Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قم رئیس اداره خدمات اماکن حرم مطهر حضرت معصومه (س) گفت: به منظور ایجاد فضایی شاداب و باطراوت ۴۰ درختچه گل، ۱۱۰ درخت مثمر و غیرمثمر و بیش از ۴۰۰ گلدان در حرم مطهر حضرت معصومه (س) کاشت و نگهداری می‌شود.

سعید اسدی، رئیس اداره خدمات اماکن حرم مطهر حضرت معصومه (س) به مناسبت ۲۵ خرداد روز گل و گیاه عنوان کرد: ایجاد فضای دلنشین و آرامش بخش در حرم مطهر از جمله دغدغه‌های ما است از این رو انواع بوته گل، درخت‌های مثمر و غیرمثمر، فضای سبز و گلدان‌های گل و گیاه زینت بخش اماکن و صحن های حرم مطهر حضرت معصومه (س) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به کاشت انواع درخت گل در حرم مطهر گفت: در مجموع ۴۰ بوته گل از انواع محمدی، یاس، اقاقیا، شیشه شور، خرزهره و ارغوان در داخل فضای سبز حرم مطهر حضرت معصومه (س) کاشته شده است.

وی با بیان اینکه ۱۰ قطعه چمن در فضای صحن جواد الائمه (ع) وجود دارد، افزود: در داخل حرم مطهر حضرت معصومه (س) ۱۱۰ اصله درخت کاشته شده است که از این تعداد ۷۰ اصله درخت مثمر از انواع انار، زیتون تلخ، زیتون شیرین، انجیر، توت، انگور، سنجد، زردآلو، شلیل و سیب و ۴۰ اصله درخت غیر مثمر از انواع نارون، کاج و سرو است.

اسدی با بیان اینکه در داخل صحن‌ها، رواق‌ها و دفاتر حرم مطهر نیز به منظور ایجاد فضایی شاداب و باطراوت از گلدان‌ها استفاده شده است، گفت: در صحن پیامبر اعظم(ص) ۳۰ گلدان، صحن امام رضا (ع) ۵۰ گلدان، صحن امام هادی (ع) ۵۰ گلدان، صحن جواد الائمه (ع) ۲۶۱ گلدان و صحن صاحب الزمان(عج) ۲۰ گلدان وجود دارد که در مجموع بیش از ۴۰۰ عدد گلدان را شامل می‌شود.

وی با اشاره به گل آرایی ضریح مطهر اظهار کرد: گل آرایی ضریح با گل‌های مصنوعی انجام می‌شود که از ۴ دسته گل برای این منظور استفاده می‌شود و هر یک ماه یک بار با گل های جدید تعویض می شود و در ایام مناسبتی نیز در صورت وجود بانی از گل‌های طبیعی استفاده می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری حرم حضرت معصومه س کاشت نهال حرم مطهر حضرت معصومه حرم مطهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۶۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علیرضا اعرافی بعدازظهرشنبه در دیدار با اعضای هیات علمی دانشگاه حضرت معصومه (س) که در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: فلسفه، اخلاق و فقه سه عامل تحول آفرین در علم و دانش هستند و تحقق آنها مسلتزم اهتمام به لایه‌های عملیاتی می‌باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بیان کرد: امروز متاسفانه در برخی از حوزه‌ها از جمله معماری و شهرسازی اسلامی از الگوی اسلامی علی رغم وجود افراد فرهیخته در تاریخ همچون شیخ بهایی بی بهره هستیم.

امام جمعه قم ابراز کرد: زن و خانواده را مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است ضمن اینکه انقلاب اسلامی منطق قابل اجرایی در جهان دارد.

این عضو شورای نگهبان تصریح کرد: انقلاب اسلامی الگوهایی را در موضوع زن خلق کرده و دشمنان نیز با تمرکز به این مسائل قصد کمرنگ نمودن یکسری دستاورها را دارد.

آیت الله اعرافی عنوان کرد: تعهد به ارزش‌ها و الگوهای مبنی بر اسلام و انقلاب منطق یک زن مسلمان می‌باشد و این الگوها باید در جامعه نهادینه شوند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور اذعان کرد: دانش فنی و بنیه علمی باید در دانشگاه حضرت معصومه (س) و سایر دانشگاه‌ها تقویت بشود ضمن اینکه حضور موثر حوزه علمیه و دانشگاه در عرصه‌های فرهنگی بسیار حائز اهمیت است.

کد خبر 6090460

دیگر خبرها

  • شعار دهه کرامت ۱۴۰۳ «با شما سربلندیم» اعلام شد
  • شعار دهه کرامت امسال اعلام شد
  • ارائه خدمات مشاوره ای رایگان در حرم حضرت معصومه(س)
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • نحوه پرورش درخت انبه با کمک میوه آن در گلدان خانگی (فیلم)
  • ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت در استان فارس اعلام شد
  • دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • راز نگه‌داشتن گل طبیعی به مدت طولانی را می‌دانید؟
  • یک روش ساده برای تکثیر درخت کاج در خانه (فیلم)