Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@09:21:27 GMT

بهسازی ۲۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی استان اردبیل

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۴۵۶۳۰

بهسازی ۲۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی استان اردبیل

ایسنا/اردبیل معاون راه‌های فرعی و روستایی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: حدود ۲۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی استان در حال بهسازی است.

منصور نجفقلی زاده ۲۵ خرداد در بازدید از عملیات آسفالت محور هیر - دربند با بیان اینکه از این میزان ۱۱۰ کیلومتر تا پایان فصل کاری آسفالت خواهد شد، گفت: این میزان بهسازی راه ۳۵ روستا را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه ۳۵۴ میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی راه‌های روستایی تخصیص‌یافته است، افزود: هم اکنون راهداران پرتلاش استان در محورهای فرعی و روستایی مشغول عملیات لکه‌گیری و آسفالت هستند.

معاون راه‌های فرعی و روستایی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل تصریح کرد: ۳ هزار تن قیر رایگان توسط بسیج سازندگی در اختیار راهداری استان اردبیل  قرار گرفته که با این میزان قیر راه ۱۸ روستا به طول ۶۰ کیلومتر در سراسر استان در حال آسفالت است.

نجفقلی زاده با اشاره به اعتبارات و مصوبات سفر ریاست‌جمهوری به استان اردبیل از اختصاص حدود ۱۶۰ میلیارد تومان برای آسفالت راه‌های روستاهای بالای ۵۰ خانوار از محل سفر ریاست‌جمهوری خبر داد و بیان کرد: ارتقای راه محوری حاج عوض به عربلو در پارس‌آباد، راه روستایی کورائیم به خلفلو، راه روستایی کوثر به میکائیل آباد، راه گردشگری سرعین به سردابه، سه‌راهی ثمرین به گندشمین در اردبیل و راه گردشگری قینرجه به موئیل در مشکین‌شهر جزوه پروژه‌های مهم در دست اجرا در حوزه راه‌های روستایی استان است.

وی ارتقای راه روستایی گرمی به زهرا در محور موران، راه گردشگری گللی بلاغ در بیله‌سوار، اجرای راه روستایی تیل به عزیزآباد و لرد به میان‌رودان در خلخال را از دیگر پروژه‌های مهم در دست اجرای اداره کل راهداری استان برشمرد و اظهار کرد: برای احداث و آسفالت هر کیلومتر راه روستایی بیش از ۲ میلیارد تومان اعتبار لازم است.

معاون راه‌های فرعی و روستایی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل از آسفالت بودن ۵۸ درصد از راه‌های روستایی استان اردبیل خبر داد و افزود: متوسط راه روستایی آسفالت در کشور ۵۲ درصد بوده که میانگین راه روستایی آسفالت در استان اردبیل از متوسط کشوری بیشتر است.

نجفقلی زاده طول راه‌های استان اردبیل را ۶ هزار و ۳۷۳ کیلومتر عنوان کرد و اظهار داشت: از این میزان ۱۸۰ کیلومتر بزرگراه، ۷۰۷ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۰ کیلومتر راه فرعی، ۴ هزار و ۷۵۱ کیلومتر روستایی، ۲ هزار و ۷۳۶ کیلومتر آسفالته و ۲ هزار و ۱۵ کیلومتر نیز شوسه و خاکی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اردبيل استانی اجتماعی راه روستایی راه های روستایی استان فرعی و روستایی اداره کل راهداری استان اردبیل راه روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۵۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسفالت بیش از ۱۳۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان، ایوب کرد گفت: در سال گذشته، هزار و ۳۸۰ کیلومتر از محورهای حوزه استحفاظی این اداره کل روکش آسفالت شده که از این میزان روکش آسفالت انجام شده، ۶۷۲.۵ کیلومتر با استفاده از توان ماشین آلات راهداری توسط این اداره کل به صورت امانی انجام شده که موجب صرفه جویی ۶ هزار و ۷۲۲ میلیارد ریالی شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان تصریح کرد: از مجموع ۶۷۲.۵ کیلومتر روکش آسفالت که به صورت امانی انجام شده، میزان ۳۱۲ کیلومتر به محورهای شریانی ،۲۴۱ کیلومتر محورهای فرعی و ۱۱۹.۵ کیلومتر به محورهای روستایی استان اختصاص داشته است.

کرد خاطر نشان کرد: در سال ۱۴۰۲ با توجه به اینکه نقاط پرحادثه در محورهای مواصلاتی از اهمیت بالایی برخوردار است و این مهم علاوه بر افزایش ضریب ایمنی راه ها در کاهش تصادفات جاده ای نقش بسزایی دارد، تعداد هفت نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی تحت پوشش این اداره کل با اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریال به طور کامل رفع شده است.

شایان ذکر است استان سیستان و بلوچستان دارای بیش از ۱۱ هزارو ۵۰۰ کیلومتر راه است که بدلیل موقعیت ترانزیتی وجود بندر چابهار و پایانه های مرزی روکش آسفالت محورها می تواند نقش مهمی را در بهبود و سرعت مبادلات اقتصادی منطقه و ایمنی کاربران جاده ای ایفا کند.

کد خبر 6093830

دیگر خبرها

  • اصلاح ۷ نقطه پرتصادف در سیستان و بلوچستان
  • آسفالت بیش از ۱۳۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان وبلوچستان
  • آغاز بهسازی محور ابهر_ مرشون به طول ۸ کیلومتر
  • عزم دولت برای تأمین مسکن جدی است
  • ۲۵۰۰میلیارد تومان روکش آسفالت اصفهان در ۱۴۰۲
  • هر کیلومتر آسفالت ۳.۵ میلیارد تومان هزینه دارد
  • بهسازی ۲۱۰ کیلومتر از آسفالت آزادراه تبریز - زنجان
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • اصلاح و بهسازی محور‌های عشایری آبدانان
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال