Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرملین اعلام کرد که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه و سیریل رامافوزا همتای آفریقای جنوبی وی در تماس تلفنی خود درباره امنیت غذایی از جمله ارسال محصولات کشاورزی و کود به آفریقا گفت وگو کردند.

به گزارش بامداد پنجشنبه ایران اکونومیست از خبرگزاری تاس، در بیانیه کرملین آمده است: مسائل امنیت غذایی از جمله تامین محصولات کشاورزی و کودهای شیمیایی برای قاره آفریقا به ویژه آفریقای جنوبی، به صورت گسترده مورد گفت وگو قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رؤسای جمهور روسیه و آفریقای جنوبی همچنین در مورد وضعیت اوکراین تبادل نظر کردند. 

به گزارش ایران اکونومیست، اوکراین در زمان صلح تا ۶ میلیون تن غلات در ماه صادر می‌کرد، اما مسدود شدن بنادر دریایی این حجم را به ۳۰۰ هزار تن در ماه مارس (اسفند ۱۴۰۰) و حدود یک میلیون تن در ماه آوریل (فروردین) رسانده است. 

صادرات اوکراین در ۱۰ روز نخست ماه جاری تقریبا نصف میزان گزارش شده در سال گذشته بوده است. 

دولت کی‌یف گفته است که تلاش می‌کند صادرات را از بندر غربی این کشور و از طریق بنادر دریای دانوب تقویت کند و وزیر کشاورزی اوکراین نیز تاکید داشت که حجم کلی صادرات در ماه جاری میلادی می‌تواند از ۲ میلیون تن فراتر رود و از رقم ۱.۷ میلیون تنی ماه گذشته میلادی بیشتر باشد. 

پیش از این آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد با بیان اینکه جنگ اوکراین منجر به ناامنی شدید غذایی ۴۷ میلیون نفر در جهان می‌شود، تاکید کرد باید افزایش قیمت مواد غذایی را در جهان متوقف کنیم. 

گوترش تصریح کرد: تعداد افراد در معرض ناامنی شدید غذایی در دو سال گذشته دو برابر شده است. برنامه جهانی غذا تخمین می‌زند که اثرات جنگ می‌تواند تعداد افرادی را که با ناامنی شدید غذایی مواجه هستند را تا ۴۷ میلیون نفر در سال ۲۰۲۲ افزایش دهد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: روسیه ، امنیت غذایی ، آفریقای جنوبی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: روسیه امنیت غذایی آفریقای جنوبی آفریقای جنوبی امنیت غذایی میلیون تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۶۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویولا آمهرد: سوئیس به اوکراین تسلیحات نخواهد داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «ویولا آمهرد» (Viola Amherd) رئیس جمهور سوئیس امروز یکشنبه اعلام کرد که کشورش به اوکراین تسلیحات عرضه نخواهد کرد؛ زیرا قانون وضعیت اضطراری در این مورد اعمال نمی شود.

رئیس جمهور سوئیس در مصاحبه با روزنامه «بلیک» (Blick) در این ارتباط گفت: قانون وضعیت اضطراری مطرح نشده است. حق وضعیت اضطراری فقط در مواقع ضروری مانند بحران کووید- ۱۹ قابل استناد است.

«ویولا آمهرد» در این خصوص ادامه داد: پارلمان در حال حاضر در حال بررسی اصلاحیه قانون تجهیزات نظامی است.

به گزارش اسپوتنیک، این در حالیست که مسکو بارها نسبت به ارسال تدارکات نظامی به کی یف هشدار داده و تاکید کرده است که این تدارکات تنها به درگیری ها دامن می زند و هیچ شانسی برای تأثیرگذاری بر نتیجه مستقیم عملیات نظامی ویژه روسیه ندارد.

کد خبر 6097507

دیگر خبرها

  • اظهارات عجیب و غریب زلنسکی درباره اوکراینی‌ها
  • زلنسکی:اوکراینی‌ها بندگان برگزیده خدا هستند/قطعا پیروز خواهیم شد!
  • بالاگرفتن جنگ لفظی بین مقامات فرانسه و روسیه
  • اوکراین و غرب آمادگی گفت‌وگوی جدی با روسیه را ندارند
  • سوئیس: به اوکراین سلاح نمی‌دهیم
  • ویولا آمهرد: سوئیس به اوکراین تسلیحات نخواهد داد
  • مکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • روسیه بلافاصله پس از شکست اوکراین، بیخ گوش ما موشک مستقر می‌کند
  • ماکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • ماکرون با شی درباره تجارت و اوکراین صحبت می‌کند