Web Analytics Made Easy - Statcounter

جعفر رحمانی گفت: برآورد رسمی جمعیت شهرستان‌های استان یزد در سال ۱۴۰۰ برای نخستین بار در کشور انجام گرفت.

او می گوید: با تایید کمیته آمار‌های جمعیت، در سایت مرکز آمار ایران در اختیار کاربران قرار گرفته است. 

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد گفت: برآورد جمعیت برای ۳۱ استان و ۴۶۹ شهرستان کشور به تفکیک مرد و زن و شهری و روستایی تهیه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او می گوید: این برآورد جمعیت برای ۱۱ شهرستان استان یزد نیز به تفکیک نقاط شهری و روستایی محاسبه و در اختیار کاربران قرار گرفته است.

رحمانی گفت: به ترتیب شهرستان‌های یزد با ۸۲۵۸۰۰ نفر، اردکان با ۱۱۵۵۰۰ نفر و میبد با ۱۱۱۳۰۰ نفر، بیشترین جمعیت را در میان شهرستان استان به خود اختصاص داده‌اند.

به گفته او شهرستان مروست را با ۱۵۹۰۰ نفر دارای کمترین جمعیت در استان معرفی کرد و بیان داشت: ۵۲ درصد از جمعیت این شهرستان مختص به مردان و ۴۸ درصد آن را نیز زنان تشکیل می‌دهند.

او می گوید: براساس این برآورد جمعیت،  ۱۳.۵ درصد جمعیت استان متعلق به جمعیت روستایی است.

رحمانی گفت: جمعیت استان یزد در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۲۵۲۲۰۰ نفر محاسبه شده که شامل ۶۴۱۳۰۰ نفر مرد و ۶۱۱۲۰۰ نفر زن بوده است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تعداد کل خانوار‌های استان یزد را ۳۸۰۱۰۰ اعلام کرد که ۳۲۹۰۰۰ آن را خانوار‌های شهری و ۵۱۱۰۰ آن را خانوار‌های روستایی تشکیل می‌دهند.

به گفته رحمانی، برای انجام این برآورد کارشناسان جمعیت شناسی، متخصصان نقشه و اطلاعات مکانی و طراحان سیستم و خدمات نرم‌افزاری مرکز آمار ایران همکاری داشته و نتایج این برآورد پس از اعمال نظرات و پیشنهادات کارشناسان آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ۳۱ استان نهایی شده است.

براساس این برآورد شهرستان‌های تهران با ۹ میلیون ۳۹ هزار نفر، مشهد با سه میلیون و ۶۱۹ هزار نفر و اصفهان با دو میلیون و ۱۷۸ هزار نفر پرجمعیت‌ترین شهرستان‌های ایران در سال ۱۴۰۰ به شمار می‌روند و در مقابل شهرستان‌های چوار در استان ایلام با ۹ هزار و آرادان در استان سمنان با ۱۲ هزار نفر کم جمعیت‌ترین شهرستان‌های ایران بوده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مرکز آمار جمعیت ایران استان یزد هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۶۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به موضوع جوانی جمعیت و فرزندآوری در گتوند

یاسر محمد جونی معاون سیاسی اجتماعی فرماندار گتوند گفت: فرزند آوری و جوانی جمعیت یکی از اهداف عالیه دولت است، که این موضوع در سطح کشور، استان و خاصه شهرستان گتوند از اهمیت بالایی برخوردار است.

او می گوید: از ادارات مربوطه در شهرستان انتظار می رود بیش از پیش در این رابطه اهتمام بیشتری داشته باشند و در فرهنگ سازی و ترویج فرزند آوری و جوانی جمعیت تلاش بیشتری داشته باشند.

 میلاد صافی معاون شبکه بهداشت و درمان گتوند گفت: فرزند آوری یک مبحث گسترده ای است، که ما نمی توانیم یک ارگان را در این خصوص دخیل بدانیم، بلکه از حاکمیت تا وضعیت اقتصادی و معیشتی و ...به این موضوع ارتباط مستقیم دارند، که مرکز بهداشت درمان گتوند در خصوص فرزند آوری و جوانی جمعیت در سطح شهرستان برنامه هایی را شروع کرده است.

معاون شبکه بهداشت و درمان گتوند گفت: در سال ۱۴۰۲ مرکزهای مشاوره ازدواج، باروری و آمادگی های زایمان در سطح شهرستان مداوم برقرار بوده است، که پیرو همین مسئله مقرر شده است که در سال ۱۴۰۳ دو مرکز مشاوره فرزند آوری و جوانی جمعیت در شهرهای جنت مکان و سماله دایر شود.

او می‌گوید: هدف از ایجاد مراکز مشاوره در سطح شهرستان گتوند، برای مشاوره و آموزش دادن به خانواده ها در خصوص فرزند آوری و جوانی جمعیت است.

معاون شبکه بهداشت و درمان گتوند گفت: در سال ۱۴۰۱ مرکز بهداشت و درمان  در سطح شهرستان ۶۸ درصد به خانواده ها مشاوره داد، که در سال ۱۴۰۲ به ۹۶ درصد رسیده است، امیدواریم که در سال ۱۴۰۳ این مشاوره هادر سطح شهرستان افزایش پیدا کند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • جشنواره «چومچه خاتون» در کوثر برگزار می‌شود
  • زنگ خطر کاهش ولادت در خراسان رضوی به صدا در آمد
  • معرفی کتاب‌های شهید مطهری به کودکان
  • توجه به موضوع جوانی جمعیت و فرزندآوری در گتوند
  • نیروی جوان کیفیت جمعیت هر کشور را معرفی می‌کند
  • خسارت ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی به زیربخش‌های کشاورزی
  • ماما اولین نوازشگر جسم پاک نوزاد است
  • محور انارک به زواره پس از ۲۴ ساعت بازگشایی شد
  • ظرفیت های گردشگری گرمی در قالب جشنواره معرفی می شود
  • زمین ۹۰ درصد متقاضیان نهضت ملی مسکن گناباد تامین شد