Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها _ امسال همزمان با دهه کرامت دو کاروان از خدام امام رضا(ع) در غالب جشن‌های زیر سایه خورشید در استان کرمانشاه حاضر بودند و شور و شعفی در دروازه عتبات عالیات ایجاد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  کرمانشاه، کاروان خورشید هشتم امسال نیز همزمان با دهه کرامت راهی استان کرمانشاه شدند تا مردمان این دیار عطر بیرق سبز حرم رضوی را توتیای چشم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 استان کرمانشاه این شب و روزها مهمان خادمان حرم بودند؛ میزبان خادمانی که قدوم آنها با خاک حرم متبرک شده بود و با همراه داشتن پرچم گنبد طلایی برکت را برای مردم این استان سوغات آوردند.

دو کاروان خادمان حرم رضوی از 14 خردادماه وارد فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه شدند و تا روز یکشنبه 22 خردادماه نیز در قالب برنامه‌های مختلف در شهرستان‌های گوناگون حضور پیدا کردند.

از برنامه‌های این کاروان حضور خدام و پرچم متبرک رضوی در دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه رازی کرمانشاه، دیدار با مردم شهرستان‌های سرپل‌ذهاب، گیلان‌غرب و سنقروکلیایی، حضور در مزار شهدای جوانرود و حضور در منزل حاج ماموستا احمد فخری امام جمعه جوانرود، بازدید خدام همراه با پرچم متبرک رضوی از کارگاه شیرینی‌پزی شکرریز، محفل انس با قرآن در روستای چقاکلبعلی بخش ماهیدشت با حضور خادمیاران رضوی، حضور این کاروان در بیمارستان امام علی(علیه‌السلام) و حضرت معصومه (سلام‌الله علیها) کرمانشاه، حضور خدام و پرچم متبرک رضوی در صبحگاه نیروی انتظامی بود.

سیدمحمدجعفر امامیان، دبیر کانون خدمت رضوی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه خادمان کاروان زیر سایه خورشید با اجرای ویژه مراسم دهه کرامت و حمل پرچم مطهر آستان قدس رضوی هر ساله با ورود به استان‌های مختلف مورد استقبال بی‌نظیر اهالی این مناطق قرار می‌گیرند گفت: خادمان آستان قدس رضوی همزمان با سراسر کشور در قالب ویژه برنامه کاروان زیر سایه خورشید به کرمانشاه می‌آیند تا پیام وحدت و یکپارچگی را در جهان و بین مسلمانان طنین‌انداز کنند.

زیر سایه خورشید آسمان پردیس نورافشانی شد + فیلمحضور کاروان زیر سایه خورشید در سرخه به روایت تصویرکاروان زیر سایه خورشید 280 برنامه در استان خراسان جنوبی اجرا کرد

دبیر کانون خدمت رضوی استان کرمانشاه با بیان اینکه مراسم سلامت رضوی از 11 تا 21 خرداد شامل سرکشی و عیادت، ویزیت بیماران مناطق محروم، اردوهای سلامت رضوی همراه با کاروان زیر سایه خورشید در مناطق و محلات محروم، اردوهای جهادی سلامت و دندانپزشکی در 6 نقطه از شهر و روستا برگزار شد عنوان کرد: مراسم حقوقی دهه کرامت شامل مرخصی زندانیان با نام‌های  رضا و معصومه،  ارائه مشاوره حقوقی در هشت شب در هشت مسجد و  استقبال و بدرقه، تجلیل از نخبگان، حضور در بیمارستان‌ها و بهزیستی، مراکز نظامی، مزار شهدا، زندان و گرمخانه در شهرستان‌ها به خصوص مناطق اهل‌سنت نیز برگزار شد.

امامیان میزبانی کاروان رضوی را فرصتی مغتنم برای نهادینه کردن فرهنگ رضوی در استان عنوان کرد و افزود: به دنبال آن هستیم که با استفاده از ظرفیت سفیران کاروان رضوی، ضمن ایجاد یک جریان فرهنگی تلاش خود را برای تبدیل این جشن‌ها به یک رویداد بزرگ فرهنگی به‌کار بگیریم.

وی با اشاره به اجتماع بزرگ امام رضایی‌ها در اعتراض به ساحت مقدس پیامبر اعظم(صلی‌الله‌علیه‌وآله و سلم) و امام هشتم(علیه‌السلام)  در جشن امام مهربانی ویژه برنامه شب میلاد امام رضا(علیه‌السلام)  گفت: این برنامه روز جمعه 20 خرداد ماه ساعت20:30 در پارک ضلع شرقی طاقبستان برگزار شد و سخنرانی  مولودی خوانی، گروه طنز، پرچم گردانی، مسابقه، نور افشانی از برنامه‌های این جشن بود.

امامیان از قربانی 90 راس گوسفند به مناسبت میلاد حضرت رضا(علیه‌السلام ) خبر داد و افزود: خادمیاران رضوی تاکنون در 15 مرحله 870 رأس گوسفند را قربانی کرده‌اند و 17 هزار و 400 بسته گوشت را به دست خانواده‌های آبرومند کم بضاعت رسانده‌اند.

وی از اعزام بانوی معسر همراه با خانواده به مشهد مقدس خبر داد و گفت:  این بانو همراه با خانواده به مدت پنج روز و در سالروز میلاد امام مهربانی‌ها، میهمان آستان قدس رضوی بود و هزینه ی سفر توسط خادمیاران رضوی پرداخت شد.

دبیر کانون خدمت رضوی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه خدمات رایگان ویزیت و دارو و اردوهای جهادی در محلات ملاحسینی، دولت آباد، خیام، پارک شرقی طاقبستان همچنین شهرستان جوانرود با ارائه خدمت به بیش از 650 نفر  عنوان کرد: بلوارهای ورودی شهرهای مسیرهای عتبات عالیات در استان کرمانشاه به نام مبارک امام رضا (ع) مزین شدند.

وی افزود: یکی از افتخارات مردم دیار کرمانشاه در طول تاریخ، خادمی زوار امام حسین (ع) است و معماری خانه‌های آن‌ها به شکل اندرونی و بیرونی طراحی شده بود تا میزبان زوار حسینی باشند.

انتهای پیام/833

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امام رضا ع امام رضا ع کاروان زیر سایه خورشید استان کرمانشاه سایه خورشید علیه السلام دهه کرامت امام رضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۵۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی یکشنبه شب در دیدار رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات، ضمن تقدیر از مدیریت امر مهم زمینه‌سازی حضور عاشقان در عتبات نور، اظهار کرد: در مقابل همت والای مردم ایران چنین کمک‌ها و مساعدت‌هایی هیچ نیست و بیشتر هم انتظار می‌رود.

وی با بیان اینکه اقیانوس کرم، شور و اشتیاق حسینی و ارادت ولایی مردم خیلی بیشتر از اینها است، افزود: به دلیل پیوندی که جریان بازسازی و زیارت عتبات عالیات با امر مقدس مقاومت منطقه دارد و فرماندهی مقاومت و عتبات عالیات شخصی به‌نام سردار سلیمانی است، از این رو انرژی و عشق لازم از اینجا به پیکر مقاومت تزریق می‌شود، پس عتبات عالیات را یک زیارت ساده نمی‌دانیم.

آیت الله محمدی لائینی تصریح کرد: سابقه آستانه‌بوسی و عتبات‌بوسی و سابقه بازسازی حرم و عتباتِ ایران دیرینه است.

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: شیعیان متمکن غنی در جاهای مختلف دنیا هستند که اگر ما هم نباشیم کار عتبات عالیات و امام حسین (ع) را انجام می‌دهند اما ما نباید این افتخار را از دست بدهیم.

امام جمعه ساری با بیان اینکه ما باید از فرصت اربعین و خیل عاشق بیشتر استفاده کنیم، عنوان کرد: به‌خصوص زواری که از سمت شرقی و شمال می‌آیند و باید ظرفیت ۵۰۰ هزار نفر را به ۵ میلیون نفر برسانیم تا در داخل ایران خاطره خوش داشته باشند.

این مسئول ادامه داد: دنیا به سمت مدرن و آسان‌تر شدن پیش می‌رود ما هم باید این روال را در مدیریت جریان اربعین در پیش بگیریم، زیرا این یک همایشی بی‌نظیر است که در جهان برای ما بازدارندگی دارد و بازدارندگی اربعین در برابر استکبار جهانی مسئله بزرگی است و رفتن ۵ میلیون جمعیت از ایران به عراق حرف دارد.

نماینده ولی فقیه در پایان خواستار حفظ امنیت مرزها، تسریع اجازه ورود زوار از کشورهای خودشان به ایران و بعد عراق، تقویت پروژه قطار از شلمچه به بصره و بعد به کربلا و بغداد، بسیج کردن شاه‌راه‌ها و شاه‌ریل‌ها، تسهیل امور و حذف بروکراسی اداری شد.

کد خبر 6091527

دیگر خبرها

  • هرمزگان میزبان ۳۰۰ برنامه بزرگداشت دهه کرامت
  • جزییاتی از آخرین اقدامات مطلوب برای پیاده‌روی اربعین در کرمانشاه
  •  تقویت زیرساخت‌های مرز بین المللی خسروی در دستور کار استانداری
  • مواکب کوچک اربعین ساماندهی می‌شود
  • هفدهمین کاروان زیر سایه خورشید در مسیر استان سمنان
  • برگزاری بیش از ۲۰۰ برنامه با حضور دو کاروان خدام رضوی همزمان با دهه کرامت
  • کمک ۴ میلیاردی مردم لرستان برای بازسازی عتبات‌عالیات
  • برپایی جشن‌های دهه‌ کرامت در گیلان و میزبانی از سه کاروان خدام رضوی
  • سفر به عتبات یک سفر توحیدی است
  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند