشت: رژیم صهیونیستی و مسئولان آن بهتر می‌دانند تاکنون چه ضرباتی از جمهوری اسلامی خورده‌اند و حتی بعضی از آن‌ها هنوز استمرار دارد و در حال ضربه خوردن از این ناحیه هستند، این‌ها ضرباتی است که در منطقه و در کشور‌های مختلف، مقاومت اسلامی در منطقه و در کشور‌های مختلف و حتی در داخل سرزمین‌های اشغالی به آن‌ها وارد کرده است. وی افزود: منتها این از مظلومیت جمهوری اسلامی است که نمی‌تواند خیلی از این ضربه‌هایی را که به این رژیم وارد می‌کند بیان کند، اسم بیاورد و شرح دهد، لذا در این اقدامات چراغ خاموش بودن و محرمانه بودن آن را اکثراً حفظ می‌کند. وی ادامه داد:، اما آن‌ها وقتی تروری انجام می‌دهند مانند ترور بزدلانه شهید صیاد خدایی علناً آن را بیان می‌کنند، تروری که ناجوانمردانه و درحالی صورت گرفت که این شهید در ماشین و جلوی منزلش و بدون محافظ بوده است و ترور او ارزش عملیاتی از نظر تکنیکی برای رژیم صهیونیستی ندارد و شبیه ترور‌های کور منافقین در دهه ۶۰ است.

کمیسیون اصل نود مجلس: استنکاف روحانی و صالحی از اجرای قانون راهبردی لغو تحریم‌ها محرز شد
کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در گزارش خود تاکید کرد که استنکاف رئیس سابق سازمان انرژی اتمی و همچنین رئیس جمهور سابق از انجام وظایف مصرح در قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران» برای کمیسیون اصل نود محرز شده است و موضوع برای رسیدگی به مراجع قضایی ارسال می‌شود.

توضیح سفارت ایران در ترکیه در خصوص درخواست گذرنامه تتلو
روابط عمومی سرکنسولگری ایران در استانبول در مورد درخواست کنسولی امیر تتلو اعلام کرد که وی درخواست کتبی برای مستثنی شدن از برخی بند‌های قانونی را کرد. در اطلاعیه سرکنسولگری ایران در استانبول آمده است: با عنایت به سوالات متعدد خبرنگاران در خصوص درخواست کنسولی آقای امیرحسین مقصودلو، روابط عمومی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استانبول اعلام می‌دارد نامبرده امروز چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ با مراجعه به این سرکنسولگری درخواست صدور گذرنامه برای خود نمود. با توجه به نقص مدارک و اصرار ایشان برای مستثنی شدن از برخی بند‌های قانونی الزام آور برای صدور گذرنامه، درخواست کتبی مشارالیه عینا جهت اخذ تصمیم لازم به تهران منعکس شد. بدیهی است بمحض وصول پاسخ از مرکز اقدامات لازم صورت خواهد پذیرفت.
روابط عمومی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استانبول

فارس: یکی از عوامل هک سامانه‌های شهرداری تهران دستگیر شد
خبرگزاری فارس نوشت که یکی از عوامل خرابکار دخیل در هک سامانه‌های شهرداری تهران شناسایی و دستگیر شد. ۱۴ روز پیش سامانه‌های شهرداری تهران مورد حمله سایبری قرار گرفت. این اتفاق که به دنبال سلسله حملات هکری در کشور به وقوع پیوسته بود ارائه خدمات شهرداری به مردم را تحت تاثیر خود قرار داد. خبرگزاری فارس از قول یک منبع آگاه نوشته است که: «یکی از عوامل خرابکار دخیل در هک سامانه‌های شهرداری تهران شناسایی و دستگیر شده است. گفته می‌شود فرد دستگیر شده با سرویس‌های خارجی در ارتباط بوده است.»

