Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@13:55:56 GMT

دشتستان رتبه نخست اهدای خون را در استان بوشهر دارد

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۴۶۷۶۵

دشتستان رتبه نخست اهدای خون را در استان بوشهر دارد

به گزارش یرنا، روابط عمومی فرمانداری دشتستان روز پنجشنبه به نقل از احمد بنافی در آیین تجلیل از سفیران و اهداکنندگان خون این شهرستان اظهار کرد: خون حیات انسان را تضمین می کند و اهدای خون یکی از عمل‌های بشردوستانه و نماد ایثارگری و فداکاری است که در قالب آن افراد با اهدای خون خود جان بیماری رانجات می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فرهنگ انتقال خون و ترویج آن به عنوان ضامن سلامت جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است و رتبه دشتستان در این زمینه، نشأت گرفته ازفرهنگ چند هزارساله و روحیه جهادی مردم این دیاراست و مردم امروز این شهرستان میراث دار این فرهنگ متوازن و اصیل هستند.

فرماندار دشتستان یادآورشد: اهدای خون در کشور سابقه‌ای طولانی دارد که به سال ۱۳۳۱ وتشکیل بانک خون ارتش برمی‌گردد و پیش از آن انستیتو پاستور به صورت تخصصی مطالعات خود را آغاز و سرانجام سازمان انتقال خون ایران در سال ۱۳۵۳ قانونمند شد.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر در ادامه این آیین گفت: اهدای خون یکی از کارهای خیرخواهانه است که علاوه بر رضایت خداوند صدقه جاریه، برای سلامت بدن نیز مفید است.

دکتر علیرضا باستین اعلام کرد: امسال تاکنون تاکنون ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر به پایگاههای انتقال خون این استان مراجعه کرده اند که از این شمار حدود ۸ هزار و ۷۰۰ نفر موفق به اهدای خون شده‌اند که نسبت به مدت مشابه پارسال۳۰ درصد افزایش یافته است.

وی یادآور شد: در سال ۱۴۰۰ حدود ۳۰ هزار اهدای خون در استان بوشهر انجام شد.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر ادامه داد: اکنون استان بیش از ۱۲هزار نفر اهدا کننده مستمر دارد وهر فردی که سالانه در دو نوبت اهدای خون داشته باشد، به عنوان اهداکننده مستمر شناخته می‌شود.

باستین اظهار کرد: نیاز به خون و فرآورده‌های خونی همیشگی است و ذخایر خونی استان بوشهر باید پیوسته بیش از نیاز بیمارستانی باشد تا در صورت ایجاد شرایط اورژانسی با مشکل مواجه نشویم

وی با بیان اینکه ۵۰۰ بیمارتالاسمی در استان وجود دارد که هفتگی به خون نیازدارند افزود: بیمارانی که نیاز به عمل جراحی و یا تصادفی هستند ، بیماران تالاسمی، هموفیلی و دیالیزی گیرندگان دائمی خون هستند.

باستین گفت: دشتستان پتانسیل خوبی برای اهدا خون دراستان دارد، همچنین با فعال کردن تیم های سیار در نقاط مختلف استان میزان اعضای اهدا کننده خون افزایش یافته است.

رئیس پایگاه انتقال خون شهرستان دشتستان نیز گفت: این شهرستان  پایگاه اول استان در شمار اهدا کنندگان مستمر خون است و ۵ هزار و ۳۳۳ دشتستانی اهداکننده مستمر هستند که با این آمار ازمنابع خون سالم برخورداریم.

سیده خاتون موسوی نژاد افزود: کیسه‌های خون تاریخ مصرف یک ماهه دارند و سال۱۴۰۰ در شهرستان دشتستان ۴ هزار و ۷۱۶ کیسه خون سالم، ۳ هزار و ۲۶۳ کیسه گلبول قرمزفیلتردار و در مجموع ۷ هزار و ۹۷۹ واحد تولید خون صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه  درسال ۱۴۰۰ باوجود شرایط کرونا کمبود خون وفراوردهای خونی برای ارسال به بیمارستان و مراکز درمانی نداشته‌ایم، از اهدا کننده‌های مستمر این شهرستان قدردانی کرد.

برچسب‌ها بوشهر روز اهدای خون دشتستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر روز اهدای خون دشتستان بوشهر روز اهدای خون دشتستان استان بوشهر انتقال خون اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۶۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال آب به اراضی روستای رحیم آباد شهرستان کیار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیر کل جهاد کشاورزی استان گفت: طرح تامین و انتقال آب اراضی کشاورزی روستای رحیم آباد با دو ایستگاه پمپاژ در سال ۱۳۸۴ کلنگ زنی شد و باشیوه آبگیری اصلاح گالری و چاهک حریمی، ۵۰ هکتار از اراضی مستثنیات این روستا را تحت پوشش قرار داده است
برزگر افزود: میزان مجوز آب این طرح ۲۵ لیتر بر ثانیه بوده است و خط انتقال آن به میزان ۳ هزار ۱۵۰ متر لوله گذاری فولادی و با دو ایستگاه پمپاژ با اختلاف ارتفاع ۱۸۰ و ۳۰۰ متر از سطح رودخانه رحیم آباد به اجرا درآمده است
وی ادامه داد: این طرح با ه ۳۰ میلیارد ریال هزینه اجرا و زمینه اشتغال مستقیم ۷۰ نفر را مهیا کرد.

دیگر خبرها

  • انتقال هوایی نوجوان ۱۳ ساله مسجدسلیمانی برای اهدای اعضاء
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • رفع ترکیدگی خط انتقال آب شرب مجتمع روستایی نازک شهرستان پلدشت
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود
  • ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند
  • انتقال آب به اراضی روستای رحیم آباد شهرستان کیار
  • قم در ارائه خدمات مکان محور رتبه نخست کشور را در اختیار دارد
  • فارس رتبه نخست کشور در تولید هسته‌های اولیه بذری کشور