Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-28@01:21:49 GMT

آخرین عکس ناسا از فضا

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۴۶۵۶۳

آخرین عکس ناسا از فضا

تصویر جدید منتشر شده توسط ناسا آسمانی پر از خطوط ناآشنا را نشان می دهد که به نوعی رد ماهواره های نزدیک به زمین خواهند بود. خطوط نشان داده شده در تصویر جدید ناسا همان رد ماهواره های نزدیک به زمین است

به گزارش خبرگزاری برنا، آخرین تصاویر منتشر شده توسط ناسا آسمانی پر از خطوط ناآشنا را نشان می دهد که به نوعی رد ماهواره های نزدیک به زمین خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خطوط نشان داده شده در تصویر جدید ناسا همان رد ماهواره های نزدیک به زمین است که با کمک پنل های خورشیدی خود نور خورشید را بازتاب می دهند. عکس منتشر شده نیز ترکیبی از چندین عکس گرفته شده توسط یک عکاس در یک موقعیت ثابت و در طول ۲ ساعت است که با ادغام آنها با کمک نرم افزار چنین خروجی از آن نشان داده شده است.

 بیشتر ماهواره هایی که رد آنها در این تصویر مشخص است به منظومه ماهواره ای استارلینک تعلق دارند. برخی از آنها نیز ماهواره های مخابراتی نزدیک به زمین محسوب می شوند. این عکس نشان دهنده افزایش تعداد ماهواره های نزدیک به زمین است که در زمان غروب آفتاب تا قبل از طلوع در آسمان قابل مشاهده خواهد بود. این ماهواره ها می توانند با بازتاب نور در شب باعث آلودگی نوری شوند.

پیش از این شاهد آلودگی نوری در روی زمین بودیم و اکنون نیز بازتاب نور این ماهواره ها این آلودگی را در خارج از جو نیز ایجاد کرده است. یکی از اثرات مهم آلودگی نوری در خارج از جو افزایش اختلال برای تلسکوپ ها خواهد بود، به طوری که امکان دارد در آینده نتوانیم به بیرون از زمین و جهان اطراف نگاه کنیم. از طرفی کاهش آلودگی و حل این مشکل نیز در آینده می‌تواند برخی مشکلات مربوط به اهداف علمی را نیز برطرف کند.

انتهای پیام/

 

 

 

منبع : تکنا 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: علم و فناوری ماهواره های مخابراتی ناسا آسمان آلودگی فضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۶۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی ۳ کیلومتر از حریم رودخانه در ساوجبلاغ

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، کلاته گفت: ۳ کیلومتر از حریم رودخانه از آلودگی‌های پلاستیکی و پسماند‌های به جای مانده از گردشگران پاکسازی شد. وی بیان کرد: هفته زمین پاک فرصتی برای تامل در خصوص اهمیت زمین، طبیعت و همچنین احساس مسئولیت اجتماعی نسبت به حفاظت از محیط زیست است.  این مقام مسئول با اشاره به شعار این هفته و لزوم حفاظت از زمین در برابر پلاستیک و آلودگی‌های ناشی از آن از تمام دوستداران محیط زیست درخواست کرد تا با جمع آوری زباله‌های خود از طبیعت زیبا و کاهش مصرف پلاستیک و کیسه‌های پلاستیکی ما را در حفاظت از محیط زیست و داشتن زمینی پاک یاری کنند.

دیگر خبرها

  • فیلمی از برافراشته شدن بادبـان خورشیدی ناسا در فضا | علم تا کجا پیش می‌رود؟
  • ببینید| برافراشته شدن بادبان خورشیدی ناسا در فضا
  • پاکسازی ۳ کیلومتر از حریم رودخانه در ساوجبلاغ
  • غبار روی کوه‌های تهران مه است یا آلودگی هوا؟
  • فناوری ناسا برای غبارزدایی از ماه به قمر زمین می‌رود
  • تصاویر تایم لپس انفجار ستاره‌ای در کهکشان راه شیری
  • غبار روی کوه های تهران مه است یا آلودگی هوا؟ | فقط این منطقه غربی تهران هوای پاک دارد
  • طرح پیشنهادی آمریکا و ۱۷ کشور دیگر به حماس | قطر و مصر هم ضمانت کردند؛ پایان جنگ نزدیک است؟
  • هوش مصنوعی ناسا از سیاره زمین محافظت می‌کند
  • ناسا ۲ ماموریت رصد زمین را پس از ۱۸ سال متوقف کرد