Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-03@03:19:41 GMT

آغاز ارسال هوایی بسته های آمازون از سالجاری

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۴۵۵۱۲

آغاز ارسال هوایی بسته های آمازون از سالجاری

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، این غول فروش اینترنتی، سال‌ها بود که قول ارسال هوایی اجناس با پهپاد را به مشتریان خود داده بود اما به‌دلیل تأخیر در تأییدیه نهایی، این روش ارسال دیرتر اتفاق افتاد.

اما قرار است این سرویس پس از شهر لاکفورد، به‌طور گسترده‌تری خدمات رسانی کند. شرکت آمازون در بیانیه‌ای نوشت: وعده تحویل سفارش با هواپیماهای بدون سرنشین اغلب شبیه یک داستان علمی تخیلی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما اواخر امسال، مشتریان آمازون که در لاکفورد کالیفرنیا زندگی می‌کنند، جزو نخستین نفرات خواهند بود که تحویل به این سبک با پهپادهای پرایم ایر را دریافت می‌کنند. بازخورد آنها در مورد پرایم ایر به ما کمک می‌کند تا خدماتی را ایجاد کنیم که به‌طور ایمن پاسخگوی نیازهای مشتریان در همه جا باشد.

آمازون می‌گوید این پهپادها طوری برنامه‌ریزی شده‌اند که بسته‌ها را در حیات خانه مشتریان لاکفوردی که جمعیتی در حدود ۴هزار نفر دارد، می‌اندازد. این هواپیماهای بدون سرنشین قادر خواهند بود فراتر از خط دید پرواز کنند، به این معنی که لازم نیست توسط یک ناظر کنترل شوند و به جای آن از حسگرها برای جلوگیری از تصادف با سایر هواپیماها، افراد، حیوانات خانگی و موانع استفاده می‌شود. هدف مهم فروشگاه بزرگ اینترنتی آمازون این است که بسته‌ها را در کمتر از یک ساعت به‌طور ایمن به‌دست مشتریان برساند.

در گذشته، آمازون متهم شده بود که از وعده تحویل سفارش با هواپیماهای بدون سرنشین به‌عنوان یک خبرسازی برای تبلیغات خود در مورد سرویس عضویت Prime استفاده می‌کند. در سال ۲۰۱۳جف بزوس، مدیرعامل سابق و بنیانگذار آمازون گفته بود که در طول ۵سال آسمان‌ها را به تسخیر پهپادهای سفارش رسان در می‌آورد. اما این اتفاق رخ نداد و در سال ۲۰۱۹بزوس، محدوده زمانی اجرا شدن این طرح را به چند ماه تقلیل داد تا اینکه سرانجام قرار است اواخر امسال برای نخستین بار در شهری با جمعیت کم طرح ارسال هوایی انجام شود. چند ماه پیش گزارشی از بخش خبری سایت بلومبرگ، نگرانی‌هایی درباره ایمنی پهپادهای این شرکت منتشر شد اما آمازون گفت که پروازهای خود را به‌شدت مطابق با همه مقررات قابل اجرا آزمایش کرده است.

در دسامبر ۲۰۱۶، این شرکت آزمایش موفقی را در کمبریج انگلیس انجام داد. طی این آزمایش یک بسته با پهپاد در ۱۳دقیقه تحویل داده شد. از آن زمان به بعد همکاری‌های تحویل با پهپاد را با فروشگاه اینترنتی آمریکایی والمارت و شرکت‌های پیک FedEx و UPS آزمایش کرده است. آمازون در توضیح نحوه عملکرد تحویل پرایم ایر گفت: مشتریان در لاکفورد پس از ورود به سایت فروش، اقلام واجد شرایط پرایم ایر را در آمازون می‌بینند. آنها طبق معمول سفارش خود را ثبت می‌کنند و زمان تخمینی رسیدن را با ردیابی وضعیت سفارش مشاهده می‌کنند. برای این مدل تحویل، پهپاد به محل تحویل تعیین شده پرواز می‌کند، در حیاط خانه مشتری فرود می‌آید و در ارتفاع مطمئنی شناور می‌ماند، سپس با خیال راحت بسته را آزاد می‌کند و دوباره اوج می‌گیرد.

