Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامیگفت: تعداد ۵۰ نفر از نمایندگان درخواست کرده‌اند که طرح اصلاح قانون نحوه رسیدگی به محکومیت‌های مالی (مهریه) خارج از نوبت در مجلس مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی افزود: این درخواست پس از امضای ۵۰ نفر از نمایندگان به هیأت رئیسه مجلس تقدیم شد.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس اظهار داشت:‌ طبق آئین‌نامه داخلی مجلس هرگاه حداقل ۵۰ نفر از نمایندگان مجلس درخواست داشته باشند تا طرحی خارج از نوبت در صحن مورد رسیدگی قرار گیرد هیأت رئیسه این درخواست را در صحن به رأی می‌گذارد و در صورت موافقت اکثر هیأت نمایندگان طرح مذکور خارج از نوبت مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید : طرح جدید کمیسیون قضائی مجلس/ مجازات حبس مردان از قانون مهریه حذف شد

مالیات بر مهریه؛ وقتی معاون رئیس‌جمهور به وظیفه‌اش عمل نمی‌کند

ابوترابی خاطرنشان کرد:‌ با توجه به اینکه تعداد بسیاری از زندانیان در بحث جرائم مالی مربوط به مهریه است و نیز با توجه به افزایش قیمت سکه حجم دادخواست‌ها برای کم کردن قسط ماهانه مهریه‌ها که افزایش چشمگیری است لذا لازم و ضروری است هر چه سریع‌تر این موضوع تعیین تکلیف شود.

وی اظهار داشت: چنانچه فردی دادخواست خود را برای کاهش قسط مهریه تقدیم کند تا زمانی که این دادخواست مورد رسیدگی قرار گیرد و حکم برای آن صادر شود حدود ۶ تا ۷ ماه زمان می‌برد و فرد در این مدت یا باید اقساط مهریه را پرداخت کند و یا اینکه به زندان برود تا حکم نهایی صادر شود.

۲۲۰

کد خبر 1641680

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مهریه مجلس یازدهم مورد رسیدگی قرار خارج از نوبت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۵۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| وقتی ایست بازرسی بسیج جلوی نماینده مجلس را می‌گیرد

امیرحسین ثابتی، نماینده مردم تهران در مجلس و مجری سابق برنامه جهان آرا، در کانال تلگرامی‌اش نوشت: یکی از بچه‌ها پرسید شما نماینده هستید پس چرا تنها آمدید؟ به شوخی گفتم یعنی باید با یک مینی‌بوس آدم می‌آمدم؟ بعد هم برایشان تعریف کردم که همین شب قبل، ایست بازرسی بسیج در خیابان جلویم را گرفت و تا کارت شناسایی‌ام را چک نکردند، نگذاشتند بروم.

دیگر خبرها

  • ایجاد عدالت و شفافیت اقتصادی هدف لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم
  • رئیس کمیسیون حقوقی مجلس: بعید است بررسی قانون مهریه به مجلس یازدهم برسد
  • عکس| وقتی ایست بازرسی بسیج جلوی نماینده مجلس را می‌گیرد
  • علی جدی در گفت و گو با قدس: مجلس باید مالیات بر درآمد در مناطق محروم را کاهش دهد
  • مرتضوی: اصلاح قانون کار و دائمی شدن قرارداد کارگران در نوبت رسیدگی هیات دولت
  • جریمه ۱۰۷ میلیارد ریالی عرضه خارج از شبکه پلی اتیلن
  • بهترین راه برای حمایت از کارگران اصلاح «قانون کار» است
  • موافقت با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم
  • مجلس با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم موافقت کرد
  • اصل ۷۵، اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد