Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@21:00:00 GMT

اجرای مفهوم شهر اسفنجی در بوداپست

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۴۶۶۹۶

اجرای مفهوم شهر اسفنجی در بوداپست

بر اساس بیانیه مقامات شهری بوداپست، بحران آب‌وهوا با دوره‌های طولانی خشکسالی خود را نشان می‌دهد که تنها با سیل ناگهانی و بارندگی‌های شدید از بین می‌رود. مسئولان می‌گویند که این شرایط کاملاً شبیه وضعیت شهر وین است و همین امر مقامات را ترغیب کرده است تا از مدل شهر اسفنجی پایتخت اتریش الهام بگیرند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هفته گذشته بوداپست، تحت تأثیر موجی از باران شدید قرار گرفت که باعث جاری شدن سیل ناگهانی در شهر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با آشکارتر شدن تأثیرات تغییرات آب‌وهوایی، پایتخت مجارستان اغلب تغییرات شدید اقلیمی را تجربه می‌کند.

اخیراً، مسئولان شهر تیمی از کارشناسان را برای یک مأموریت حقیقت‌یاب به وین فرستادند؛ جایی که آنها از پروژه‌های زیرساختی سازگاری آب‌وهوای شهر بازدید کردند. اکنون بوداپست در حال آماده‌سازی پاسخ خود به تغییرات آب‌وهوایی است.

در بوداپست، این پروژه "زندگی؛ باران شهری" نامیده می‌شود و هدف آن تغییر نحوه مدیریت شهر در برابر باران است. ایده استاندارد برای بسیاری از سیستم‌های زهکشی شامل انتقال آب به مناطق دور از مراکز شهری در سریع‌ترین زمان ممکن از طریق یک سیستم زهکشی و فاضلاب و ورود آن به رودخانه‌ها است.

با این حال، مفهوم شهر اسفنجی با هدف حفظ آب تا حد امکان در محدوده شهر، دوباره طراحی شده است. این مفهوم را می‌توان از طریق سیستم دایک‌ها، حوضچه‌های پارک، تالاب‌ها، فضاهای سبز و آب‌بندی نشده و مخازن زیرزمینی انجام داد.

دولت بوداپست در پایان ماه می، تیمی از کارشناسان را به وین فرستاد تا بتوانند از تجربیات همسایه خود بیاموزند. یکی از یافته‌های کلیدی این واقعیت است که بسیاری از مفاهیم شهر اسفنجی وین در منطقه جدیدی که در حال ساخت آن هستند پیاده‌سازی شده است، اما تعدادی از اقدامات وجود دارد که تیم مجارستانی می‌تواند بدون نیاز به بازسازی بوداپست، آن‌ها را اجرا کند.

ویژگی‌های کلیدی مفهوم شهر اسفنجی بوداپست شامل نصب مخازن باران است. این مخازن در ساختمان‌های عمومی راه‌اندازی می‌شود و از آب ذخیره‌شده برای آبیاری، تمیز کردن جاده‌ها و حتی برای شست‌وشوی توالت استفاده می‌شود.

از سوی دیگر، مسئولان در حال احداث یک پارکینگ با چمن شنی هستند که باعث آب‌بندی خاک، افزایش تنوع زیستی و کمک به حفظ آب باران می‌شود. چمن شنی یک فناوری زیست‌محیطی و اقتصادی برای تحکیم سطوح است که برای مکان‌های پارکینگ مناسب است. لایه پایه گیاهی چمن شنی از مواد بازیافتی یا شن طبیعی در ترکیب با مقدار مشخصی از خاک یا کمپوست تشکیل شده است.

کد خبر 582051

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهر اسفنجی بوداپست شهرهای جهان مجارستان وین اتريش بحران آب و هوا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهر اسفنجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۶۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران در برخی نقاط فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، کارشناس هواشناسی برای فردا در برخی نقاط بارش‌های رگباری را پیش بینی و اعلام کرده سامانه بارشی جدید از چهارشنبه وارد استان می‌شود و فعالیت آن تا اواخر روز پنجشنبه در بیشتر نقاط فارس ادامه دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • معلمان سکانداران تربیت علمی و اخلاقی جامعه‌اند
  • بارش باران در برخی نقاط فارس
  • نشست «اقلیم، طبیعت، بیان هنری» برگزار شد/ نگاه فلسفی به زیبایی
  • کتاب «نقش ما» وارد بازار نشر شد
  • نقش آبخیزداری در پیشگیری از هدررفت ۳۳ درصدی آب باران
  • رادیو یعنی گرما صمیمیت و درک هستی
  • جامعه نخبگانی غرب، مفهوم نامه سال ۹۴ رهبر انقلاب را امروز درک کرد
  • علاوه بر ۲ انتخابی بزرگ؛ چه فرنگی‌کارانی به بوداپست می‌روند؟
  • بازاندیشی نظری و روشی در شناخت کلان مفهوم عدالت اجتماعی
  • آئینی سنتی که همه ساله با اجرای آن باران می‌بارد