واکنش صالحی به گزارش کمیسیون اصل نود
علی‌اکبر صالحی با اشاره به انتشار گزارش کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی مبنی بر محرز شدن استنکاف رئیس‌جمهور سابق و معاونش از اجرای قانون راهبردی لغو تحریم‌ها گفت: قبل از ورود به پاسخ شما به کمیسیون موقر اصل نود عرض خسته نباشید دارم. در خصوص نظراتی که در این گزارش آمده است، قبلا به همه آن‌ها به طور کتبی توسط سازمان انرژی اتمی پاسخ داده شده است. رییس پیشین سازمان انرژی اتمی گفت: همه موارد ذکر شده در قانون راهبردی لغو تحریم‌های مجلس در هماهنگی با مراجع ذی‌ربط و در چارچوب توصیه‌ها و مصوبات آن مراجع عمل شده است. صالحی گفت: افتخار می‌کنم که سازمان انرژی اتمی که از سوی برخی ادعا می‌شد "فاتحه‌اش خوانده شده است" یا "نابود شده" توانست بعد از تصویب قانون راهبردی لغو تحریم‌های مجلس اقدامات سریع و حیرت‌آوری از جمله راه‌اندازی خط تولید اورانیوم ۲۰ و ۶۰ درصد، ساخت هزار دستگاه سانتریفیوژ IR-۶ در کمتر از یک سال و یا تولید اورانیوم فلزی و ... را به خوبی انجام دهد.

۷۲۰ هزار دلار روی دست صرافی‌ها ماند
بانک مرکزی اعلام کرد:  امروز صادرکنندگان یک میلیون و ۶۲۰ هزار دلار ارز بصورت اسکناس در صرافی‌ها عرضه کردند که حدود ۹۰۰ هزار دلار آن بفروش رفت و برای ۷۲۰ هزار دلار دیگر، خریداری وجود نداشت.


سکه از کانال ۱۶ به کانال ۱۴ برگشت
نرخ سکه طرح جدید که در ابتدای هفته تا کانال ۱۶ میلیون تومان پیشروی کرده بود اکنون به قیمت ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسیده است. همچنین طلای ۱۸ عیار به رقم ۱ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان رسیده است.


ورود یک ریالِ ناحق، خزانه را بی‌برکت می‌کند
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: نه قرار است به هر بهانه‌ای مالیات بگیریم و نه قرار است حق دولت را اخذ نکنیم. منظور یادآور شد: مطمئن نیستم مودیان مالیاتی با آئین دادرسی مالیاتی تا چه میزان آشنا هستند. مردم به من می‌گویند ممیز مالیاتی رقم بزرگی به ما اعلام کرده است و من به آن‌ها پاسخ می‌دهم برگه تشخیص دارید و پاسخ شأن منفی است و حتی نمی‌دانند تا سه مرحله می‌توانند اعتراض کنند.
 
مشاوران املاک اجاره‌های نجومی مسکن را فایل نکنند
لطفی عضو هیأت مدیره اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکهکنترل سقف اجاره‌بها به میزان رشد ۲۵ درصد سخت است گفت: به دلیل بالا رفتن نرخ‌های اجاره روند جابه‌جایی اقشار اجاره‌نشین به محله‌های کم‌برخوردارتر از سه سال گذشته آغاز شده و کماکان ادامه دارد. تنها کاری که در شرایط فعلی می‌توان کرد این است که صاحبخانه‌ها هوای مستاجر‌ها را داشته باشند و مشاوران املاک هم از کار بر روی فایل‌های اجاره دارای قیمت‌های نامتعارف خودداری کنند.
 
بنا بود دولت کالابرگ بدهد نه پول نقد
به گفته سخنگوی کمیسیون کشاورزی؛ مجلسیان اصلاح نظام یارانه‌ای را قبول دارند و بر این باورند که سیاست پسندیده و قابل دفاعی است، اما شیوه اجرای این سیاست درست نیست. از این جهت که بنا بود دولت کالا برگ در اختیار مردم قرار بدهد نه پول نقد.
 
اولین خودروی خورشیدی برقی جهان آماده ورود به بازار
یک شرکت هلندی به‌زودی اولین خودروی برقی خورشیدی دنیا را به علاقه‌مندان و مصرف‌کنندگان عرضه می‌کند. خودرویی زیست‌محیطی، اما نه چندان ارزان که می‌تواند با یک بار شارژ بیش از ۷۰۰ کیلومتر راه طی کند. به گزارش دویچه‌وله، کمپانی هلندی «لایت‌ایر» (Lightair) که در سال ۲۰۱۶ تاسیس شده، از تولید ۹۴۹ خودروی خورشیدی با موتور الکتریکی ۶۰ کیلووات خبر می‌دهد. موتور‌های مورد استفاده در خودرو‌های خورشیدی به‌طور معمول حدود ۲ یا ۳ اسب بخار نیرو تولید می‌کنند.

 
اینفلوئنسر‌ها هم اظهارنامه مالیاتی پر کنند
مدیرکل دفتر طراحی و تحلیل فرآیند‌های مالیاتی با بیان اینکه براساس بند ذ تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۰، درآمد‌های کاربران دارای بیش از ۵۰۰ هزار دنبال کننده از محل تبلیغات، مشمول مالیات بر درآمد است، ادامه داد: در صورتی که این افراد نسبت به تسلیم اظهارنامه اقدام نکنند، سازمان امور مالیاتی برای آن‌ها اظهارنامه برآوردی تهیه می‌کند. در بررسی‌های اولیه فعلا ۲۰۰ نفر از اینلوئنسر‌ها برای اخذ مالیات شناسایی شده‌اند که در ادامه قطعا این عدد افزایش می‌یابد. این افراد اگر اظهارنامه ندهند، از هیچ یک از معافیت‌های قانونی بهره‌مند نمی‌شوند. بنابراین، اینفلوئنسر‌هایی که اظهارنامه پر کنند، مشمول لحاظ نشدن دیرکرد مالیاتی در محاسبه مالیات می‌شود.  از آنجا که درآمد هر فرد تا سقف ۳۶ میلیون تومان معاف از مالیات است، اینفلوئنسر‌ها هم اگر اظهارنامه پر کنند، از این معافیت بهره‌مند خواهند شد و جریمه تسلیم اظهارنامه برای آن‌ها لحاظ نمی‌شود.  

منبع: تابناک

کلیدواژه: متروپل آبادان صندوق امانات بانک حجت الله عبدالملکی بسته ویژه خبری سپاه پاسداران رژیم صهیونیستی متروپل آبادان صندوق امانات بانک حجت الله عبدالملکی قانون راهبردی لغو تحریم ها سامانه های شهرداری تهران مجلس شورای اسلامی سازمان انرژی اتمی ایران در استانبول کمیسیون اصل نود رژیم صهیونیستی جمهوری اسلامی دستگیر شد هزار دلار هتل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۵۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدرت امروز ایران به دلیل روحیه استکبارستیزی و مقاومت ملت ایران است

ایسنا/فارس جانشین فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینکه امروز ایران به عنوان یک قدرت برتر در دنیا و منطقه شناخته شده است، این قدرت را برگرفته از اراده امامین انقلاب و روحیه بسیجی و استکبار ستیزی و مقاومت مردم ایران دانست.

جلسه بسیج ادارات کل شهدای شهرداری شیراز امروز، ۸ اردیبهشت با حضور سرتیپ هاشم جمالی جانشین فرمانده سپاه فجر فارس، شهرام قاسمی رئیس سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه فجر فارس، آرش فرج‌زاده قائم‌مقام شهردار و فرمانده حوزه مقاومت بسیج ادارات کل شهدای شهرداری شیراز، سعید جعفری فرمانده گردان بیت‌المقدس شهرداری شیراز و فرماندهان ادارات و سازمان‌های شهرداری شیراز برگزار شد.

جانشین فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینکه این هم‌افزایی بین مدیریت شهری و سپاه در طول ادوار شهرداری بی‌نظیر است، اظهار امیدواری کرد: این هم‌افزایی موجب خدمات بهتر به مردم شیراز شود.

سرتیپ هاشم جمالی در ادامه به روحیه بسیجی و استکبارستیزی در صدور انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: امام خمینی(ره) بنیان‌گذار انقلاب اسلامی همواره بر  اصول «نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی» و صدور انقلاب اسلامی تأکید می‌کرد.