منبع: همشهری

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ثبت نام سایپا ثبت نام ایران خودرو شرکت آمازون پرایم ایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۵۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری در سالجاری

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تا ۱۰ اردیبهشت ماه جمعا ۵.۶۳۸ همت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری به متقاضیان پرداخت شده است.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو از بانک مرکزی، مهدی صحابی گفت: از ابتدای سال جاری تا تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ مبلغ ۴.۰۸۴ همت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به متقاضیان پرداخت شده است که این مبالغ نشان دهنده رشد تسهیلات ازدواج به میزان ۲۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

به گفته این مقام مسئول بانک مرکزی از ابتدای سال جاری تا تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، مبلغ ۱.۵۵۴ همت تسهیلات قرض‌الحسنه فرزند به متقاضیان پرداخت شده است که نشان دهنده ۲۳ درصد رشد بابت تسهیلات فرزندآوری نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

مدیر اداره اعتبارات درخصوص تسهیلات ودیعه مسکن نیز یادآور شد: از زمان ابلاغ مصوبه شورا در تیرماه سال ۱۴۰۱ تا تاریخ ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، تعداد ۵۰۰ هزار و ۵۵۶ نفر تشکیل پرونده داده‌اند که از این تعداد، ۴۴۱ هزار و ۷۶۷ نفر به مبلغ ۳۳.۴ همت تسهیلات دریافت کرده اند.

همچنین صحابی با اشاره به آمار وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: حسب آمار اخذ شده از سامانه طرح‌های جامع حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی تا تاریخ ۰۹‏‏/۰۲‏‏/۱۴۰۳ تعداد ۱.۳۳۰.۷۹۵ نفر متقاضی جهت اخذ تسهیلات مزبور به بانک‌های عامل مراجعه نموده‌اند که از این تعداد، ۴۶۱.۴۴۲ نفر (در حدود ۳۵ درصد) بنا به دلایل درج شده در سامانه مذکور از جمله نداشتن مدارک موردنیاز، نداشتن وثایق قابل‌قبول، وجود معارض در زمین ملکی، نداشتن پروانه ساختمانی، عدم امکان تأمین سهم آورده متقاضی و. فاقد شرایط لازم جهت اخذ تسهیلات موصوف می‌باشند.

براین اساس، حسب آمار اعلامی در سامانه مربوطه وزارت راه و شهرسازی، از تعداد ۸۶۹،۳۵۳ نفر واجدین شرایط اخذ تسهیلات مذکور، تعداد ۷۹۳،۷۳۲ نفر (در حدود ۹۱ درصد از متقاضیان واجد شرایط) موفق به انعقاد قرارداد به مبلغ ۴‏‏‏‏‏‏/۲۶۶ هزار میلیارد تومان شده‌اند. ‏‏

دیگر خبرها

  • تحویل غرفه‌های ناشران نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آغاز شد
  • آغاز تحویل غرفه‌های ناشران نمایشگاه کتاب
  • بسته شدن حریم هوایی پاریس در افتتاحیه المپیک
  • آغاز موج جدید مهاجرت خلبانان ایرانی
  • گوترش خواستار ارسال سریع کمک به غزه و برقراری آتش‌بس شد
  • روسیه ۶ موشک «اتکمز» ساخت آمریکا را سرنگون کرد
  • آغاز عملیات اجرایی ساخت سیزدهمین محل فرود بالگرد اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور
  • پرداخت ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری در سالجاری
  • ارسال سریع تکنولایف در تبریز راه‌اندازی شد
  • تعیین تکلیف تعهدات ساینا Sدو‌گانه سوز+ قیمت