Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با تاکید بر رعایت عدالت فرهنگی در حوزه سینمایی کشور، خاطرنشان کرد:  اکنون ۱۸ سالن سینمای فعال در استان داریم که تعدادی به صورت پردیس فعالیت می‌کنند و ۶۰۰۰ صندلی سینما داریم که این ارقام با جمعیت ۴ میلیونی استان فاصله معنادار دارد.

سیدقاسم ناظمی در جلسه دیدار رییس سازمان سینمایی با روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در تبریز، اظهار کرد: ظرفیت‌های خوبی در عرصه فیلم و سینمای استان وجود دارد اما با وضعیت مطلوب و ایده آل خود فاصله داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: در حوزه تولید فیلم‌های فاخر گام‌های ارزشمندی در یک دهه گذشته برداشته شده و جریانی در منطقه شکل گرفته که منجر به کسب توفیقات خوب در عرصه‌های ملی و بین‌المللی برای فیلمسازان استان شده است.

وی ادامه داد: شاهد مطالبات عمومی گسترده در شهرستان‌ها برای تاسیس نمایندگی انجمن سینمای جوان و استقبال عمومی از آموزشگاه‌های سینمایی هستیم، ضمن این‌که سه هنرستان زیر نظر ارشاد اسلامی استان در تربیت هنرآموزان فعال هستند.

ناظمی با بیان این‌که هم اکنون ۱۵ سینمای غیرفعال در استان داریم که برخی تنها با کمک‌های جزیی می‌توانند دوباره احیا و فعال شوند، تصریح کرد: به جهت ظرفیت‌هایی که در تبریز و استان وجود دارد، زیرساخت‌های موجود هم‌خوانی ندارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، در این نشست روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرهای مختلف آذربایجان شرقی به طرح مسائل و مشکلات مربوط به سینماهای شهرستان خود پرداختند و رییس سازمان سینمایی کشور پاسخگوی موارد طرح شده بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۵۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«تگزاس ۳» و «عطرآلود» به سینما می‌آیند

به گزارش قدس آنلاین، پنجمین جلسه شورای صنفی نمایش روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت در خانه سینما برگزار شد که شورا بعد از بررسی درخواست ها و موارد مطرح شده، قرارداد ۲ فیلم را ثبت کرد.

به این ترتیب قرارداد فیلم سینمایی «تگزاس۳» به کارگردانی مسعود اطیابی و تهیه کنندگی ابراهیم عامریان به سرگروهی پردیس سینمایی هویزه مشهد (پخش این فیلم بر عهده تهیه کننده اثر است) به ثبت رسید. همچنین فیلم سینمایی «عطرآلود» به کارگردانی هادی مقدم دوست و تهیه کنندگی یوسف منصوری با پخش «بهمن سبز» به سرگروهی پردیس سینمایی هنرشهر آفتاب شیراز بعد از فیلم «تاوان» اکران خواهد شد.

مقرر شد اکران فیلم سینمایی «تگزاس ۳» از ۲ خرداد در سینماهای سراسر کشور آغاز شود.

دیگر خبرها

  • نشست خبری جشنواره سرود فجر
  • صنعت چاپ در آینده نیازمند تغییر ریل است
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی
  • بررسی «مست عشق» حسن فتحی در رادیو
  • «تگزاس ۳» به سینما می‌آید
  • «تگزاس ۳» و «عطرآلود» به سینما می‌آیند
  • مست عشق، ماجرای یک تابوشکنی در سینما
  • بازداشت ۷ نفر اراذل و اوباش در منطقه رواسان تبریز
  • وزیر فرهنگ درگذشت یکی از بزرگان موسیقی کشور را تسلیت گفت
  • سینه‌ این هنرمند لبریز از اشعار و عرفان بود