Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@04:50:17 GMT

پلمب ۲ شرکت پیش فروش خودرو در تاکستان

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۴۶۶۲۱

پلمب ۲ شرکت پیش فروش خودرو در تاکستان

ایسنا/قزوین دادستان شهرستان تاکستان با توجه به اتمام مهلت ۱۰ روزه دادستانی به شرکت‌های پیش فروش خودرو، از پلمب ۲ شرکت خبر داد.

حسین رجبی اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده پنج شرکت در شهرستان تاکستان اقدام به پیش فروش خودرو می‌کردند، که با توجه به اعطاء مهلت ۱۰ روزه دادستانی به این شرکت‌ها مبنی بر ارائه مجوزات قانونی، دفتر ۲ شرکت به دلیل عدم ارائه مدارک و مستندات با دستور قضایی پلمب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سه شرکت باقیمانده نیز با توجه به مکاتبات صورت گرفته از سوی سازمان صمت استان و ارائه برخی مدارک، در مرحله اخذ مجوزات قانونی قرار دارند و قطعاً در صورت عدم اخذ مجوز، قانون نسبت به آن‌ها نیز اعمال خواهد شد.

این مقام قضایی استان در ادامه بیان کرد: همچنین در راستای پیشگیری از وقوع جرم و احیاء حقوق عامه به این شرکت‌ها اعلام شد تا اخذ مجوزات قانونی حق هیچگونه ثبت‌نام جدید را نداشته و صرفاً می‌توانند به تعهدات گذشته عمل کنند.

بنا بر اعلام روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، وی هشدار داد: شهروندان بدانند که همچنان فعالیت هیچ‌یک از شرکت‌ها وجاهت قانونی ندارد و این شرکت‌ها نیز از پیش فروش خودرو منع شده‌اند. لذا از ثبت‌نام و سرمایه‌گذاری در این شرکت‌ها جدداً خودداری کرده و در صورت فعالیت غیر مجاز مراتب را به دادستانی اعلام کنند.

رجبی در خصوص شرکت‌های پیش فروش ساختمان نیز گفت: همچنین از ۲ شرکت پیش فروش ساختمان در تاکستان که به صورت انبوه‌سازی فعالیت می‌کردند، به دلیل تنظیم عادی قراردادهای پیش فروش تعهد اخذ و مقرر شد، ظرف مدت ۳۰ روز نسبت به ثبت قراردادها در دفاتر اسناد رسمی به استناد ماده ۳ قانون پیش فروش ساختمان اقدام کنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان در پایان خاطرنشان کرد: پس از اتمام مهلت مذکور و در صورت عدم ثبت رسمی قراردادها، در راستای پیشگیری از وقوع جرم و به استناد ماده ۲۳ قانون پیش فروش ساختمان و ماده ۱۸ آیین نامه قانون موصوف، نسبت به متوقف کردن ادامه فعالیت این شرکت‌ها اقدام قانونی خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها قزوين پیش فروش خودرو پلمب پیش فروش ساختمان پیش فروش خودرو شرکت ها ۲ شرکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۶۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰۰ تاکسی برقی بزودی به ناوگان حمل و نقل تهران می‌پیوندد

شهردار تهران گفت: در حال حاضر بالغ بر ۲۰۰۰ خودرو برقی آماده بوده و تخصیص ارز برای واردات خودروها با کمک بانک مرکزی صورت گرفته است.

به گزارش مهر، استفاده از وسایل نقلیه برقی می‌تواند راهکاری بسیار مؤثر در مسیر رفع و کاهش چالش‌های حیاتی و دارای مزایای زیست محیطی، کاهش وابستگی به سوخت‌های تجدیدناپذیر فسیلی و بهبود کیفیت هوا باشند. از این رو تغییر سبک حمل و نقل از سنتی بنزینی به برقی اهمیت ویژه‌ای‌دارد. در این راستا شهرداری تهران برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی را دنبال می‌کند.

علیرضا زاکانی شهردار تهران پیرامون آخرین وضعیت تاکسی‌های برقی اظهار کرد: تاکسی‌های برقی شامل دو دسته خودمالکی و شرکت مالکی می‌شوند. رانندگان تاکسی در بخش شرکت مالکی، سهامدار آن شرکت خواهند شد.

وی افزود: تعدادی خودرو توسط خودروسازان وارد شده است و در بخش خودمالکی قراردادها در حال بسته شدن است، به زودی واگذاری خودرو به مالکین صورت خواهد گرفت.

زاکانی ادامه داد: در حال حاضر بالغ بر ۲۰۰۰ خودرو برقی آماده بوده و تخصیص ارز برای واردات خودروها با کمک بانک مرکزی صورت گرفته است.

گفتنی است یکی از نکات حائز اهمیت برای رانندگان تاکسی، قیمت خودروهای برقی است که نیازمند ارائه تسهیلات ویژه است. به گفته شهرداری تهران قیمت این خودروها قابل رقابت با خودروهای بنزینی خواهد بود.

علاوه بر این شهرداری تهران برای راه‌اندازی ایستگاه‌های شارژ این خودروها پیش از این ۴۰۰۰ نقطه را در سطح شهر تهران در ۲۲ منطقه شناسایی کرده است و بنا دارد تا پایان سال ۱۴۰۳ تعداد ایستگاه‌های اعلامی را احداث و مجهز کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ۲۰۰۰ تاکسی برقی بزودی به ناوگان حمل و نقل تهران می‌پیوندد
  • زاکانی: تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران تامین شده است
  • تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران تامین شده است
  • دوربین‌های هوشمند جاده‌ای چگونه تخلف و سرعت خودرو‌ها را ثبت می‌کنند؟
  • تخصیص ارز تاکسی‌ های برقی تهران توسط بانک مرکزی
  • تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران توسط بانک مرکزی
  • فروش فوری بهمن موتور با رسپکت ۲ ویژه اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • ۴۵ روز تا ۶ ماه حبس برای خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن پرند
  • حداکثر ۶ ماه حبس برای خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن پرند
  • نگهداری تَک پلاک جرم محسوب می‌شود/اعمال قانون و اعزام به پارکینگ