Web Analytics Made Easy - Statcounter

 سید "عماد شاهرخی"رییس جهاد کشاورزی استان لرستان  در مراسم معرفی و تجلیل از برگزیدگان تولیدکنندگان ملی و استانی بخش کشاورزی لرستان با بیان اینکه گیاه کاملینا برخلاف کلزا که باید در مزارع آبی کشت شود از قابلیت کشت در مزارع دیم استان برخوردار است افزود: این گیاه برخلاف کلزا که در زمان برداشت افت عملکرد دارد ریزش دانه ندارد و در برابر آفات و بیماری‌ها بسیار مقاوم است و آفت و بیماری‌ها رایج خسارت قابل توجهی بر روی آن ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او دوره رشد کوتاه را از مزایای کشت گیاه کاملینا عنوان کرد و اظهار داشت: دوره رشد و زمان کاشت تا برداشت این گیاه ۸۵ روزه است و این مهم موجب می‌شود کشاورزان در دوره کوتاه بتوانند محصول را برداشت و درآمد قابل توجهی کسب کنند.

به گفته رییس جهاد کشاورزی استان لرستان گیاه کاملینا از جمله گیاهان مقاوم به خشکی است و خشکسالی تاثیر زیادی در کشت و تولید آن ندارد.

شاهرخی با اشاره به اینکه امسال در هفته جهاد کشاورزی ۳۳ پروژه با اعتباری ۹۶ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد اظهار داشت: در این هفته ۶۰ هکتار از شبکه‌های گلخانه‌ای به بهره‌برداری می‌رسد که ۵۵ هکتار آن در الیگودرز و در حوزه پرورش گل محمدی است.

او ادامه داد: در این هفته همچنین ۲ پروژه پرورش آبی به بهره‌برداری می‌رسد که با بهره‌برداری از این ۲ پروژه ۷۷ تن به ظرفیت پرورش ماهی استان افزوده می‌شود.
در این مراسم از پنج تولید کننده ملی و ۷۰تولید کننده استانی با حضور نماینده، ولی فقیه در لرستان، استاندار لرستان و جمعی از مسئولان استان تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی کشاورزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۵۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از طرح فروسیلیس منگنز ازنا تا چند ماه آینده

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛مدیرعامل شرکت‌شهرک‌های صنعتی لرستان گفت:در منطقه ویژه اقتصادی ازنا،اولین سرمایه‌گذاری خارجی جذب شد و این موضوعی بود که در سال‌های گذشته شاهد آن نبودیم.
فرزاد محمدی افزود:طرح فروسیلیس منگنز ازنا پیشرفت بسیار خوبی دارد و تا دو یا سه ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی گفت:این سرمایه‌گذار چینی پروژه فروسیلیس منگنز را در ازنا در حال احداث دارد و پیشرفت بسیار خوبی دارد که تا چند ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
فرزاد محمدی با بیان اینکه توسعه فناوری یکی از زیرپروژه‌های اصلی شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان است، افزود:برای  رفع موانع تکنولوژی و فنی، واحدهای صنعتی احیا شده که وطیفه و رسالت آن شناسایی نیازهای فناورانه است که فن‌بازار در استان تشکیل شد.
مدیرعامل شرکت‌ شهرک‌های صنعتی لرستان گفت:هم اکنون نیازهای فناوری چندین واحد صنعتی در استان شناسایی و مرتفع شدند.
وی گفت:در استان چندین واحد صنعتی دانش‌بنیان شده و با حمایت‌های مالی واحدهای تحقیق و توسعه مورد حمایت قرار گرفته شده‌اند.




دیگر خبرها

  • روز مزرعه دانه های روغنی در لرستان
  • میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی
  • بهره‌برداری از بازار گل و گیاه ارغوان تا پایان ۱۴۰۳
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • بهره‌برداری از طرح فروسیلیس منگنز ازنا تا چند ماه آینده
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان
  • سلسله قطب تولید کلزای لرستان
  • یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان