Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-28@13:18:27 GMT

تداخل اراضی کشاورزی و ملی در ۵۴۸پلاک ثبتی

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۴۶۱۲۴

تداخل اراضی کشاورزی و ملی در ۵۴۸پلاک ثبتی

محمد میری گفت: درسال گذشته هزارو۷۶۱ مورد عملیات اجرایی رفع تصرف و قلع و قمع انجام شده است اما در بحث امور اراضی شهرستان مشهد هزارو۳۱۰ پلاک داریم که ۵۵۰ پلاک ثبتی دارای تداخل با مستثنیات و اراضی ملی هستند که تاکنون تنها دو پلاک را توانستیم رفع تداخل کنیم و سند صادر شود.
وی افزود: در برنامه‌ریزی با امور اراضی استان مقرر شده طی دو تا سه سال آینده این پلاک‌ها تعیین‌تکلیف شوند که این موضوع نیاز به هم‌افزایی بین دستگاه‌های متولی استان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه سطح زیرکشت آبی شهرستان مشهد ۵۸هزارهکتار و سطح زیرکشت دیم شهرستان ۲۵هزارهکتار است، گفت: از نظرمنابع آبی دارای ۳۳۸ چشمه، هزارو۱۰۳حلقه چاه عمیق و ۳۲۶رشته قنات با حجم برداشت ۳۹۹میلیون مترمکعب است که ظرفیت خوبی را در بحث استحصال منابع آبی در شهرستان داریم.
میری درخصوص توزیع نهاده‌ها با بیان اینکه ۹۵۵ تن بذر در سال زراعی توزیع کردیم، افزود: سطح زیرکشت کل باغ‌های شهرستان ۱۸هزارو ۱۰۰هکتار است که از این میزان ۱۵هزارهکتار سطح زیرکشت باغ‌های بارور و ۳هزارو۱۰۰ هکتار باغ‌های غیربارور هستند.
وی درباره وضعیت حوزه دامپروری با اشاره به اینکه جمعیت دام سنگین شهرستان ۶۹هزار و ۶۰۰ رأس است، افزود: جمعیت دام اصیل سنگین صنعتی ۳۳هزار و۸۰۰رأس و دام سبک یک میلیون و ۶۸ رأس است. شتر ۴۱۰ نفر و اسب ۶۲۰رأس را شامل می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه از نظر تولیدات دامی ظرفیت خوبی در شهرستان مشهد وجود دارد، گفت: ۱۶۹ هزار تن تولید شیر، ۹هزار و ۸۰۰تن ظرفیت تولید گوشت قرمز،هزارو۱۰۰ تن ظرفیت تولیدعسل و ۷تن هم ظرفیت تولید پیله کرم ابریشم در این شهرستان وجود دارد.

خبرنگار: مهدی توحیدی

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اراضی کشاورزی سرپرست جهاد کشاورزی مشهد سطح زیرکشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۶۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال آب به اراضی روستای رحیم آباد شهرستان کیار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیر کل جهاد کشاورزی استان گفت: طرح تامین و انتقال آب اراضی کشاورزی روستای رحیم آباد با دو ایستگاه پمپاژ در سال ۱۳۸۴ کلنگ زنی شد و باشیوه آبگیری اصلاح گالری و چاهک حریمی، ۵۰ هکتار از اراضی مستثنیات این روستا را تحت پوشش قرار داده است
برزگر افزود: میزان مجوز آب این طرح ۲۵ لیتر بر ثانیه بوده است و خط انتقال آن به میزان ۳ هزار ۱۵۰ متر لوله گذاری فولادی و با دو ایستگاه پمپاژ با اختلاف ارتفاع ۱۸۰ و ۳۰۰ متر از سطح رودخانه رحیم آباد به اجرا درآمده است
وی ادامه داد: این طرح با ه ۳۰ میلیارد ریال هزینه اجرا و زمینه اشتغال مستقیم ۷۰ نفر را مهیا کرد.

دیگر خبرها

  • اسناد مالکیت ۸۷۴ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر صادر شد
  • کشت مکانیزه ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری شفت
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در سطح استان کرمانشاه
  • تشدید برخورد با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • ۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است
  • مقابله با حفر چاه های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می شود
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • تخریب دو ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی نهاوند
  • انتقال آب به اراضی روستای رحیم آباد شهرستان کیار