وی بیان کرد: امروز ایران به‌عنوان یک قدرت برتر در دنیا و منطقه شناخته‌شده است که این قدرت برگرفته از اراده امامین انقلاب اسلامی و روحیه بسیجی و استکبارستیزی و مقاومت مردم ایران اسلامی است.

جانشین فرمانده سپاه فجر فارس همچنین با تصریح بر تقویت محور مقاومت بیان کرد: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، مصداق واقعی و تمام یک مجاهد مخلص فی سبیل‌الله بود که تمام وجودش را وقف اسلام، ولایت و مردم کرد.

جمالی بیان کرد: شهید سلیمانی به‌عنوان مالک اشتر انقلاب اسلامی نقش بزرگی برای بقای دین ایفا و زمینه بسترساز ظهور بود.

رئیس سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه فجر فارس در این جلسه از سلسله برنامه‌های شهرداری شیراز در راستای تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران و همچنین یادواره‌های شهدا قدردانی و بر محوریت برنامه‌های امسال بسیج شهرداری شیراز در راستای برگزاری دومین کنگره بزرگ امیران، سرداران و ۱۵ هزار  شهید فارس تأکید کرد.

شهرام قاسمی همچنین ارتقای سلامت اداری را یکی از برنامه‌های محوری بسیج دانست و به برنامه‌ریزی این موضوع و همچنین برگزاری میزهای خدمت تخصصی تقدیر و بر تداوم آن تأکید کرد.

قائم‌مقام شهردار و فرمانده حوزه مقاومت بسیج ادارات کل شهدای شهرداری شیراز نیز از ترسیم اتفاقات خوبی که قوای مسلح و به‌ویژه سپاه پاسداران برای مردم کشورمان خلق کردند، قدردانی و سپاه پاسداران را مایه افتخار دانست.

آرش فرج‌زاده تصریح کرد: عملیات غرورآمیز وعده صادق را نشان از ایمان و اقتدار و تحقق وعده صادق سپاه دانست.

وی همچنین با توجه به اقتدار امنیتی و نظامی جمهوری اسلامی،  به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و نام‌گذاری شعار سال مبنی برجهش تولید با مشارکت مردم بر تقویت حوزه اقتصاد تأکید کرد.

فرج‌زاده همچنین با اشاره به برگزاری دومین کنگره امیران، سرداران و ۱۵ هزار شهید فارس بر تمرکز برنامه‌های امسال بسیج شهرداری شیراز در این محور اشاره کرد.

پیشبرد هیئت اندیشه‌ورز در چارچوب شعار سال و اردوی راهیان پیشرفت در راستای جهاد امیدآفرینی از دیگر مواردی بود که فرج‌زاده به آن اشاره کرد.

پایش سلامت کارگران شهرداری در حوزه پسماند و فضای سبز شهرداری، بسته‌های معیشتی آموزش عفاف حجاب، کاشت ۱۵ هزار درخت و ایجاد بوستان شهدا از دیگر مواردی بود که فرمانده حوزه مقاومت بسیج ادارات کل شهدای شهرداری شیراز به آن پرداخت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان
  • ایران، سرآمد در حوزه دفاعی و امنیتی، با وجود تهدیدات متعدد
  • ۱۰ هزار خانه خالی در پرند به سازمان امور مالیاتی معرفی شد
  • میزان بهره مندی از تسهیلات تبصره ۱۰۰ سه برابر شد
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • قدرت امروز ایران به دلیل روحیه استکبارستیزی و مقاومت ملت ایران است
  • پورخاقان: ۱۳ موشک سپاه به دو پایگاه مهم اسرائیل اثابت کرد
  • ثبت ۲۹ هزار سوت زنی فرار مالیاتی فقط برای پزشکان
  • ورود سازمان توسعه تجارت به ماجرای تولید نوکیای تقلبی
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله | مقاومت محیط‌ بانی در برابر اقدام غیر قانونی میراث فرهنگی | توضیحات فرمانده یگان محافت محیط زیست