Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان لایحه مناقصه تامین ۳۰۸ نیروی انسانی مورد نیاز بخش حراست شهرداری اهواز، در جلسه امروز شورای شهر مطرح و بررسی و با انتقاد و مخالفت اکثر اعضا و طرح ایراد از این لایحه از نحوه محاسبه حقوق نیروهای حراست تا به کارگیری پیمانکاران، در نهایت توسط اعضای شورا رد شد.

علی‌مدد هاشم‌پور رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اهواز در شصتمین جلسه علنی شورای شهر اهواز که امروز (۲۵ خردادماه) برگزار شد، در مورد لایحه مناقصه تامین ۳۰۸ نیروی انسانی مورد نیاز بخش حراست شهرداری، اظهار کرد: هر نیروی حراست ۲۱ میلیون و ۷۹۱ هزار تومان بار مالی دارد که با احتساب سود پیمانکار، شیفت‌بندی، طبقه‌بندی مشاغل، رفاهیات و حق بیمه، دریافتی هر نیرو حدود ۱۴ میلیون تومان است که با احتساب عیدی، قیمت تمام شده در ماه حدود ۲۲ میلیون تومان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، در ادامه غلامرضا شانه‌سازان رئیس کمیسیون حقوقی و املاک شورای شهر اهواز نیز گفت: بر اساس اعتبار پیش‌بینی شده در این لایحه، حقوق ماهانه هر نیرو ۲۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است که متوجه شدیم حقوق شهردار هر منطقه ۱۴ میلیون تومان و حقوق شهردار اهواز ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است؛ بنابراین چگونه محاسبه شده که پایه قرارداد برای هر نفر این رقم شده است؟

وی افزود: اصل برآورد با حقوق‌هایی که پرداخت می‌شود سازگاری ندارد. بر چه اساس این مبلغ برای یک نیرو لحاظ شده است؟

احمد سراج رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اهواز نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه تحول و  ایجاد شفافیت محور اصلی کار شورای شهر دوره ششم بوده است، گفت: روز نخست کار، موضوع راه‌اندازی سامانه منابع انسانی مطرح شد و باید هر چه سریعتر این سامانه راه‌اندازی شود.

وی افزود: در صورت فعال‌سازی این سامانه، نیرو دقیقا متوجه حق بیمه، مالیات، حقوق، کسورات و طبقه می‌شود و امکان دسترسی به این اطلاعات فراهم می‌شود.

حمید دغاغله دبیر اول شورای شهر اهواز نیز در این جلسه اظهار کرد: در این لایحه، موضوع مبلغ مطرح نیست. ما مشاهده کردیم کدام پیمانکاران درب شورا را به روی اعضای شورا و درب شهرداری را به روی شهردار بستند.

وی افزود: به چه استنادی اجازه شرکت در مناقصه را به پیمانکارانی که به تعهدات قانونی خود عمل نکرده‌اند، داده‌اند؟ چنین شرکت‌هایی نباید حتی اجازه شرکت در مناقصه داشته باشند.

دغاغله با بیان اینکه بازرسی باید در این زمینه ورود کند، گفت: پیمانکاری که این همه مشکل اساسی برای شهر ایجاد کرد، امنیت شورا و شهرداری را از بین برد،  اعتبار شهر را ساقط کرد و با آن اعتصابات کذایی و استخدام نیروهای خارج از ضابطه، آیا باید دوباره در مناقصه شرکت کند؟

دبیر اول شورای شهر اهواز با بیان اینکه اجازه خیانت دوباره به این شهر را نمی‌دهم، تصریح کرد: این پیمانکار با آبروی شهر بازی کرد. با این کار، کدام سرمایه‌گذار در شهری که پر از اعتصابات است سرمایه‌گذاری می‌کند؟

وی گفت: اگر اجازه فعالیت مجدد به پیمانکاران متخلف در اهواز داده شود به بازرسی تهران شکایت می‌کنم و حتی از کسانی که به این پیمانکاران اجازه شرکت در مناقصه داده‌اند شکایت می‌کنم.

سید ناصر مهداوی رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اهواز نیز در این جلسه با بیان اینکه شورای شهر باید بر اساس قانون صحبت کند، گفت: شرکتی که در این مناقصه شرکت کرده و برنده شده است، تمام شرایط قانونی و توانایی مالی را داشته است بنابراین اگر می‌خواهیم ایراد بگیریم باید به قراردادهای دیگر که شورا نقش سیاست‌گذار را دارد، نگاه شود.

وی افزود: قراردادهای ماشین‌آلات بدون ذکر سن ماشین‌آلات منعقد شده‌اند یعنی پیمانکاری می‌تواند ماشین زمان جنگ جهانی اول را به کار بگیرد بدون اینکه نظارتی بر آن شود. کار در زمینه فضای سبز را هم به پیمانکارانی داده‌ایم که فضای سبز اهواز را داغان کرده‌اند؛ چرا دوباره داریم به چنین پیمانکاری امتیاز می‌دهیم؟

مهداوی بیان کرد: چه روابط و دست‌های پشت پرده‌ای وجود دارد که از پیمانکار خاصی ایراد گرفته نمی‌شود اما از پمانکار دیگری که کارش را درست انجام داده است، ایراد گرفته می‌شود؟

وی گفت: باید با دید نماینده مردم بودن تصمیمات اتخاذ شود و نباید غرض شخصی وارد تصمیم‌گیری شود. بنابراین باید با مناقصه‌ای که شورا آن را به صلاح شهرداری می‌داند، موافقت شود.

مهداوی بیان کرد: کسی که می‌خواهد کار قانونی را زیر سوال ببرد منتظر پاسخگویی در بازرسی و حراست کل باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اخبار اجتماعی خوزستان شورای شهر اهواز شهرداری اهواز رئیس کمیسیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۵۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری

به گزارش خبرنگار مهر، دقایقی پیش جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد. دستورکار این جلسه به شرح زیر است:

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی (ایرادات شورای نگهبان)

گزارش کمیسیون انرژی درباره لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند (اس. تی. سی) به داوری

گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درباره طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان آن‌ها

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح استفساریه ماده ۴۸ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی به مقررات مالی دولت (۱)

گزارش کمیسیون کشاورزی درباره طرح استفساریه جز یک بند الف ماده ۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰

گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی درباره نقض و استنکاف در اجرای قانون خرید تضمینی خرید محصولات کشاورزی با اصلاحات و الحاقات بعدی

کد خبر 6090513 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری
  • ترمیم آسفالت خیابان بنفشه درخواست شهروندان اهوازی شد
  • مسئولان، صدای مردم میمند درخصوص موقوفه میمند باشند
  • ۵ شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه‌اندازی می‌شود
  • راه سنجش موفقیت هر مجموعه مشارکت مردم در فعالیت‌های آن است
  • اعضای شورا در سختی‌ها کنار مردم است
  • لزوم عدالت‌محوری در توسعه شهرها/ شورای اسلامی شهر، صدای مردم است
  • ساخت یک کیلومتر راه اصلی به ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
  • ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب برطرف شد
  • حامیان گشت ارشاد