Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@20:32:44 GMT

تغییر در سبک زندگی و داروها برای کاهش وزن مهم هستند

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۴۶۲۳۵

تغییر در سبک زندگی و داروها برای کاهش وزن مهم هستند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث لاین، کاهش وزن به شیوه‌ای پایدار و سالم معمولاً بسیار دشوار است. کارشناسان می‌گویند داده‌های جدید می‌تواند به افرادی که می‌خواهند وزن کم کنند کمک کند تا به راحتی به وزن دلخواه شأن برسند.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که تغییرات سبک زندگی همراه با داروهای کاهش وزن به افراد مبتلا به چاقی و اضافه وزن این امکان را می‌دهد که تا ۵ سال کاهش وزنی نزدیک به ۱۱ درصد داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته محققان، کاهش وزن بیش از ۱۰ درصد فواید سلامتی قابل توجهی دارد.

«مایکل واینتراب»، سرپرست تیم تحقیق در مرکز پزشکی ویل کورنل، می‌گوید: «اگر بتوان کاهش وزن را ادامه داد، ناهنجاری‌های متابولیک را می‌توان در بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲، بیماری‌های قلبی عروقی و بسیاری از بیماری‌های دیگر که چاقی علت اصلی آن‌ها هستند، معکوس کرد.»

واینتراب گفت: «مطالعه ما نشان می‌دهد که داروهای ضد چاقی همراه با تغییرات سبک زندگی می‌توانند کاهش وزن قابل توجهی به میزان ۱۰ درصد وزن بدن داشته باشند و این کاهش در درازمدت حفظ می‌شود.»

این مطالعه داده‌های ۴۲۸ بیمار را در یک مرکز مدیریت وزن دانشگاهی مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.

وی در ادامه افزود: «این تحقیق می‌تواند به هدایت پزشکان به سمت طراحی رژیم‌های درمانی شخصی و در دسترس برای کمک به بیماران در کاهش وزن طولانی‌مدت کمک کند.»

همه بیماران در مورد پیروی از رژیم غذایی کم گلوکز و ورزش، مشاوره دریافت کردند.

مداخله پزشکی شامل داروهای کاهش وزن تأیید شده توسط سازمان غذا و دارو آمریکا بود.

بیماران در آخرین ویزیت خود به طور متوسط از دو دارو برای کنترل وزن استفاده می‌کردند.

پس از حدود ۵ سال، شرکت کنندگان میانگین کاهش وزن خود را ۱۰.۷ درصد حفظ کردند.

کد خبر 5515698

منبع: مهر

کلیدواژه: سبک زندگی کاهش وزن چاقی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی آمار کرونا ویروس کرونا واکسن کرونا دیابت کووید 19 جامعه پرستاری جامعه پزشکی سیگار بهرام عین اللهی سازمان بیمه سلامت چشم پزشکی مکمل های غذایی سرطان کاهش وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۶۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ بهره بین بانکی تغییر کرد + جزییات

به گزارش پارس نیوز، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ سود بین بانکی با کاهش یک صدم درصدی نسبت به هفته قبل از آن به ۲۳.۵۱ درصد رسید.

 این نرخ از ابتدای سال جاری با روند کاهشی همراه بود به جز هفته منتهی به ۲۹ فروردین ماه. نرخ بهره بین بانکی در هفته پایانی فروردین با افزایش همراه شدو با ۴ صدم درصد افزایش نسبت به هفته قبل از آن به ۲۳.۵۲ درصد رسید.​

نرخ بهره بین بانکی در هفته منتهی به ۲۲ فروردین ماه با کاهش نیم درصدی نسبت به هفته قبل از آن به ۲۳.۴۸ درصد رسید. نرخ بهره بین بانکی که در هفته نخست فروردین ماه سال جاری ۲۳.۶۲ درصد شده بود در دومین هفته از نخستین ماه سال جدید با کاهش ۴ صدم درصدی همراه شد و به ۲۳.۵۸ درصد رسید.

این نرخ در هفته پایانی اسفندماه سال ۱۴۰۲ به ۲۳.۶۶ درصد رسیده بود که بالاترین نرخ بهره بین بانکی از آبان‌ماه به بعد محسوب می‌شود. بیشترین رکورد این نرخ در هفته نخست مهر ۱۴۰۲ ثبت شده است. نرخ بهره بین بانکی در پایان هفته منتهی به ۵ مهرماه سال ۱۴۰۲ با رکوردشکنی ۱۰ سال به ۲۳.۸۰ درصد افزایش یافته بود؛ البته بعد از آن روند کاهشی نرخ سود بین بانکی آغاز شد و در هفته نخست آبان‌ماه به ۲۳.۷۱ درصد کاهش یافت و بعد ان آن وارد کانال‌های پایین‌تر شد.

منبع : تسنیم

دیگر خبرها

  • بلای وحشتناکی که یک قرص به ظاهر ساده بر سرتان می‌آورد
  • بلایی که با خوردن ۴ استامینوفن سرتان می‌آید
  • مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه چه مضراتی دارد؟
  • خطرات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه
  • تهدیدات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه
  • آیا کیفیت داروهای ایرانی با خارجی یکسان است؟/ چرایی مشکلات تهیه داروی خارجی برای برخی از بیماران
  • نرخ بهره بین بانکی تغییر کرد + جزییات
  • داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند؟
  • داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند
  • داروی اوزمپیک شخصیت افراد را تغییر می‌دهد؟