Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/چهارمحال و بختیاری فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم(ع) با اشاره به دیدار مسئولان استان و برگزارکنندگان کنگره ملی ۱۰هزار شهید جامعه عشایری کشور با مقام معظم رهبری، بیان کرد: در این دیدار که به تازگی انجام شد رهبر معظم انقلاب توصیه‌هایی داشتند که در قالب یک کلیپ در روز برگزاری کنگره پخش خواهد شد.

سردار علی‌محمد اکبری عصر روز گذشته ۲۵ خردادماه در شورای فرهنگ عمومی استان در تشریح آخرین اقدامات در راستای برگزاری کلان‌رویداد فرهنگی استان، کنگره ۱۰هزار شهید جامعه عشایری کشور، اظهار کرد: آمار شهدای تمامی اقشار تقریباً مشخص است اما شهدای جامعه عشایری ممکن است در جمع شهدای دیگر اقشار اعم از معلمان، دانش‌آموزان، مهندسین و غیره وجود داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ابلاغ برگزاری کنگره ملی شهدای جامعه عشایری کشور در چهارمحال و بختیاری از دو سال گذشته، بیان کرد: برگزاری این رویداد مهم ملی در استان چندین دلیل دارد نخست آنکه این استان بخشی از جمعیت عشایری را در خود جای داده است و اقوام بزرگ لر و بختیاری و ترک قشقایی در این خطه زیست می‌کنند. 

اکبری با اشاره به اینکه ویروس منحوس کرونا برگزاری این کنگره ملی را به تعویق انداخت، تصریح کرد: بهبود وضعیت شیوع کرونا باعث شد که افتخار میزبانی یک رویداد فرهنگی و معنوی ماندگلر و کم‌سابقه نصیب چهارمحال‌وبختیاری شود. 

فرمانده سپاه استان با تأکید بر اینکه اقدامات و خدمات فراوانی ذیل برگزاری کنگره از ماه‌ها قبل در سطح استان در حال انجام است، گفت: یکی از این خیرات و برکات ناظر به شعار ۱۰هزار شهید، ۱۰هزار خدمت بود اما باید بکوبیم که به ازای هر شهید والامقام به‌جای یک خدمت از ۲۰ تا ۳۰ خدمت ارائه شد که این خدمات در استقبال از کنگره ملی شهدای جامعه عشایری کشور انجام شدند.

اکبری بیان کرد: تا کنون بالغ بر ۵۰ هزار بسته کمک‌معیشتی و در ایام برگزاری کنگره در روز ۳۰ خردادماه ۱۲ هزار بسته معیشتی در این نیازمندان توزیع شده یا خواهد شد. همچنین خدمات جامعه پزشکی بیش از ۳۲ هزار خدمت و ۲۵۰ هزار خدمت دامپزشکی در مناطق عشایری استان از اهم اقدامات در راستای برگزاری کنگره بوده است. 

فرمانده سپاه استان با اشاره به تشکیل ۲۴ کمیته و ۱۰ جلسه ستادی و بیش از ۱۵۰ جلسه درون‌سازمانی جهت هماهنگی برگزاری کنگره، تأکید کرد: سرکشی به بیش از ۷۰۰ خانواده شهید جامعه عشایری استان، برگزاری اردوهای تربیتی و فرهنگی، مسابقات تیراندازی درون‌استانی و کشوری و یادواره‌های متعدد شهدا از دیگر برنامه‌ها در راستای برگزاری کنگره ملی شهدای جامعه عشایری کشور بوده است.

اکبری با اشاره به حضور حداقل یک هزار و ۲۰۰ میهمان از خارج از استان، ادامه داد: تمام ظرفیت‌های استان برای میزبانی از این رویداد بزرگ بسیج شده است و این حساسیت وجود دارد که این اتفاق ملی با کمترین هزینه برگزار شود. 

وی در خصوص جزئیات کنگره توضیح داد: این رویداد طی سه روز در روزهای ۲۹، ۳۰ و ۳۱ خردادماه برگزار خواهد شد که سه برنامه عمده با حضور مقام‌ها و چهره‌های کشوری برگزار خواهد شد که در روز نخست، ۵۰ شاعر برجسته کشور و استان برگزاری شب شعر با شهدا را در دستور کار دارند. 

اکبری ادامه داد: در شب دوم کنگره‌، شهدای مدافع حرم جامعه عشایری تکریم می‌شوند و در روز اصلی کنگره یعنی ۳۱ خردادماه، مصلی بزرگ شهرکرد میزبان کنگره است که با حضور  بسیاری از مسئولان ارشد استان‌ها و مسئولان کشوری برگزار خواهد شد. 

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم(ع) با اشاره به دیدار مسئولان استان و برگزارکنندگان کنگره ملی ۱۰هزار شهید جامعه عشایری کشور با مقام معظم رهبری، بیان کرد: در این دیدار که به تازگی انجام شد رهبر معظم انقلاب توصیه‌هایی داشتند که در قالب یک کلیپ در روز برگزاری کنگره پخش خواهد شد؛ همچنین به‌همراه جمعی از عشایر کشور توفیق تجدید میثاق با آرمان‌های امام خمینی(ره) داشتیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری منطقه چهارمحال و بختیاری کنگره شهدا شهدای جامعه عشایری جامعه عشایری کشور شهید جامعه عشایری کنگره ملی شهدای برگزاری کنگره فرمانده سپاه ۱۰هزار شهید خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۶۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار ۳هزار معلم از سراسر ایران با رهبر انقلاب

به گزارش همشهری‌آنلاین، دیدار سه هزار نفر از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور امروز - چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه - همزمان با سالگرد شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و گرامیداشت روز معلم با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی (ره) آغاز شد.

این برنامه، از جمله دیدارهای سالانه رهبر معظم انقلاب است که در تکریم مقام معلم به طور پیوسته برگزار شده است.

در دیدار امروز معلمان با رهبر انقلاب در حسینیه امام خمینی (ره) کتیبه متفاوتی که با الهام از تخته‌ کلاس درس، طراحی و با روایتی از امام صادق علیه‌السلام نصب شده است: در برابر کسی که از او دانش می‌آموزید، فروتن باشید.

کد خبر 848638 برچسب‌ها معلمان خبر ویژه رهبر معظم انقلاب

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین بیانات رهبر انقلاب در دیدار با معلمان از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۳
  • فیلم| رهبر معظم انقلاب: الگوهای جامعه معلمین باید به‌ عنوان قهرمان معرفی شوند
  • دیدار جمعی از معلمان و فرهنگیان با رهبر معظم انقلاب
  • دیدار ۳هزار معلم از سراسر ایران با رهبر انقلاب
  • معلمان با رهبر انقلاب دیدار کردند
  • آغاز دیدار جمعی از معلمان با رهبر معظم انقلاب
  • معلمان با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند
  • دیدار جمعی از معلمان با رهبر معظم انقلاب در روز چهارشنبه
  • دیدار جمعی از معلمان سراسر کشور با رهبر انقلاب
  • معلمان با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند