Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@02:59:51 GMT

مالیات پیله وران باید سقف داشته باشد

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۴۶۲۱۸

مالیات پیله وران باید سقف داشته باشد

آقای محسن عامری گفت: تغییر نرخ ورودی گمرک از ارز  ۴۲۰۰ تومانی به نرخ ارز ets (نرخ روز ارز در بازار) در سال ۱۴۰۱ اعمال شد؛ بنابراین، برای اینکه پیله وران  آسیب نبینند، باید شرایطی را برای آن‌ها در نظر بگیریم. به عنوان مثال، این افراد باید بتوانند با کارت پیله وری به صورت سالیانه تا سقف ۱۸ هزار دلار صادرات و واردات کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او می‌گوید: در دو یا سه سال گذشته مشکلاتی در رابطه با محاسبه مالیات بر مبنای نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی برای پیله وران به وجود آمد که بر همین اساس، پارسال در جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، مشکل پرداخت مالیات آن‌ها مطرح شد. دولت به گمرک اجازه داد تا به صورت موقت، نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی را برای واریز حقوق ورودی، سود گمرکی و مالیات علی الحساب پیله وران لحاظ کند.  

بیشتر بخوانید:

اما و اگر‌های طرح پیله‌وری/وقتی عراقی‌ها بازارچه مرزی را مسدود می‌کنند نخستین مرز رسمی پیله‌وری در کشور افتتاح شد

به گفته آقای عامری، تغییر نرخ حقوق ورودی گمرک که امسال اجرایی شد، سبب می‌شود تا پیله وران مجبور به پرداخت مالیات زیادی باشند، اما با توجه به اهمیت تامین امنیت مرز‌ها، پیش بینی می‌شود استثنایی را برای این گروه از مرزنشینان در نظر بگیریم و فارغ از افزایش نرخ  ارز ets،   به آن‌ها اطمینان خاطر دهیم که حداکثر تا سقف ۵۰ درصد، مالیات پیله وری نسبت به پارسال افزایش پیدا می‌کند.

طبق قانون ساماندهی مبادلات مرزی مصوب ۱۳۸۴، پیله‌ور یعنی شخص ساکن مناطق مرزی با حداقل سه سال سابقه سکونت مستمر که دارای کارت پیله‌وری صادره از سازمان بازرگانی استان و اهلیت مندرج در ماده ۲۱۱ قانون مدنی باشد. این قانون همچنین بیان کرده، پیله‌وران بعد از واریز حقوق ورودی و سود گمرکی و مالیات علی‌الحساب با نرخ ۴۲۰۰ تومان، باید مالیات ارزش‌افزوده را به نرخ ۹ درصد پرداخت کنند.

اوایل خرداد امسال، آقای سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور در سفر به سیستان و بلوچستان اعلام کرده، از  ۳ هزار و ۵۰۰ پیله وری که مشکل رفع تعهد ارزی داشتند، مشکل  هزار و ۵۰۰ نفر حل شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مالیات واردات کارت پیله وری تعرفه گمرکی میزان صادرات میزان واردات پیله وران پیله وری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۶۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد خودرو در ورودی و خروجی‌های آذربایجان‌غربی

ایرج دست‌نشان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به ثبت  ۴۹ میلیون و ۵۹۴ هزار تردد خودرو در ورودی و خروجی‌های استان، گفت: متوسط تردد بین استانی روزانه در فروردین امسال بیش از یک میلیون و ۵۹۹ هزار تردد بوده که بیشترین تردد در ورود و خروج به استان ۳۱ فروردین‌ماه به میزان بیش از ۱۲۷ هزار تردد ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه محور ارومیه - سلماس با متوسط تردد روزانه ۲۲ هزار و ۶۰۹ تردد پرترددترین محور استان در فروردین‌ماه بود، افزود: براساس اطلاعات پلاک‌های ثبت شده در دوربین‌های پلاک‌خوان از ابتدای فروردین‌ماه، بطور تقریبی ۸۷۴ هزار و ۳۰۰ پلاک خودرو یکتا در محور‌های برون شهری آذربایجان‌غربی رؤیت شده که از این پلاک‌ها حدود ۸۱۸ هزار و ۲۷۴ پلاک مربوط به وسایل نقلیه شخصی بوده است.

دست‌نشان ادامه داد: بیشینه حضور وسایل نقلیه غیربومی بر اساس پلاک خوانده شده توسط سامانه‌های پلاک‌خوان در بازه فروردین‌ماه، در روز شنبه ۴ فروردین معادل ۲۴ درصد کل وسایل نقلیه مشاهده شده بوده که آمار‌ها نشان می‌دهد سهم وسایل نقلیه غیربومی در استان نسبت به مدت مشابه یک درصد کاهش یافته است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد در ورودی و خروجی‌ های آذربایجان ‌غربی
  • اعلام نتایج آزمون ورودی جامعه الزهرا (س)
  • ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد خودرو در ورودی و خروجی‌های آذربایجان‌غربی
  • ورودی شهر مریوان با انجام تعریض باند موجود بهسازی می‌شود
  • آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت
  • مطالبات مردم روستاهای آبپخش پیگیری می‌شود
  • آغاز توزیع بیش از ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان
  • ترافیک ورودی شهرستان جعفرآباد به‌زودی برطرف می‌شود
  • فراز و فرود نوغانداری در گیلان /تجارت پر سودی که از رونق افتاد
  • توزیع تخم نوغان از امروز درگیلان