Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش چهارشنبه شب خبرنگار ایرنا "مهدی حیدری‌فرد"در شورای اداری خراسان جنوبی با اشاره به ملاقات‌های اخیر استاندار خراسان جنوبی با سفرای کشورهای آسیای میانه و حاشیه دریای خزر اظهار داشت: دومین بازار هدف روابط تجاری استان را کشورهای آسیای میانه و حاشیه دریای خزر قرار داده‌ایم تا با ایجاد روابط مختلف برای محصولات استراتژیک استان بازار هدفی پیدا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: با هماهنگی‌های انجام شده استاندار خراسان جنوبی در یک ماه اخیر نشست‌هایی با سفرای کشورهای ترکمنستان، تاجیکستان، گرجستان، ارمنستان و قرقیزستان داشت که هدف از برگزاری این نشست‌ها معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خراسان جنوبی بود.

حیدری‌فرد بیان کرد: در این نشست‌ها در زمینه بازاریابی محصولات کشاورزی و ایجاد سرمایه گذاری مشترک با فعالان بخش خصوصی این کشورها در زمینه فرآوری محصولات کشاورزی بحث و تبادل نظر شد.

وی ادامه داد: در این نشست‌ها با توجه به ظرفیت‌های غنی خراسان بحث و تبادل نظر شد که با فعلان بخش خصوصی این کشورها سرمایه گذاری مشترک داشته باشیم تا از خام فروشی مواد معدنی استان جلوگیری شود، با توجه به ظرفیت‌های گردشگری خراسان جنوبی، این استان می‌تواند یکی از مقاصد گردشگران این کشورها نیز باشد.

رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در زمینه علمی و دانشگاهی ظرفیت غنی به خصوص در دانشگاه بیرجند داریم، اضافه کرد: در این نشست آمادگی خود را برای تبادل دانشجو و استاد و برگزاری همایش‌های مشترک علمی اعلام کردیم.

حیدری‌فرد عنوان کرد: کشورهای آسیای میانه برای ایران و خراسان جنوبی از اهمیت بالایی برخوردار است و استفاده از ظرفیت و موقعیت ترانزیتی این کشورها برای ما اهمیت دارد و از طرفی خراسان جنوبی در کریدور جنوب به شمال قرار دارد که می‌تواند همکاری‌های خوبی را با کشورهای آسیای میانه داشته باشیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی هم گفت: سند تحول دولت مردمی در نخستین روز اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ به کلیه فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده تا به عنوان خط مشی دولت سیزدهم، به طور ویژه در دستور کار قرار گیرد.

ناصر ناصری از مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران خواست با مطالعه این سند، درخصوص مفاد و جزئیات آن، اشراف اطلاعاتی پیدا کنند.                                                                            

وی با اشاره به دستورالعمل دولت مبنی بر مدیریت مصرف برق در دستگاه‌ها، تصریح کرد: در همین راستا، موضوع تغییر ساعت کاری ادارات به استانداران تفویض شد که ما هم در استان با تدبیر آقای استاندار و با لحاظ قانون خدمات کشوری و رعایت ۴۴ ساعت کاری در هفته، ساعت کاری ادارات را ۶ و ۳۰ دقیقه صبح تا ۱۳ تعیین کردیم.

ناصری ادامه داد: دولت به جهت ایجاد هماهنگی بین استان‌ها، ساعت کاری را برای روزهای شنبه تا چهارشنبه ۷ تا ۱۳ و ۳۰ دقیقه و برای روز پنجشنبه ساعت ۷ تا ۱۲ و ۳۰ دقیقه تعیین کرد.

وی متذکر شد: با لحاظ این ساعت کاری، لازم است کاهش نیم ساعته کار کارکنان با تدبیر مدیران هر حوزه به صورت حضوری یا دورکاری جبران شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی با تاکید بر ضرورت اسکان مدیران در محل خدمت، افزود: بر اساس این قاعده که در جلسه شورای اداری قبل هم تاکید شد، مدیران می‌بایست ضمن اسکان و استقرار در محل خدمت، از استفاده شخصی از خودروهای دولتی بپرهیزند.

برچسب‌ها جلسه شورای اداری خراسان جنوبی وزارت امور خارجه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جلسه شورای اداری خراسان جنوبی وزارت امور خارجه جلسه شورای اداری خراسان جنوبی وزارت امور خارجه کشورهای آسیای میانه خراسان جنوبی ساعت کاری نشست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۵۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی غرفه خراسان رضوی از ‌هیات‌های تجاری کشورهای خارجی در روز اول نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ 

به گزارش قدس خراسان به نقل از اداره روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، هادی توانا شنبه ۸ اردیبهشت در حاشیه غرفه خراسان رضوی در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ اظهار کرد: حضور چندین هیات تجاری دولتی و اقتصادی از کشورهای افغانستان، چین و سیرالئون برای غرفه استان خراسان رضوی یک روز پرکار را رقم زد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان رضوی در ادامه افزود: مذاکرات و تفاهم بر روی بسیاری از حوزه‌ها مانند معادن، کشاورزی، صنایع غذایی و تجارت بین کشورها و همچنین هماهنگی برای پیگیری‌های بعدی از اهم رویدادهایی بود که رقم خورد.

وی تاکید کرد: ترافیک حضور هیات‌های خارجی و داخلی نشانگر وجود ظرفیت‌های بسیار عالی استان خراسان رضوی در حوزه‌های اقتصادی است.

توانا یادآور شد: در این دیدارها سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری به بیان ظرفیت‌های متعدد و متنوع اقتصادی استان برای هیات‌های تجاری دولتی و اقتصادی خارجی پرداخت.

دیگر خبرها

  • میزبانی غرفه خراسان رضوی از ‌هیات‌های تجاری کشورهای خارجی در روز اول نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ 
  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ آماده تعامل هستیم
  • وزیر صمت: با وجود تحریم ۱۵۳ میلیارد دلار تجارت خارجی داریم
  • سرمایه‌های خُرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی ساماندهی می‌شود
  • وزیر صمت: حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری
  • صفحه نخست روزنامه خراسان جنوبی - شنبه ۸ اردیبهشت
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور
  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • رقابت بیش از ۹۱ هزار داوطلب در نوبت نخست کنکور خراسان رضوی
  • صفحه نخست روزنامه خراسان جنوبی - پنجشنبه ۶ اردیبهشت